![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Næppe gået nogen forbi, at SAS er i diverse problem. Men jeg undrer mig over, hvorfor der er nogle ting man ikke foretager sig. Måske nogle har vise svar på, hvorfor man ikke gør det, jeg synes er oplagt.
F.eks. har de en pæn sjat brands. Man kunne vel omdøbe Blue1 og evt. også Widerøe til SAS med relevant sekundært navn. Desuden bør de vel arbejde for en fusion af Estonia Air og airBaltic, og få samlet deres Londonflyvninger i Heathrow, en destination mindre er vel penge sparet? Kræver så nok andres accept, da de ikke ejer dem 100%. SAS DK/NO/SE har en sjov skatteteknisk konstruktion - kan det ikke normaliseres? Ved en mere simpel struktur er de vel nemmere at overtage for selskaber som Lufthansa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En fusjon av Air Baltic og Estonian er kanskje ikke så far fetched, men at de tør å røre Widerøe-navnet tviler jeg på, det er en MEGET sterk merkevare i Norge, og det ville garantert sette sinnene i kok hos mange langs norskekysten.
Vedrørende samling av flyvninger på LHR, så er det vel ikke viljen det står på, men snarere slots. LHR er tross alt en av verdens travleste flyplasser, og det er nok av selskaper som sikler etter slots.
![]() |
#3 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det var da vitterlig snakk om for en tid tilbake at Widerøe ut i verden skulle kalle seg Green 1 ? Både på radio og ellers? Ble dette aldri noe av?
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
hehe, jeg tror det var en eller to av oss (meg inkludert) som lekte med det navnet på forumet (og internt for moro skyld), kan aldri huske at det ble kommunisert eksternt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=23754 Last edited by LN-EIR; 06-08-2008 at 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
KISS-princippet er ikke nået til SAS endnu.
De mange brands og/eller navne (er SAS Norge et brand eller et navn?) og de mange koncepter gør profilen meget ugennemsigtig. Det må der kunne ryddes op i, om det så sårer lidt stolthed her eller der må være collateral damage
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvorfor endre så veldig mye før man eventuelt vet om Lufthansa overtar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Good point - men mon ikke LH venter til der er yddet mere op i moradset af aftaler?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS er 70 år, har flyselskapet en fremtid? | storg | Flyforum | 3 | 10-09-2016 14:51 |
Pilotyrket - Fremtid? | Anders95 | Småprat | 15 | 15-02-2011 21:06 |
Om SAS IC fortid og fremtid (igjen) | Joker7913 | Flyforum | 41 | 19-08-2009 20:00 |
B777s fremtid | Blubird | Flyforum | 1 | 30-04-2009 18:01 |
Lasse Lindgren om SAS Internationals fremtid | Tommy777 | Flyforum | 25 | 12-09-2006 13:11 |