![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hold dere unna City Taxi!
Gardermoen - Oslo for 2771,- Taxiregningen tok et digert jafs av feriekassa til familien Goldfarb fra Israel. – Riktig pris, sier City Taxi. Hele saken her: http://e24.no/naeringsliv/article2574968.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
City taxi er skikkelig dårlig. Hadde en opplevelse med en veldig aggressiv sjåfør, og har holdt meg unna siden.
Last edited by Dag Viking; 05-08-2008 at 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Uansett taxiselskap - gå i skranken og spør om fastpris først. Galskap å bare ta en bil ute på OSL uten at pris er avtalt.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har venner som hadde City Taxi til Lillestrøm for kr. 1.100 som eneste alternativ....
Jeg kommenterte vel da at jeg heller hadde gått over til et hotell og betalt det samme, hatt god frokost neste morgen og tatt lokaltoget til Lillestrøm for kr. 60.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg er selv svært godt kjent i Oslo-området, tar taxi rett så ofte, og kommer alltid opp i diskusjon om veien med afrikanerne. Hissige er de ofte også. Ment som et lite tips til ev. tilreisende som ikke er så godt kjent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Det er ganske ille at det skal være slik med taxiforholdene på Oslos hovedflyplass. Utlendinger som kommer hit vet vel ikke alltid at de må gå i skranken og avtale pris først, i alle fall pleier ikke jeg å gjøre det i utlandet. Vel er det langt til Gardermoen fra sentrum, men disse prisene er jo rent røveri.
Jeg vil heller ikke bruke CityTaxi da min erfaring med dem her i Oslo er negativ.
![]() |
#7 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() Litt mer seriøst, en god prosentandel av sjåførene jeg møter i Oslo på min faste rute fra Oslo S til HMG9 får jo helt hetta når jeg sier at jeg vet adressen jeg skal til, men hvordan man kommer seg dit må de finne ut av. Ikke at taxi er noe bedre i Bergen, her er 90% av bilene kjørt av gamle norske menn og bilene er fullstendig utrøkt. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Er ikke selskapene på OSL pålagt å ha fastpris merket i vinduet, og holde seg til denne?
Kan ellers gå god for at City Taxi ikke er et selskap man bør bruke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Shitty Taxi har vel mer enn et frynset rykte i Oslo. Se hvem som startet butikken....
Naar det er sagt, ville jeg ikke satt meg inn i en drosje noen som helst plass i verden foer de hadde gitt meg en fastpris og har de ikke fastpris, hadde jeg spurt hva det maksimalt vil komme til aa koste. Taxi skranken paa OSL tildeler jo turer foer bilene kommer ut av depotet og vil selvsagt vite hva dette vil koste. Saa familien fra Israel burde ta stor del av skylden her. Det er dog en skam for Norges hovedflyplass at Shitty taxi faar lov til aa ha tilgang til flyplassen naar man ser hva konkurrentene krever. Vi lever ikke i et bananland og kan forvente mer enn hva familien her ble mottatt med Her i USA er dette kontrollert meget noeye slik at folk ikke blir lurt, noe man kanskje boer forvente i Norge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() For ordens skyld: Jeg mener ikke at det er fornuftig å alltid la markedet styre selv, og i dette tilfellet burde det definitivt vært noe slags inngrep av f.eks. OSL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er fryktelige forhold som råder på OSL når det gjelder taxisituasjonen. Jeg opplevde en gang en sjåfør som nektet å kjøre meg til Clarion Airport Hotel da han mente at avstanden var for kort. En annen gang nektet en sjåfør å ta i mot kredittkort da jeg skulle ha sagt i fra om det da jeg satt meg i taxien.....jeg ga han valget, skal du ha penger så får du ta kort ellers får du ingen penger, enkelt og greit!
Var i Paris for 14 dager siden, hyggelig i møtekommende kar i taxien på ORY, kjørte hos til hotellet på 35 min. og tok EUR 29.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er vel ikke mange år siden det også på ARN var slike tilstander ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Huff, disse tilstandene MÅ det ryddes opp i. Det er ikke en hovedflyplass verdig.
Man kan jo heller ikke forvente at utlendinger (eller andre som ikke er kjent med forholdene blant Oslos taxi-selskaper) skal vite at City er et selskap man ikke bruker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Normalt sett ville man vel sagt at det er opp til kundene å orientere seg om priser på produkter man kjøper, men det er kanskje slik at det er et informasjonsproblem knyttet til denne typen tjenester (tilreisende vet ikke hvor langt det er osv.) og at man dermed kan rettferdiggjøre inngrep. Selv kjører jeg ikke lange taxiturer uten å sjekke hva max pris kan tenkes å bli. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg holder meg unna city taxi. Jeg tror City Taxi i dette tilfellet kom seg unan fastpris ved at det ikke er påkrevet med fastpris for maxitaxis. selskapene som opperere gjennom Taxi Depotet på OSL er jo ellers pålagt å også tilby fastpris til oslo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Browncoat
|
![]()
Kanskje en ide hadde vært å sette opp skilt, der man stiger på taxiene, med forskjellige fastpriser. F.eks OSL-Oslo S, OSL-Lillestrøm, OSL-og de nærmeste hotellene.....osv
Med både dag og natt takster listet opp
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er jo ikke noe krav om fastpris - går du ut til taxikøen og tar første og beste er det normalt ikke fastpris som gjelder. Fastpris må avtales i skranken inne der du også velger hvilken sentral du vil reise med.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Intressant artikkel om taxi priser fra flyplass til sentrum | hifiman | Reiseforum | 8 | 29-04-2013 20:26 |
Norwegian 737-800WL taxi to gate @ OSL | LN-SKI | Bilder & foto | 6 | 18-08-2012 00:00 |
Taxi til sentrum av Brussels? | TOS | Reiseforum | 2 | 17-01-2011 16:09 |
Taxi OSL | ENGM 911 | Bilder & foto | 9 | 07-06-2010 14:36 |
Halvt OT (?): UDs reiseråd | The Ticketor | Flyforum | 0 | 10-02-2006 11:44 |