![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Leverancerne starter sidst på året, og første fly afgår til Aalborg 10. december. Fint nok med konkurrence med Sterling.
2+2 config, med 88 pax. http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNews...&nNewsId=16861
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Nice!
Men, det blir nok en dyr operasjon med 88 seters jet. Selv om jeg fremdeles mener det var en korrekt beslutning å sette SAS' Q400'er på bakken, skjærer det meg i øynene når vi taxer forbi 5-6 "mothballed" Q400'er med overmalte SAS-logoer ved SAS Teknisk på Arlanda hver gang jeg ankommer Sverige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
... og en som fortsatt står ved rullebanen i Vilnius.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Hvorfor var ikke Embraer-fly aktuelt for SAS da de skulle erstatte Q400?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
De var aktuelle - men CRJ900 var visstnok mer økonomisk i drift enn tilsvarende fra Embraer. Begge typer ble presentert for SAS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Der var nok "visse" fordele ved at vælge Bombadier ja !
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Takk for svar. Skal noen av disse CRJ'ene opereres av SK Norge, eller er de forbeholdt SK DK og SK SE?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Det er vel SAS Danmark som får dem, men de vil trolig dukke opp på norske flyplasser også (SVG/BGO/KRS) som i dag flys av andre carriers på wet-lease
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]() Quote:
Ved et normalt anbud mellom folket i sør-Amerika og nord-Amerika tror jeg nok at vi hadde sett et annet sluttresultat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Nei, jeg er ikke så sikker. Embraer 195 er vesentlig dyrere å operere enn CRJ900 på SAS' nettverk, og selv om Embraer'n kommer bedre ut komfortmessig, ble det $$$ som talte (heldigvis!). jeg mener å ha hørt at Embraer'n er billigere i innkjøp enn CRJ900, men som Ole Johan her peker på, så var det nok en og annen rabatt som Bombadier kastet inn i bildet i forbindelse med oppgjøret etter Q400-rabalderet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,844
|
![]()
Har ikke E-jet også hatt noen problemer i kaldt vær med dørene eller har Finnair fått ordnet opp i dette problemet nå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]()
Og skal de kjøpe nye turboprops igjen kan de jo gå kanskje gå for Embraer når den tid kommer. Det ryktes at Embraer har en ny familie med turboprops på tegnebrettet. SAS som launch customer?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Last edited by Dag Viking; 17-06-2008 at 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Tror det var E175 de sammenlignet med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
I foelge en av medlemmene paa Flyertalk, ble en CRJ-900 i SAS farger observert i CPH i dag. Det kan vel umulig stemme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
farrver Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Han skriver:
Just went for a stroll tonight at CPH and saw one being pulled from tarmac into hangar five in SK colors. (Yes, I know how it looks like, sleek body, two emergency exits over wing and so forth, just like the LH ones). http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=835136 Last edited by Tommy777; 17-06-2008 at 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Kan det ha vært en MD eller en Cimber CRJ200??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Jeg spurte om det var en Cimber, visstnok ikke. Han paasto han kunne se forskjell... he he
http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=835136 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Ser utrolig bra ut med SAS farger den CRJen: http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/0...extGen_SAS.jpg
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flere CRJ-900 til Air Canada | Someone | Flyforum | 0 | 06-02-2019 23:29 |
Flere CRJ-900 til Cityjet | Someone | Flyforum | 2 | 20-06-2018 12:57 |
Plass til håndbagasje på CRJ-900? | Ph34r | Småprat | 13 | 21-01-2013 15:58 |
Hvorfor brukes ikke CRJ-900 til å åpne nye feeder ruter til CPH fra NO/SE? | LN-AFG | Flyforum | 54 | 16-03-2012 09:35 |
SAS CRJ-900 til BGO... | Lamox | Flyforum | 14 | 21-01-2009 02:47 |