![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
U2 Airbus A319 156 seter - 0,028 l/km og sete DY Boeing 737-300 148/149 seter - 0,032 l/km og sete DY Boeing 737-800 189 seter - 0,024 l/km og sete Med andre ord vil drivstoffdelen bli mer og mer i fordel DY som tiden går. Med 80% cabinfaktor som gjennomsnitt for Norwegian i dag, så må easyJet ha en kabinfaktor på 93% eller mer for å matche DY. Men hvis det er satt opp 733er på konkurrende DY flighter, trenger bare U2 en kabinfaktor på 70% for å matche DY. Det må nok være andre utgifter Aust tenker på her; anskaffelsespris, vedlikehold, interne personalutgifer, ground handling, .....
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå har vel Lettjet snust på Norge før uten at noe skjedde så tror ikke jeg tør holde pusten ennå....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
critical mind
|
![]()
Tja ogsa de finner ut at det er ikke lengre "Easy" a finne seg nye ruter til all de flyene de har i bestilling. Snakk av en mann som sitter med stor overkapasitet...
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
egentlig har det overrasket meg at ikke Sleasyjet er mer etablert i det nordiske markedet, selv om det ikke akkurat er noe personlig savn.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Velkommen til Norge... Har et meget godt inntrykk av easyJet - om det er fortjent eller ikke vet jeg ikke før jeg har testet de. Kommer de til Oslo så skla jeg da prøve - og flyr de med A319 så er jo mye gjort allerede - for en Airbus fan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har du fløyet "Sleasyjet" Jarlabanke Viking? Jeg har aldri fløyet dem, men flere bekjente har da fløyet dem og anbefaler dem, langt foran Ryanair..... ??
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg har fløyet mye EasyJet rundt i Europa og ordet Sleasyjet passer vel kun for de som ikke har fløyet dem og ikke har noe annet fornuftig å bidra med i forumet........
Alle flighter har vært topp !! Anbefales ![]() ENGM RAMP fikk meg til å legge til. Jeg er også glad i FR med EsyJet er flere hakk over...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
men at det virkelig var så hårsårt at jeg siterte vennene mine, så må jeg bare beklage det da.
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er faktisk forskjell mellom easyJet med base i Berlin og easyJet med base Luton - og den tyske varianten er å foretrekke
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Easyjet er vel sikkert omtrent like bra eller dårlig som en rekke andre selskaper med deres type forretningsmodell, og selv om denne forretningsmodellen er forskjellig fra f.eks. SAS sin så gjør ikke det nødvendigvis selskapet mer sleipt. Easyjet er nok sikkert ikke spesielt mye mer sleipt enn ditt eget selskap. Man hører så mangt om en rekke selskaper, deriblant også SAS, men jeg innser at f.eks. mine egne negative erfaringer med SAS ikke nødvendigvis rettferdiggjør drittkasting om SAS på generell basis (men man kan selvsagt kommentere spesifikke uheldige aspekter ved både SAS og Easyjet). Nuvel, det var nå bare det. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
krig, fred, religion og politikk og sånn. ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Men det er jo ondskapsfult av U2 å sette inn 165 seter i en A219. Det er trangt det...
Får jo våre fly til å se bra ut mrd tanke på benplass hvertfall ![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er 156 seter ThomAAs og plassen er bedre enn på alle 300-maskinene til DY og ikke minst myyyyye bedre plass enn på rad 20 ombord på LN-BRO (SAS Norge 737-505)!
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Blir spennende å se hvilke sektorer de eventuelt finner på å starte opp. London er vel dekket godt nok, ihvertfall fra OSL, så destinasjonsvalget(ene) kan bli en overraskelse.
Tror nok de er på vei til Norge ja.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det kan bli spennende å se hva de prøver på. Milano kan være en mulighet, Genève også.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Håper virkelig at EasyJet Kommer til Norge! Har flydd dem og har ingenting å klage på!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Easyjet vurderer Norge | robertaas | Småprat | 14 | 26-12-2018 10:07 |
Easyjet uaktuell i Norge | Hurum | Flyforum | 0 | 08-03-2006 23:20 |
Easyjet til Norge? | HMWK | Flyforum | 5 | 28-01-2006 19:12 |
Reminder, TV-NORGE, kl 20.00, Easyjet | sail4fun | Flyforum | 2 | 28-09-2004 21:42 |
Easyjet i Norge og Sverige | jb1 | Flyforum | 7 | 23-09-2004 11:34 |