![]() |
|
![]() |
#1 |
TurbopropFlyer
|
![]()
Kinas nye turboprop fikk sin "roll-out" for en uke siden.
Video Flyet er bygget på MA60 platformen, men skal agivelig være veldig modernisert i forhold til "opphavet" Hadde ikke fått med meg at det allerede er 122 ordrer på flyet. Det lover jo bra. Men tviler på vi får se Europeiske eller Amerikanske kunder, Kineserene sliter vel med samme fordommer som Russerene sliter med i vesten... Oppfølgeren MA700 er vist på tegnebrettet....
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] Last edited by BGO; 08-07-2008 at 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den så ut som en blanding av Dash 8 og AN26 :S
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Ser slik ut gitt. De (kineserne) kunne jo prøvd å etterlikne vesten i menneskerettigheter også i samme slengen
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Stilig!
Kjekt å se at det kommer nye alternativer i denne klassen! Savner flere aktører i twin turbin under 5700kg, i dag er det jo kun Beechcraft og Piaggio som bygger fly i den klassen. (savner Conquest, Cheyenne, MU2 og ikke minst lowriderne fra Aero Commander.....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
MA60 og MA600 er vel en slags videreutvikling av nettopp de gamle Antonov-prop'ene. MA'ene ser fortsatt like massive ut som sine slektninger i Antonov-familien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
særlig på bilde 4 ser man tydelig arven fra Antonov.
Med kinesernes (balle?)grep på en del afrikanske land, dukker nok denne opp på dét kontinentet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Likheten med Antonov er bidrar vel også til at denne neppe får stor utbredelse i vesten, uansett hvor bra den måtte være.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
men, siden Sudan nå har forbudt "russiske fly" etter to ulykker med tidligere SSSR-produkter (en IL-76 og en An.32) åpner det jo porten for billigere produkter fra Kina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
TurbopropFlyer
|
![]()
hehe, dette hadde jeg ikke fått med meg. Får ikke håpe flere land følger etter, for dette må jo være det tåpligste forbudet på lenge. Hadde vel vårt mer fornuftig å sette en aldersberensning på flyene.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
For ikke å snakke om å påby vedlikehold.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
TurbopropFlyer
|
![]()
Ja det er jo sandt, men det gikk jeg ut ifra at allerede er et krav. Men jeg har blitt overrasket før av Afrikansk styr og stell, så 100% sikker kan jeg ikke være...
![]() |
|
|