![]() |
|
![]() |
#1 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Kinas nye turboprop fikk sin "roll-out" for en uke siden.
Video Flyet er bygget på MA60 platformen, men skal agivelig være veldig modernisert i forhold til "opphavet" Hadde ikke fått med meg at det allerede er 122 ordrer på flyet. Det lover jo bra. Men tviler på vi får se Europeiske eller Amerikanske kunder, Kineserene sliter vel med samme fordommer som Russerene sliter med i vesten... Oppfølgeren MA700 er vist på tegnebrettet....
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] Last edited by BGO; 08-07-2008 at 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2008
Posts: 422
|
![]()
Den så ut som en blanding av Dash 8 og AN26 :S
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Ser slik ut gitt. De (kineserne) kunne jo prøvd å etterlikne vesten i menneskerettigheter også i samme slengen
![]()
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Stilig!
Kjekt å se at det kommer nye alternativer i denne klassen! Savner flere aktører i twin turbin under 5700kg, i dag er det jo kun Beechcraft og Piaggio som bygger fly i den klassen. (savner Conquest, Cheyenne, MU2 og ikke minst lowriderne fra Aero Commander.....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
MA60 og MA600 er vel en slags videreutvikling av nettopp de gamle Antonov-prop'ene. MA'ene ser fortsatt like massive ut som sine slektninger i Antonov-familien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
særlig på bilde 4 ser man tydelig arven fra Antonov.
Med kinesernes (balle?)grep på en del afrikanske land, dukker nok denne opp på dét kontinentet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Likheten med Antonov er bidrar vel også til at denne neppe får stor utbredelse i vesten, uansett hvor bra den måtte være.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
men, siden Sudan nå har forbudt "russiske fly" etter to ulykker med tidligere SSSR-produkter (en IL-76 og en An.32) åpner det jo porten for billigere produkter fra Kina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
hehe, dette hadde jeg ikke fått med meg. Får ikke håpe flere land følger etter, for dette må jo være det tåpligste forbudet på lenge. Hadde vel vårt mer fornuftig å sette en aldersberensning på flyene.
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
For ikke å snakke om å påby vedlikehold.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Ja det er jo sandt, men det gikk jeg ut ifra at allerede er et krav. Men jeg har blitt overrasket før av Afrikansk styr og stell, så 100% sikker kan jeg ikke være...
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|