![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei har lyst til neste år å reise på flystevne i England. RIAT er jo det første som slår meg, men jeg ser jo og de har enkelte andre som Biggin Hill og Waddington for eksempel. Noen som kan gi meg noe mere tips. Er selv mest glad i militærfly og da av typen jet. Ikke så inntresert i gamle fly fra krigens dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
RIAT er jo det desidert største av de militære. Har vært der selv. Og vil anbefale det på det varmeste
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Spør igjen om ett år. Men de fleste flyshow er jo gjengangere
Selv skal eg på RIAT og Farnborough i år Neste år er det Paris som har flyshow, på Le Bourget |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Der står det side opp og side ned om sesongens flystevner i hele Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
RIAT er klart det beste alternativet, men hvis du har muligheten så vil jeg heller anbefale deg å dra i år enn å vente til neste år. RIAT går av stabelen helga før Farnborough, det betyr at mange av de som skal vise frem maskinene sine på Farnborough gjerne tar turen over dammen ei uke tidligere for å delta på RIAT i tillegg, neste år er det Paris airshow (Farnborough og Paris er annet hvert år) hvilket betyr at RIAT blir noget mindre enn det er i år. Og i år har du jo også rimelig spesielle acts som MiG-21 fra Romania, F-22, Super Hornet, A400, Apache fra Nederland (har hørt mye bra om det displayet) og i tillegg det "vanlige" som F-16 fra Belgia og Nederland, Gripen fra sverige (og sannsynligvis også fra Tsjekkia), B-52, Harrier, Tornado, Red Arrows, Patrouille De France, Patrouille Suisse, 757 fra New Zealand og to Albatroser fra Slovakia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tusen takk for svar folkens, i år er RIAT desverre uaktuelt for min del. Da jeg allerede er på ferie på den tid.
Er det forøvrig samme helg RIAT holdes hvert år? Det er vel kanskje håp om at Harrieren (Som er min favoritt blant alle jagerflyshow) nå vil bli å se på show fremover. For jeg syntes jeg leste noe om at den var på show for første gang siden 2005. Og at grunnen var noe med Afhanistan, men at den nå var ferdig med dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
RIAT er i midten av juli hvert år ja
![]() Det stemmer at Harrieren har vært borte fra airshow scenen en stund pga. engasjement i Afghanistan, men forhåpentligvis er de tilbake nå. Det var Harriere på RIAT i fjor også, men ikke noe ordinært display, de deltok bare i "Fly Navy 100"-flybyen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
England og Irland... | Turtle | Bilder & foto | 8 | 21-05-2012 22:41 |
Flystevne Kjevik 2011??? | Norge Rundt På 14 Dager | Flyforum | 1 | 27-06-2010 00:33 |
Småfly styrtet i England | Shadow | Flyforum | 3 | 30-03-2008 19:09 |
Snöfall i England... | Bengt | Flyforum | 4 | 04-03-2005 16:30 |