![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Var en tur til Krakow (utrolig fin by forresten) sammen med min kjære nå nylig.
Vi tok SAS nedover og Norwegian hjem. På SAS-flyet nedover var det vel en 30 pax, svært behagelig pga. den gode plassen, men neppe særlig lønnsomt for SAS. På vei hjem med DY derimot flyet helt fullt. Jeg har skjønt at DY har stor suksess på Polen, noe SAS ikke makter. En bekjent av meg var nettopp i Warzsawa med SAS og rapporterte også der om meget få pax. Regner med at Polen-satsingen til SAS vil bli ganske så kortvarig med det pinlige belegget de har. Hvorfor markedsfører de ikke disse rutene bedre? Det hører også med til historien at vi betalte kr. 498,- for billettene. DY forlangte det dobbelte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,128
|
![]()
Var det mye polsk pax med på DY-flygningen? Kan dette forklare forskjellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Det virket faktisk som om de få sjelene på SAS-flyvningen var hovedsaklig polakker.
Med DY var det en blanding men en overvekt av nordmenn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Ser på flightlisten din at du fløy TIL Krakow på en tirsdag og tilbake på en søndag, dette har nok også mye å si.
På søndager er det generelt veldig fullt på flyene (folk skal hjem etter weekendturer osv) Tirsdager er ofte den dagen i uken med minst belegg, det er for tidlig for mange weekendreisende og helgetrafikken er over. Dette er noe alle ID-reisende vet og timer gjerne reisingen deretter ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Kanskje DY er flinkere til å få polakkeer til å fly med de?
Jeg har inntrykk av at de fleste polakker flyr med DY. Det er vel også hovedgrunnenn til at LOT har dratt inn årene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,596
|
![]()
Det er ikke overalt DY lykkes heller ... Rygge boer ikke vaere redd for aa treffe noe passasjertak ...
Det er ikke lenge siden ruten fra Rygge til London ble lagt ned. Nå får reisende som skulle til Warsawa fra Rygge denne høsten beskjed om at de må reise fra Gardermoen i stedet. Siste flyavgang fra Rygge blir 29.august. Og mer foelger, sier DY. http://e24.no/boers-og-finans/article2541729.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2007
Location: Warszawa
Posts: 591
|
![]()
I Polen DY er veldig populaer lowcost, SAS bare kjenner folket som et dyrt selskap FRA DANMARK. Dessuten SAS Polish division gjør ingenting å endre det. SAS Warszawa-kontors personal ennu i juni visste ikke heller at det fanns direkt forbindelse til Oslo - callcenter operator fikk det vite fra meg! Hun informeret alle mennesker som ringte, at med SAS alltid man flyr via CPH.
Så lenge SAS Norge er en datter av selskap med hovedhub i Danmark, så lenge skulle man ha Kastrupmonopol og nyåpnet direktruter fra Norge skulle gå dårligt...
__________________
LOT oss fly! Last edited by Stoarn; 16-07-2008 at 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
|
![]()
Bra for Gardermoen at trafikk flyttes nordover igjen. Synd for Rygge !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,682
|
![]()
Årsaken til at jeg personlig ikke har vurdert Rygge når jeg skal ut å reise er rett og slett pga tynnere kollektivtransport. Når man ikke har bil så er man prisgitt tilbudet av kollektivtransport til og fra flyplassen. Og for min del så føler jeg det enklere å finne transportalternativer til Gardermoen enn til Rygge. Mulig jeg bør sjekke mer om mulighetene til Rygge, men transporttilbudene til Gardermoen er uansett mer åpenbare for meg som reisende når jeg kan velge mellom lokaltog, regionstog, flytog, flybuss.
Hadde Rygge hatt (i alle fall markedsført mer) transportmulighetene til og fra flyplassen så hadde det kanskje fått opp øynene til folk? Foreløpig trekker jeg mot Gardermoen når jeg skal ut og fly (bor i Oslo). I tillegg så betyr selvfølgelig flytilbudet på flyplassen en del ![]() ![]()
__________________
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 16-07-2008 at 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor har ikke KLM m.fl. A380? | ENTO | Småprat | 11 | 08-01-2019 16:21 |
Hvorfor har nye fly(typer) winglets og andre har ikke? | ThePlanespotter1 | Flyteknisk forum | 22 | 02-02-2012 22:59 |
Hvorfor har ikke SAS ruter til USA fra Norge? | Robin882 | Flyforum | 10 | 29-01-2010 21:30 |
Hvorfor har ikke SAS dekorert om de gamel Braathensmaskinene?? | erlingjo | Flyforum | 21 | 27-09-2006 23:54 |
Hvorfor har ikke media mer fokus på suksesshistorien Rezidor SAS? | morr | Flyforum | 16 | 23-09-2006 16:40 |