![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Norwegian flytter Bergens-ruten til Gatwick. Da blir det virkelig konkurranse med SAS. Kanskje resten av Norwegians London-ruter til Stansted snart flytter etter.
http://www.boarding.no/art.asp?id=31996
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Litt rart i mine øyne at de ikke samler all trafikken sin i London til 1 flyplass! Det må da bli billigere?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da jeg snakket med Daniel Skjeldam, kommersiell direktør i Norwegian, i fjor sa han at DY hadde som mål å flytte alle flyvninger til Gatwick. Men så er det mye trafikk på Gatwick og mangel på gater og slots på de tidspunktene DY ønsker å fly dit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hva var begrunnelsen for det? galtevik er da mye verre forsinket enn Stansted, eneste fordel måtte være litt kortere togtur ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dessuten så rulles det jo snart ut en rullebane nr to på Stansted, mens Gatwick sliter med større trafikk og kun EN bane.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Håper ikke de flytter OSL-STN - den er mye mer aktuell for meg. Vi har et søsterselskap nord for Cambridge og da er jo STN ypperlig.
![]() |
#9 |
TurbopropFlyer
|
![]()
Har reist noen ganger med Norwegian til STN for å fly videre med Ryanair eller easyjet....
Nå blir vel mulighetene mindre der for min del....
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
STN har jo i det siste også forhøyet passasjeravgiftene ganske mye for å finansiere ny rullebane og større terminal og det spørs nå om LGW ikke er spesielt dyrere å bruke.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Dette er jo også en gla`nyhet. Gatwick er da mye bedre - Bra Norwegian!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Aftenposten: Dropper London-rute - flere kutt kan komme |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Gatwick byr på flere muligheter videre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
.. noe som er uinteressant saa lenge ikke DY interliner ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tja - de interliner neppe med easyJet eller Ryanair heller -som jo noen nevnte at de fløy videre fra Stansted. Fortsatt er Gatwick et bedre alternativ etter min mening...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det er vel og bra at Norwegian flytter Bergen-avgangen til Gatwick - som er en mye mer attraktiv flyplass enn Stansted, med et unntak: rullebanen på Gatwick er sprengt og skjer det uregelmessigheter får det større konsekvenser enn fra Stansted. Utover det er Stansted en passasjerfiendtlig flyplass - og jeg har reist dit for siste gang.
Jeg hadde håpet at alle avganger ville blitt flyttet til Gatwick - det vil være umulig for Norwegian å tiltrekke seg forretningsmarkedet når man kun kan tilby avganger fra Oslo til Stansted. For øvrig ikke så rart at Norwegian ikke klarer å opprettholde to kveldsavganger - Stansted- og Gatwick-avgangen hadde jo samme avgangstid, noe som i seg selv er idiotisk... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair bytter ut: Luton - CPH til Stansted - CPH? | Scandinavien_Airlines | Småprat | 6 | 12-01-2017 16:40 |
Norwegian bytter fra Stansted til Gatwick på Værnes-London-ruten | MartinL | Flyforum | 6 | 20-01-2010 10:06 |
Norwegian flytter fra Stansted til Gatwick | BU595 | Flyforum | 55 | 04-02-2009 23:11 |
Norwegian bytter handlingselskap fra 8 november. | PAS | Flyforum | 90 | 09-11-2008 05:51 |