![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mattevalg står på dagsorden i dag.
Jeg skal inn på Bjørknes og må velge mellom 1+2T/P eller 2MZ+3MZ. Problemet er at jeg er veldig svak i matte, og rådgiveren sa at jeg hadde disse to valgene: "1) Lese som en hest på 1My i sommer, ta forkurs + evt privatundervisning i august og satse på 2+3Mz hvor du må jobbe mye. 2) Ta 1+2T/P over ett år, og ta 2+3Mz/2Mx neste år igjen." Dersom jeg tar 1+2T/P matte, vil dette dekke de grunnleggende mattekunnskapene jeg trenger? Håper folk som svarer har peiling, da dette er noe jeg svir av 25 000 kroner + et helt år på! ![]() EDIT: Det er pilotutdannelse v/ Luftfartsskolen jeg tenker på. Tenker å dra over til PEA når den tid kommer Last edited by anders320; 17-06-2008 at 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Noen studieretninger har strengere krav til mattekunnskaper ann andre. (men om du er veldig svak i matte bør du kanskje vurdere videre studevalg der matte ikke er så sentralt?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal sende deg en PM, er akkurat ferdig på Bjørknes
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Beklager; glemte å skrive hva jeg skulle.
Det er pilotutdannelse v/ Luftfartsskolen jeg tenker på. Tenker å dra over til PEA når den tid kommer |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg vet ikke hva de ulike alternativene innebærer i praksis, men jeg tror ikke det spiller så stor rolle hvilke områdener fagene dekker.
Jo mer matte du har, jo enklere vil pilotutdannelsen bli. Ikke fordi man trenger den typen matte, men fordi man trenes opp til å tilegne seg den typen kunnskap. Man øver opp evne til logisk tenkning, og man blir forhåpentligvis flinkere til å dra ut det essensielle av pensum. Matten man trenger i en flygerutdannelse er pluss og minus, ganger og deling, eventuelt noe vektor-regning, trigonometri osv. Jeg kan ikke huske at jeg hadde behov for videregående matte 2+3, langt mindre universitetsmatte der borte. Er du god i hoderegning er det en fordel. Grunnleggende forståelse for fysikk kommer godt med, spesielt Newtons lover. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hjelp | Concorde | Flyforum | 6 | 11-02-2008 12:44 |
Hjelp..... | MountainDew | Flyforum | 5 | 07-06-2005 00:32 |
HJELP!!! | EB | Flyforum | 12 | 03-05-2005 21:43 |