![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vel, vaar venn O'Leary skylder selvsagt paa flyplassavgifter foer han kommer til fuelpoenget..
![]() Budget airline Ryanair has said it will ground up to 10% of its fleet this winter to combat soaring airport charges. (Advertisement) The carrier - which unveiled a 17% rise in pre-tax profits to 528 million euro (£419 million) in the year to March 31 - said it would be more profitable to keep 20 aircraft on the ground at Stansted and Dublin than put them in the air. Chief executive Michael O'Leary blamed the "unjustified" doubling in landing and handling charges levied by Stansted operator BAA and higher charges at Dublin Airport. He added that the effect of oil price rises - which have nearly doubled to the 130 US dollar a barrel mark over the past year - had been mitigated through bulk buying at cheaper prices. http://uk.news.yahoo.com/pressass/20...s-6323e80.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Itillegg så presenterte Ryanair et underskudd for siste kvartal etter avskrivninger idag, så kanskje ikke den irske banditten bør smile så mye om dagen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
hvor mye? er det noen selskaper som tjener penger om dagen?
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
-€64 millioner.
http://www.iht.com/articles/2008/06/.../03ryanair.php I dagens market er det vel nesten bare LH og SQ som tjener penger, pluss enkelte andre |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ryanair er ikke av de som sitter lavest paa totempelen. De er flinke til aa ta seg betalt og til ikke aa betale ut, saa de vil nok klare seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
BA tjente jo rikelig med penger i Q1. Emirates likeså
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Joda, men det finnes mange gode eksempler paa CEOer med suksess som oppfoerer seg skikkelig mot kunder, leverandoerer og myndigheter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men oppfører man seg skikkelig dårlig mot en kunde, så kommer han ikke igjen. Mens Ryanairs kunde (de aller aller fleste) kommer igjen og igjen og igjen. Så så dårlig kan de ikke oppføre seg mot sine kunder. Samme gjelder igrunnen for leverandører. Det er ingen tvang til å levere varer og tjenester til Ryanair. Allikevel er det mer enn nok av leverandører som ønsker å samarbeide med de. Myndigheter er etter min mening de man bør presse i enda større grad enn hva Ryanair gjør. Myndighetene har på mange måter satt seg selv i en monopolsituasjon, og utnytter det på det groveste. Jeg synes det må være lov å rope ut med store bokstaver og protestere mot det. IMM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
De grounder 10 % av flåten og så skal de kjøpe hundre nye 738! Hvor er logikken? http://www.hangar.no/news/119/ARTICL...008-06-09.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
Jeg flyr fordi jeg 1)må i jobben og 2)liker å reise i ferien. Har gode og dårlige opplevelser hos både Ryanair, WF, SAS, KLM, BA osv, men jeg kommer til å fly Ryanair, WF, KLM (Ja, det betyr mye for meg med et best mulig rutetilbud fra TRF), SAS, BA osv i fremtiden.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair UK starter opp | Trdfly | Flyforum | 3 | 24-12-2018 13:42 |
Ryanair myker opp reglene | apeks | Småprat | 11 | 20-02-2014 23:35 |
Ryanair-passasjer spiste opp vinnerlodd | Martin | Flyforum | 6 | 01-03-2010 17:14 |
DL oeker longhaul-flaaten | LN-MOW | Flyforum | 2 | 14-07-2006 23:08 |
Ryanair opp 20% i januar | Jens W | Flyforum | 0 | 04-02-2005 09:12 |