![]() |
|
![]() |
#1 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
SK973 på lørdag avbrøt avgangen i høy hastighet sies det på pprune, og jeg så ikke noe post her inne. Noen med litt mer informasjon mon tro?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Groenholt
Posts: 167
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
hvis ingen har observeret noget specielt...var der vel ikke noet specielt ved den...
Det er jo heller ikke alt der skal postes her Den der ved noget om det har det jo internt fra,,og der vil man sikkert gerne beholde det Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Vel, BT har jo fått en uttalelse fra SAS så hendelsen er nå bekreftet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,873
|
![]()
Men 973 opereres vel med A340....da blir det vel neppe snakk om High Speed
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
He he, ja det var dagens. Datt nesten ut av kontorstolen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
Bare 181 passasjer i flyet.. hmm det va lite..
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Dette vitner om at man aldri kan doemme belegg ut fra enkeltflygninger. Foerste kvartal var det over 85% belegg i snitt hos SAS international. Men tjener dem bob?? Never...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Gjorde ikke SAS Int det ok økonomisk første kvartal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Har også hørt fra flere crew at det er stup fulle fly som er mer regelen enn unntaket om dagen for SAS IC. Men som de sa at flyet kunne i utganspunktet være overbooket med 10-20 pax, men hvis det var problemer/dårlig vær andre steder og en eller to incoming connections feilet så ble det fort god plass
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Det var en hot air bleed i motor nr. 1 som førte til avbrutt avgang. Det var ingen brann, men bremsene ble veldig varme, kanskje så mye som 1500 grader. En luring eller to presterte å spyle vann på bremsene. Resultat: ett motorbytte og utskifting av samtlige hovedhjul og bremser!
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann FBU4EVER!
Kanskje et dumt spoersmaal men dere bruker vel karbon bremser paa A330/A340 flaaten deres...? De eldre A300B4 vi opererte hadde staal bremser med termostat vifter og disse var noe kluss... ![]() Merklig at de maatte bytte motor pga. en bleed air lekkasje da dette som oftest kan fikses med motoren installert. Spylte de paa motoren ogsaa...? Vi har sett ved flere tilfelle noen "flittige" brannfolk oedelegge motorer ved aa spyle brannslokkingveske inn i turbinen... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Du kan ikke komme aa si at det er bra naar man taper saapass mye penger... Konkurrentene til SAS tjente penger paa langrutene i boetter og spann i Q1, saa jeg hadde hverken sagt "vi" eller vaert stolt over dette resultatet
Last edited by Tommy777; 30-05-2008 at 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Genial den siste der, Tommy!
![]() Vet at brannvesenet på OSL har vært i samtaler med oss på teknisk om hvordan de skal takle ulike hendelser med fly. Og dette med å slukke med kjølende på middel på bremser (som vann, skum, CO2, etc..) er jo skikkelig fy fy.. Leste en havarirapport fra en Q400 fra WF som fikk motorbrann og nødlandet på Torp for en tid tilbake siden, der hadde også brannvesenet fylt vann inn i inntaket på motoren, men det har jo ingen effekt hvis det brenner i motorrommet generelt.. ..der også resulterte det i samtaler mellom Torp Brannvesen og teknisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
High Speed Tape | Altitude | Flyteknisk forum | 2 | 26-07-2013 22:52 |
high- vs low speed proppeller | kimbo | Flyteknisk forum | 3 | 08-08-2010 00:21 |
Abort landing - OSL | SK931 | Flyforum | 18 | 01-12-2006 11:08 |
High Speed Tape? | Condor | Flyforum | 3 | 17-06-2006 19:47 |