![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, jeg kjøpte 5 flybilletter på Orbitz i går kveld, med Lufthansa. Når jeg skjekker checkmytrips, ser jeg at agenten har skrevet fornavn og mellomnavn som et ord. Hvor skal jeg henvende meg for å få korrigert den feilen, samt printet reisedokumentene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
orbitz.com - som agent of sale er vel rette adressat, men hvorfor kjøpte du ikke bare på lufthansa.com??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
avsluttet
|
![]()
CK: Kanskje orbitz var billigere enn LH?
People Express: Normalt blir det etternavn/fornavnmellomnavn (uten mellomrom). Og det blir ikke problematisk at det ikke er mellomrom mellom fornavn og mellomnavn. Evt de som gjør det til et problem, har vel egentlig et problem med seg selv. Men jeg har aldri vært borti slike problem heller. Er ofte borti at man har mellomnavn/fornavn-etternavn og at alt er omvendt i passet... Ikke no' prob. slapp av , ta en øl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
CK: Orbitz, var endel billigere. Fikk 5 stk. t/r billetter for rett i underkant av 10.000,- fra OSL til NCE.
Takk skal dere ha, det så bare så corny ut da for- og mellomnavnet var i ett ord. Da tar jeg meg en øl :-) PS: Hvis jeg stiller til LH skranken på OSL, vet dere om det er mulig å få printet billettene der? Tenkte jeg skulle sende dem til resten av reisefølget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I utgangspunktet er det vel elektroniske billetter over hele linja nå, da er er det ingen fysiske billetter å få printet. Men kan ikke si helt sikkert når jeg ikke har sett din reservasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg bestilte billetter for meg og en kamerat med DY i høst. Han har ikke mindre enn 4 navn, og der ble det fornavn1fornavn2 etternavn1etternavn2.. Gikk fint, det. Vi kom oss dit vi skulle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
PE: ok, det er klart man slår til da. Bare nyskjærrig ettersom jeg jobber med nettopp salg av flybilletter på nettet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Hvis du ikke har ETKT, er det kun Orbitz som kan skrive dem ut. Vet ikke om det er blitt bedre de siste aarene, men jeg har vaert ute for manglende papirbilletter fra orbitz noen ganger, og da er det bare aa kjoepe ny billett og haape Orbitz rydder opp senere. Men med ETKT er jo selvfoelgelig dette ikke noe problem .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
De aller fleste bookinger på nettet vil være "urørt av menneskehender", navnet blir det kunden taster inn. At det ikke er mellomrom mellom navn er, som allerede fortalt, 100% problemfritt og vil være den eneste måten som benyttes av en del systemer, så akkurat det vil ikke være identisk.
Er det ikke 28 tegn som er standard maks i navneelementet i en ETKT? MOWen kanskje husker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Tror det er 29 ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Med slashen da kanskje? Jo, 29 kan stemme det...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Tenker jeg tar en tur opp på Gardermoen i kveld å undersøker.......hehe! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
ETKT = Elektronisk billett. Bestillingsbekreftelsen din skal inneholde informasjon om dere reiser paa elektroniske eller papirbilletter. Det er ingen paa GEN som kan hjelpe deg med dette. LH vil bare henvise deg til Orbitz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Normalt holder det også med navn/ID
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Eller viser kun ID ved innsjekk. Best dog å ta med bekreftelse og pass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk skal dere ha folkens!
Det høres jo ut som om mine bekymringer egentlig er grunnløs. Jeg har jo fått et referansenummer, og jeg har skjekket at den dukker opp i checkmytrips, så jeg regner vel egentlig med at det går fint. Det var bare at jeg ble veldig overrasket da jeg så at fornavn og mellomnavn i reisefølget til noen i reisefølget mitt var blitt til ett ord. Det er ikke et stort problem for meg, for jeg har ikke mellomnavn, jeg ble derfor litt overrasket. Ha en riktig fin helg!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nja, du får jo også et ref. nr på papirbilletter. Ikke for å skremme vannet av deg, men sist jeg hadde en papirbillett var det faktisk booket gjennom orbitz, men dette var en små-advanced reiserute som også involverte et lite commuter-selskap(ZK) samt US til HNL. (Hele reiseruten var forøvrig formelt utstedt av ZK, må jo innrømme det var småartig.
![]() Det pleier å stå relativt tydelig på e-mailbekreftelsen din om det er en "ETKT" - eventuelt også med et 13(eller er det 14 med kupongnummer?) siffer langt ETKT-nummer. Offisielt skal det vel være slutt på utstedelse av papertickets snart(mai?)? Er billetten utstedt av Orbitz ville jeg tatt alle eventuelle endringer direkte med dem, ikke via SAS på OSL. Fornavn og mellomnavn er da meg bekjent alltid i ett ord? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
Fløy på elektronisk bilett fra ORBITZ Oslo-London-Madrid-RIO i fjor sommer. Resten av turen i Sør Amerika (Brasil, Chile, Peru, Equador og Bolivia) på ett (efter hvert) krøllete A 4 ark med reiserute og Ref Nr. Årets Sør Amerika tur (for å få med resten av landene) blir på samme måte bortsett fra i Peruguay og Uruguay hvor jeg fikk utstedt papirbillet av FARMER.
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det står i "Check my trip" om du har elektronisk billett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Endringer i servicekonspet (og andre endringer) hos British Airways | robertaas | Småprat | 144 | 20-07-2023 04:56 |
Booking på Orbitz | LN-FHU | Reiseforum | 7 | 13-11-2014 11:17 |
Endringer for noen i 2 PC konseptet (BA, NW, DL, CO) | Discus | Reiseforum | 38 | 30-11-2011 15:16 |
TRF-RYG-OSL , noen endringer i luftrommet ? | sail4fun | Flyforum | 7 | 25-07-2007 00:04 |