![]() |
|
![]() |
#1 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Velkomen etter SAS og DY, dette har WF gjort i årevis:
http://www.smp.no/artikkel.asp?page=...73234,1&lang=1 DoH!! For seint ute ja ![]() http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=10683
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Som når jeg fikk en SMS fra WF i påsken som oppfordret meg til å sjekke inn tidlig gr. påskehjemfart, men SMS kom 3 timer etter at checkin var stengt.. (Nei, jeg var ikke i lufta, men hadde bestillt tck for andre og stod som kontakt person).
Og ja det var nok "lagging" hos Netcom/Telenor som førte til forsinkelsen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]()
Jeg har fått SMS de siste par ukene fra SK for mine flighter. Det viktigste i disse beskjedene for meg er opplysningen om hvilken gate flyet skal gå fra.
Ut over det så er meldingene noe overflødige synes jeg så lenge alt går på tiden. Ved driftsforstyrrelser er det greit å få en melding , men ellers trenger jeg ikke en påminnelse om når jeg skal ut å reise. Kanskje når jeg blir senil er det greit få en slik påminnelse. ![]() Dette føyer seg inn i rekken av informasjonshysteri/terror etter min mening. Det piper nok i mobiltelefoner rundt om i samfunnet allerede synes jeg om det ikke skal pipe enda mer med alle de mennesker som er på reisefot hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 249
|
![]() Quote:
Den enegangen var flyet overbooket med 17 passasjerer, kanskje de burde ha hensyntatt det i meldingen, slik at folk som evnt ville slå til på tilbudet om kompensjasjon, hadde sluppe å reise fra Trondheim til Værnes, for å finne ut at de kanskje måtte slå ihjel 4 timer på flyplassen. Anyways, trivelig med en liten påminnelse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
OSL Slave
Join Date: May 2006
Location: OSL
Posts: 769
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 249
|
![]() Quote:
Dette endte jo med at flighten ble forsinket, fordi for få folk meldte seg, og de måtte hendte ut noen fra kabinen. Det snedige da var at jeg fikk en tekstmelding etter jeg hadde landet i Oslo (telefonen var jo av i luften), som varslet meg om at flighten ville bli forsinket. No worries, jeg syntes SAS gjorde en god jobb jeg og gjorde sitt ytterste for at den flighten skulle gå on time. Når det er sagt, vi har jo ulike billettkategorier, hvis systemene kunne ha fungert slik at SAS sendte en melding til de laveste billettkategoriene på et mye tidligere tidspunkt med tilbud om ombooking, og kompensasjon. Slik at de kunne henvende seg til kundesenteret til SAS på telefon. Da ville folk sluppet å møte på Værnes før tiden, og det ville lettet arbeidet på flyplassen og gaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
OSL Slave
Join Date: May 2006
Location: OSL
Posts: 769
|
![]()
Men saken er når det gjelder kompensasjon, er at alle skal ha muligheten til å si ja til å stå over, uansett bill.klasse.
Derfor må det taes ved gaten, så alle hører det. Men hvis det var som du sa at de fikk for få frivillige var det dårlig jobb av de i gaten, for når det er fare for slike hendelser, så skal de med billigst bill. tvinges av. Ergo, holde dem igjen til slutten slik at man slipper å måtte hente ut folk fra flyet. ![]() Samtidig så roper man da opp etter de som ikke har sjekket inn, og når det er 10 min igjen til avgang så er det for seint å sjekke inn, og de som evnt da kommer etter stengningen kan nektes å være med. Edit: Den SMS sendes vel forøvrig ut manuellt til alle som har et mobilnr i bookingen. Så legg inn dette i fremtiden fokens hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 249
|
![]()
Det er mulig det er regler for hvodan dette skal gjøres, ref. alle skal ha muligheten til å takke ja.
Jeg bare etterlyste et mer strømlinjeformet system for å kunne håndtere den type problematikk. Det gikk jo så langt at det gikk en melding over intercom i flyet:,,hvis ingen reiser seg, letter ikke flyet''. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
veldig bra tjeneste - i Roma i fjor høst tikket det inn melding om "ny tid" på mobilen, mens skjermen på FCO viste ON TIME (dog intet fly ved gate fem minutter før avgang).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 110
|
![]()
Men jeg forstår ikke at dette er nytt? Under kaosdagene på Gardermoen før jul fikk jeg jo jevnlig oppdateringer på forventet avgang til Ålesund på mobilen min. Og det fine var jo at SMS-oppdateringene kom før oppdateringene på skjermene.
Og jeg reiste på billigste billett og er på ingen måte EB Gull... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
OSL Slave
Join Date: May 2006
Location: OSL
Posts: 769
|
![]()
De nye sms'ne er manuellte sent, og man kan da skrive hva som helst, flyet kansellert, booket om til etc etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Har hatt 3 turer med SK som betalende pax (ikke ID), det siste året, og har ikke fått en eneste sms. Nå har ikke noen av dem vært noe særlig forsinket (maks 20 min) men har ikke fått noe sms om hvilken gate det er avreise fra. Ved alle disse skrev jeg inn mobilen som kontaktnummer. Er det noe spesiell grunn til at jeg ikke fikk noe sms eller? Har ikke EB kort.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 249
|
![]()
Nei, men du skal få en påminnelse også om avgangstidspunktet en liten time før avgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Information overflow etter min personlige oppfatning. Og står det forskjellige opplysninger i SMSen og på skjermen, hadde jeg ikke stolt på noen av dem, men gått bort til gaten for å sjekke om flyet stod der. Men så er jeg av dem som liker å ha svært god tid når jeg skal ut å fly..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
Ser ut som systemet har bestått første gang med virkelig krøll
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slutt på SMS fra SAS? | Fly med oss | Reiseforum | 19 | 24-11-2012 16:47 |
SAS med forbedret flightinfo på SMS | FlightDeck | Flyforum | 3 | 10-12-2009 12:21 |
Ny SMS fra SAS? | jcnorway | Reiseforum | 8 | 02-06-2009 15:17 |
SAS og varsel på SMS | LN-FHU | Flyforum | 19 | 08-01-2009 05:51 |
SAS og SMS-innsjekk | LN-FHU | Flyforum | 5 | 21-07-2008 23:04 |