![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Trodde allerede i fjor at da var det helt slutt på papirbilletter.
Lørdag fikk jeg i posten billetter til Sevilla ( SVQ ) på papir . Billig også, kr. 1.135 inkl. de kr. 50, og de to siste til laveste pris 25. sep. 2008. SK skal uansett ha ros for at du fortsatt kan forhåndsbestille seter uten gebyr . ![]() Men så synes jeg det er herlig å få. ![]() VIKTIG: Tidligere hadde du tre dagers angrefrist på SK, nå kun 24 timer før billettene blir skrevet. Greit nok, en bør finne ut at en booker feil innen 24 timer . ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Jeg synes vel egentlig at det er en selvfølge. Men det er kanskje bare fordi jeg ikke er blitt lurt av alle lavprisselskapene som kamfulerer prisene sine med masse ekstra kostnader. BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
grunnen til at du fikk papirbillett til Sevilla er at SAS ikke har fåttpå plass e-ticket på en del av de nye destinasjonene (her på huset ble det skrevet ut an haug med billettertil Malta....). De regner med å ha dette på plass snart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
A propos papirbilletter... Jeg fikk i fjor høst utskrevet en håndskreven flybillett. Den var skrevet på et slikt vanlig "flybillettpapir" der man får gjennomslag med rødt, men altså skrevet for hånd i stedet for på printer, Lurte fælt på om flyselskapet skulle protestere på det, men det var ikke noe problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
IATA har satt en deadline som er 31MAY08 for 100% e-ticketing. Selvfølgelig tull, men IATA sier at man nå har 88% e-ticketing på IATA-carriers.
Som nevnt tidligere så er ikke nødvendigvis problemet at de enkelte carriers ikke implementerer e-ticket, men at det må ordnes et meget stort antal interlineavtaler, altså at man kan kombinere flere flyselskap i samme elektroniske billett. SU har nettopp implementert e-ticketing forresten, og det samme gjelder MH (som skal skrote sitt gamle MASET-system og bruke SITA sitt system i stedet). Les mere om IATAs mål om 100% etkt her: IATA Edit: Skriveleifer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er et stort arbeid aa faa dette paa plass hos handling agenter paa alle mulige og umulige steder. Det er ogsaa kostnader involvert, saa noen trekker dette ut saa langt de kan.
Jeg er ogsa involvert med aa assistere mine kunder til aa implementere e-ticket sjekkin - baade for SAS og en mengde andre selskaper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
LN-MOW, vet du er DCS-dude, men MH implementerte deres (SITA) etktsystem på lørdag. Det tok 6 timer mer enn beregnet, men det funker nå. Alle flighter er ennå ikke eligible, men det kommer fortløpende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Reiste på håndskrevet papirbillett med SAS så sent som i sommer, jeg..
Billetten var forresten håndskrevet av en av CO sine representanter i LIS.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
Ble en mester i å utfylle disse i sommer da BA brått kanselerte en morgenflight. S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Mener også at det var flere fra samme flight (mistet connection til CO38), som jeg mistenker bare oppgav navnet sitt ved innsjekking, så jeg aner ikke om det var nødvendig med den lille papirlappen.. Samma det, vi kom oss hjem.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Husker jeg hørte fra en passasjer da jeg holdte på med noen FIM'er for flere år siden:
"Film?? Hva slags film er det du snakker om???" |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
F.eks i CO sitt system så er det litt jobb å endre fra ewr osl til ewr lis osl. Er ganske mye arbeid å endre dette slik at f.eks SAS får det som elektronisk billett. I tillegg så er det ikke alltid så enkelt å booke opp endringer hos SAS. Dermed er FIM en god venn ![]() S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Jeg savner papirbillettene.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk haandskreven papirbillett saa sent som den 21 september i aar, paa en innenriks-flygning i Laos med Laos Airlines.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Farvel, papirbilletter! | LN-MOW | Flyforum | 1 | 18-09-2005 09:37 |