![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da var dagen kommet for min tredje USA-tur.. Etter den første, sa jeg til meg selv "ca. en gang i året", men nå er jeg altså i gang med den tredje på under et år
![]() Turen begynte med Speedy hentet meg hjemme i Maura, og vi kjørte ned til OSL. Parkerte på jobben til Speedbird, hvor vi satte oss ned for å ta ut billetter, og planlegge ruten.. For meg som normalt planlegger en tur et halvt år i forveien, var det en ny opplevels og sitte på STS to timer før avgang fra OSL og gjøre det samme.. I tillegg var billettautomaten "i tusen deler" (som Speedy så fint sa, med etterfulgt av et litt surt blikk fra billettautomatreparatøren..). Dermed måtte vi ta det på terminalen. Hentet bagasjen i bilen, tok en flybuss opp til terminalen, og fant en billettautomat i en bortgjemt krok, hvor Speedy satte i gang med diverse kreative routinger.. Dessverre fungerer visstnok vennekvotesystemet sånn, at han hadde brukt opp alle etter å ha fått oss over atlanteren og tilbake bare en gang.. Deretter bar det gjennom security, hvor jeg faktisk pep!! Lærte først på STS at skoene jeg nå bruker piper (noe de IKKE gjorde sist jeg fløy med akkurat de skoene..).. Kloka av skade tok jeg av meg disse i kontrollen på terminalen, men jaggumeg pep det igjen.. Denne gangen var det klokken min (som altså IKKE pep på STS).. Vel gjennom fant vi Fredrik, og da var det ikke lenge igjen til boarding.. Vi skulle selvsagt komme oss ombord tidlig, men det skar seg da Fredrik prøvde seg.. Det funket heller ikke å boarde meg (etter at Speedy selvsagt kom seg ombord..). Husker ikke helt detaljene, men de hadde på et eller annet vis klart å boarde oss istedenfor noen som allerede hadde boardet.. Det resulterte i at jeg fikk setekvitteringen til en OESTMAN/FLAVIBAZAN, som forøvrig satt på raden bak den jeg egentlig skulle sitte på.. allikevel var vår rad ledig, og jeg, Fredrik og Speedy satte oss til rette på 30 DEF (etter at Speedy spurte om vi kunne sette oss på en ledig treseter i Eco Extra), ombord i LN-ROO, som skulle fly oss til ARN som SK496.. Ble lettere nervøs, da jeg skulle plassere kofferten i hattehyllen, kom samme FA som hadde nektet oss treseteren i Extra.. Jeg fryktet at jeg skulle dø (han var ikke direkte blid, nei..), men han tok meg med et par rader fram, og der var det plass.. Skvatt igjen litt, da han plutselig satt ved siden av meg (Det finnes et klappsete på MD-80 som felles ut i midtgangen).. Flighten gikk greit, og hvordan vi var i forhold til tid, aner jeg egentlig ikke.. Tok buss ned til Radisson SAS Arlandia, hvor Speedy hadde rom, og han mente at det var nok ikke noe problem for oss andre tre og få rom.. Det var selvsagt nesten fullt.. De kunne tilby et rom til ca. 2100 SEK, og hadde dessverre ingen tilgjengelige med rabatt for SAS-ansatte.. Det det til slutt endte med, var at Fredrik flyttet inn hos Speedy, og jeg og Øystein (som jeg har kjent i ca. 4-5 timer), dro opp til Sky City, hvor SAS-kortet hans gav oss en pris på 720 SEK.. Nå blir det mat, og etterhvert kveld, før det blir SK til FRA i morgen.. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hotel på St. Martin | Roxman | Reiseforum | 12 | 10-01-2011 21:27 |
For Martin | LN-MOW | Bilder & foto | 27 | 06-10-2009 10:49 |
Gratulerer med dagen til Martin (Martin)! | Speedbird | Flyforum | 49 | 24-09-2008 23:14 |
Grattis Martin... | EB | Flyforum | 19 | 25-09-2007 16:43 |