Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-12-2007, 17:39   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Lufthansa Venice in April

Da ser det ut som det blir Venezia i april... Onsdag skal jeg sjekke hvordan vi kan skaffe oss et nytt flyselskap i tillegg til en ny destinasjon. I allefall er det klart for en langhelg med gode venner. Tror vi dropper leiebil / blir sikkert nok vin / selv om det frister med en tur med den nye Fiat 500.
EB is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2007, 18:14   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Venice in April

Vel det er rimelig vanskelig aa kjoere i Venezia....
Old 31-12-2007, 18:18   #3
LCH78
www.lch78.net

LCH78's Avatar

med fare for å erte på meg den ene og den andre, men burde ikke dette vært postet i Reiseforumet?
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2008, 16:23   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Venezia er fantastisk - og du gjør lurt i å glemme bilen... Hvordan flyplan legger du opp til?
Old 01-01-2008, 16:34   #5
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

lufthansa.no viser mulighter til meget bra priser via Munchen. LH til MUC og Air Dolomiti med BAe146 til Venezia og ATR42/72 fra Venezia tilbake til Munchen og LH opp til Oslo.

Tror det skal gå greit uten bil - jeg har sett at man kan leie Fiat500 i Oslo - så det skjer før april.
Old 01-01-2008, 22:07   #6
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by LCH78 View Post
med fare for å erte på meg den ene og den andre, men burde ikke dette vært postet i Reiseforumet?
Jo, det burde den nok.
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2008, 18:21   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Har jo holdt til rundt Garda sjoen noen uker hvert aar siden jeg var liten gutt og blitt paatvunget Venezia en hau ganger dog skal det jo vaere sagt at det er et sted man boer sjekke av lista.

For min del skyr jeg Venezia som pesten... Det verste stedet paa jord aa ha fyllenerver.. Sinnsykt mye folk og vanvittig overpriset.

Dagstur fra Garda er mer enn nok for meg (litt over en time hver vei)
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2008, 19:46   #8
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Garda er helt klart en favoritt - men der har vi vært mange ganger og vi er klar for ny by/opplevelse. Har sjelden fyllenerver - så den trusselen er tom!!!
Old 03-01-2008, 11:35   #9
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

LH har bra tilbud . Skal selv ha LH til Verona i april via FRA med Air Dolimiti derfra. Kun kr. 1.700 pr. pax Italia er topp...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2008, 13:35   #10
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Kanskje det kunne være noe å leie en gondol i stedet for bil?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2008, 14:53   #11
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Med sjåfør - eller heter det kaptein på vannet?
Old 03-01-2008, 17:26   #12
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Såføren heter GONDOLIER, forsiktig nå..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2008, 17:36   #13
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Som min mor engang sa: "Klatrer alle fly like bratt, eller kommer det an på sjåfør'n"??
Martin is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2008, 12:35   #14
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Hei

Det er en stund siden jeg var i Venezia men kanskje du kan finne noe nyttig info i mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/italy_venice.htm :-) Skal du bare være i Venezia eller?
Old 05-01-2008, 15:56   #15
LarsErik
Newcomer

Venezia er fantastisk. Så utrolig mye vakkert å se. Santa Maria Gloriosa dei Frari er en av de vakreste kirker jeg har sett. Spekket med fantastisk kunst.
Den byedlen jeg liker best er Dorsoduro. Litt mindre turister, og en egen sjarm, som er ganske forskjellig fra f.eks San Marco, som man egentlig bør styre unna. der er det BARE tursiter og man går i kø hele tiden, men selvsagt Marikusplassen/kirken må man få med seg når man er der. Ellers er det meste tre ganger så dyrt der som i Dorsoduro.
Også Spritz, den lokale drinken, som er utrolig god. Og den lokale sjømat-pastaen selvsagt,gjerne den med blekksprut som er svart.
Og bil er jo dødfødt i Venezia. Inne i sentrum er det ingen steder man kan bruke bil likevel.
LarsErik is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2008, 18:34   #16
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver

Min egen erfaring med Venezia er udelt negativ når det gjelder turisthovedløypene; man går og står i kø overalt. Prisene preges av opptrekkeri og servicen av at de har kunder uansett. Fant imidlertid litt fred og hygge i bakgatene.

Skal man litt rundt om, så anbefaler jeg på det sterkeste byen Trieste; den gamle havnebyen til Wien. Der er det vakkert og fredelig og byen preges av wienersk arkitektur fra dobbeltmonarkiets dager.
DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2008, 19:29   #17
LarsErik
Newcomer

Klart det blir mye turister, med så mange severdigheter på så liten plass, men Venezia er vel et sted man stort sett reiser til pga. av severdighetene og det spesielle ved byen.
Det er ikke en by man reiser til for en avslappende langweekend.
Klarer man å se litt forbi alle turistene og trengselen, finnes det deler av byen som er ganske rolige.
Anbefaler at man starter med å se de tingene man vil se i San Marco, og deretter glemmer denne bydelen og konsenterer seg om de andre og langt mindre turistbefengte bydelene. Da får man et mye bedre inntrykk av byen.
Som sagt så anbefaler jeg bydelen Dorsoduro. Dette er en langt mer sjarmerende del av byen og prisene både når det gjelder hotell og andre ting er langt lavere enn i San Marco, pluss at restaurantene både er billigere og bedre.
LarsErik is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2008, 21:30   #18
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Det er da tross alt en grunn til at turistene valfarter til Venezia, da! Det er jo uansett en av verdens mest fascinerende byer.

Var der for fire år siden i juni, og det var en del turister. På det som vel er verdens eldste kafe, Cafe Florian (siden 1720), inntok jeg et par Campari-soda til en høy pris.. Men det hele kom tross alt på søvbrett. Jeg satt der og nytte musikken og stemningen. Så kom det et amerikansk reisefølge med noen pratsomme barn/ungdommer. De pratet om noen latterlige selvfølgeligheter - typisk høyrøstet amerikansk (jadda, jeg er full av fordommer, men er klar over det) Det var like før jeg reiste meg opp i sinne og ba dem reise hjem. Jeg ønsket å fortelle dem at dette er en av Europas fineste og vakreste plasser - da demper man seg og opptrer ærbødig. Etter dette gjorde de et stort poeng av hvor dyrt det var. Hvis man ikke klarer å oppleve noe annet på Markusplassen enn å la seg sjokkere over prisene, ja da kan man heller reise et annet sted..

Nuvel. Fikk ellers et tips om å spise på en Trattoria (som jeg dessverre ikke husker navnet på), som serverte en utmerket pasta med hummer. Til dette en nydelig Soave. Ellers er det mange dårlige serveringssteder i byen, dessverre.

Venezia-oppholdet var en del av det som egentlig var en Kroatia-tur. Jeg fikk også med meg en dag i Trieste, og det var som DCH beskriver en flott by! Også interessant historie der, ettersom det var en del av Østerrike-Ungarn i sin tid. Kaffeen er spesielt bra i Trieste.

PS - Harrys Bar er jo et litt "kultsted" i Venezia. Der drikker man selvsagt Bellini.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2008, 21:49   #19
CFM
ScanFlyer Crusty

CFM's Avatar

Venezia er fint å ha sett, men oppskrytt.
Fint sted å spasere rundt en dag, men jeg ville også benyttet muligheten til å komme meg ut til en av de mindre øyene.
Kan ikke se det er noen andre som har husket å nevne det, men Venezia stinker Særlig om sommeren logisk nok
CFM is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2008, 23:20   #20
OEH
ScanFlyer Gold

Jeg vil tro at de som ikke liker Venezia er de som ikke er så glad i kunst og kultur, for det er iallefall Venezia spekket av.
Selv synes jeg det er en fantastisk by, og som AirbusTero sier, så er det en grunn til at turistene valfarter dit. Byen er unik.
OEH is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules