![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,551
|
![]()
Da jeg kom til OSL i dag, så jeg Norwegians LN-KKB på vei ut.
Jeg la merke til at teksten på logoen har fått nye fonter. Dette har jeg ikke sett før, og kan ikke huske å ha hørt om det. Er dette en "one off", eller skal dette gjennomføres på hele flåten? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Har vært sånn siden januar 08, og jeg synes personlig det er ekstremt stygt. Hvorfor den har det vet jeg ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Mishap -> one-off , ikke planlagt
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Det ser jo litt spesielt ut sammenlignet med de andre jentene
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,424
|
![]()
Synes det var stilig jeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Dette har jo vært omtalt en del ganger. Noen som har bilder eller eksempler?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Slik går det når en sender over artwork som ikke er gjort om til outlines og fonttypen ikke medfølger. Lurer på hvilket artbyrå som må ta dette på sin kappe eller tukles det innomhus? Et mye bedre estimat av fonten finnes i Swiss721-serien.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: BGO
Posts: 149
|
![]()
Problemet er at de brukte oppsettet til de nye 800-maskinene. Så KKB har lakkeringen til en 737-800.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Minus feil font/skrifttype på logoen da, steel
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: BGO
Posts: 149
|
![]()
jaja. Fonten er feil, og årsaken til størrelsen er at et er en 800 layout. Man kan også se at registeringen er plassert som på 800 maskinene, hvis jeg ikke husker feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Bruker man riktig font-type så spiller det keine kasserolle om det er det eller det designet - krymping er er ingen problemer. Nedenfor viser hva som er og hva som skulle vært, og forresten så har begge 800ene riktig logo.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]()
"Doh! Its a 300, not a 800" -nye filter i maskene til lakkererene? Ja takk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: BGO
Posts: 149
|
![]()
Jeg går ut i fra at de som lakker snakker sant. Det er mitt argument.
i så fall har ansatte i NAS blitt fortalt feil historie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
SNN messed the KKB up.
Det finnes mange versjoner, mens bare en er rett... ![]()
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Men hvordan kan det ha seg at Norwegian - fire maaneder etter at dette flyet kom i trafikk for Norwegian - fortsatt har dette designet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
Noen som vet hvilken font det er i Norwegian-logoen, forresten? De bruker jo Arial (usj) på stort sett alt annet, men logoen er noe annet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Fordi det finnes rett og slett viktigere ting for Management enn en font-type pa en fly... Sa lenge det er skrivet riktig er det ikke en sa veldig stort problem...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Jeg opplever Norwegian som et selskap som er rimelig gode på, og opptatt av, merkevarebygging. Da er logoen noe av det viktigste som finnes, så at noen tilfeldigvis skriver "norwegian.no" med en eller annen fritt valgt font tror jeg lite på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Jeg tror det er safe a si at sa lenge som DY opererer med en innleid fly kommer ingen til a ta ut KKB til "modifisering" bare for a har den riktige font-type. De som bryr seg mest om dette er meget aktive i denne forum...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dekor på LN-KKB | raider66 | Flyforum | 5 | 10-01-2008 07:55 |
LN-KKB i morgen? | tabrenna | Flyforum | 34 | 06-05-2007 16:58 |
Seter på LN-KKB og LN-KKC | FlightDeck | Flyforum | 3 | 22-01-2007 00:46 |
KKB og KKC info ønskes | Lennart | Flyforum | 4 | 09-01-2007 09:07 |
LN-KKB | G-COLE | Flyforum | 10 | 03-01-2007 12:43 |