![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kaldt, Surt, Regn og charter er stikkord for dagen på Kvernberget.
Det ble en god del timer der oppe i dag, men det var egentlig greit. Nok en gang var det elendige lys forhold, dette grunnet skiftende vær og lette regnbyger. Men, det fikk ikke satt en stopper for årets første charter maskin. Dagens gjest var Adria A320. La oss starte med det kjedeligste, SAS sin hvite fokker 50. ![]() ![]() Deretter, en liten gris. ![]() Helitrans på besøk, med egene farger denne gang. ![]() Lufttransport var innom en snartur. ![]() Kvernberget store "sønn" LN-NPO gjør seg klar for en VFR tur til Værnes. Tårnmannen ved "roret" ![]() ![]() Så til dagens store gjest. Noen timer forsinket grunnet tekniske problemer, så den ankom ca 3,5 timer etter oppsatt rute. ![]() ![]() ![]() Takk for titten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fine bilder. Hvor kom Adria maskinen fra, og fløy den POS inn til ENKB?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder ja, imponerende utholdenhet å spotte hele dagen i det sure været.
Maskinen kom tom fra Slovenia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Når skal -RPE få sine sårt etterlengtede titler?
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva er planene for F50`en til SAS - skal den males i full design - eller forsvinner den ut av flåten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Flotte bilder! Tviler på at det blir noen maling på Fokker 50-maskinene, de som er hvite i dag har vært hvite lenge... Kanskje Widerøe kan ta over alle Fokker 50-rutene til SAS? (Om de også får mer materiell).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fokkerne til SAS blir helt sikkert ikke malt. De har vært slik i mange år, og jeg tviler SAS kommer til å ofre en krone på maling. (Spesiellt når de kunne trengt et ansiktsløft innvendig)
Adria maskinen kom fra (LJLJ) Ljubljana for å fly noen få personer nedover igjen. Jeg kan vel gjette meg på at "bussen" bare var halvfull. Men hva kan man forvente på en helgetur? den kommer i retur på søndag kveld med folket. Jeg stoler på resten av KSU spotterne på søndagen, da jeg desverre er på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder Sager
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-lounge åpen for alle (inkl. Solia charter) | SQ 777 | Reiseforum | 22 | 17-08-2011 19:39 |
Kvernberget - 02.05.2008 (Samme gamle flya) | Sager | Bilder & foto | 19 | 08-05-2008 11:20 |
Kvernberget - 03.04.2008 (med ny optikk) | Sager | Bilder & foto | 10 | 05-04-2008 01:30 |
Charter - sommeren 2008 | Jens W | Flyforum | 26 | 27-09-2007 16:05 |
Foppall charter på Kvernberget | ENKB | Flyforum | 4 | 14-09-2006 22:11 |