![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Siden det nå blir mer vår for hver dag som går lurte jeg på om det er planer om å arrangere en spottertur i år lignende den som gikk til Zurich i fjor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Her var det ikke mye respons og skryte av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
TurbopropFlyer
|
![]()
Var ikke med på Zürich-turen og kommer nok neppe til å være med på en eventuel tur ny, men jeg fikk da inntrykk av at opplegget var en suksess. Hvor menge var med sist?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi var 4 fra Norge, en fra Danmark, og en ifra Finland
Eg tror samtlige storkoste seg og ble meget solsvidd |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
ikke alle ble svidd, Lennart - noen var smarte nok til å ta på seg solkrem :-)
Når det gjelder spottertur har det vært forsøkt et par ganger i organiserte former med overnatting etc, men det er lenge siden vi hadde en slik tur. Det enkleste kan kanskje være om noen - som Ole (aka SK931) gjorde når vi dro til ZRH - kommer med en dato, og så kaster de som vil seg med. Selv tror jeg nok jeg må melde pass i år. Med ukenpendlingen jeg driver med er det lite velkomment hjemme om jeg tar en av dagene jeg er hjemme og drar på nerdetur... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvordan ble det med den turen som GO laget til Manchester i fjor? Ble det neo av den, og hvor mange var med på den?
Selv er det lite aktuelt, da tur er planlagt til AMS, og i tillegg står kjelleren for tur og der går det mye $$$ ![]()
![]() |
#7 |
Aviation Junkie
|
![]()
Vel, fant plutselig ut at jeg ikke hadde noen planer for pinsen. En tur til AMS ble derfor raskt booket. Det er vel kanskje litt kort tidsfrist for noen, eller folk har planer med familien. Men hvis folk er interesert er de hjertelig velkommen til en spottertur. Avreise OSL lørdag 10 mai KL1142 klokken 09.40. Hjem mandag 12. mai KL1151 klokken 20.35
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har en plan om MAN-MAD 13 juli sammen med en anneN bruker her inne
Noen som blir Med en uke ? SVG-AMS-MAN-CDG-MAD-AMS-MAN-AMS-SVG Last edited by Lennart; 02-04-2008 at 19:58. Reason: tyrklfei |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Lyder til at være noget af en plan Lennart,,,,huk på CDG kræves special permission
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Flyr AF A318 MAN-CDG-MAD,skal bli gøy å fly den lille |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
hvor får man tak i det da?
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Etter hva jeg har forstått er det disse som styrer med slike "Prefectoral passes" som man bør ha på CDG.
Spotting på CDG Om man ikke har denne tilatelsen, og likevel spotter der risikerer man 450 Euro i bot ![]() ![]() Last edited by flyKSU; 03-04-2008 at 00:36. Reason: Trykkleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En liten korreksjon må til her - det er forskjell på spotting og fotografering. Det er ingen forbud mot spotting uten tillatelse (kikkert, penn og notisblokk), men med en gang man tar opp et kamera må en slik tillatelse foreligge. Det er også gitt nøye regler for hvordan bilder kan tas - bilder med bygninger innenfor gjerdene er ikke tillatt, men også mer finnes på denne listen.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Impulsiv spottertur | oxcart | Flyspotting | 3 | 20-03-2014 20:58 |
Spottertur AMS | ENGM 911 | NSFF-forum | 5 | 24-06-2010 22:20 |
Frankfurt Spottertur | Rossiyskie Avialinii | Bilder & foto | 4 | 28-07-2008 21:11 |
Frankfurt spottertur | Rossiyskie Avialinii | Bilder & foto | 8 | 27-06-2008 21:37 |
Spottertur | VC-10 | Flyforum | 10 | 04-08-2007 05:51 |