![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Er bagasjeutleveringen på OSL et stort problem eller var det bare jeg som hadde uflaks?
I går kom jeg fra London med British Airways og stod i 45 minutter og ventet på bagasje! Mens vi stod og ventet på bagasjen kom det bagasje fra en annen flight i mellomtiden. 45 minutter er forferdelig lenge og stå rett opp og ned å se på et bånd som aldri starter... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
selv har jeg aldri merket noen store problemer med bagasje på OSL. Pleier å komme ganske raskt - men så pleier jeg å være sistemann av flyet (ler inni meg hver gang av alle de som stresser opp av setene med en gang flyet - eller helst litt før - er ved gate)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Jeg skyndta meg ikke av flyet, var faktisk en av de siste som gikk av. Så det var 45 minutter fra jeg kom ned i bagasjehallen der. Menmen, var vel jeg som hadde veldig uflaks da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette har vel vært diskutert gjentatte ganger på forumet, og det er vel ikke alle som har vært like heldig som CK. Det påstås at det i tider er kapasitetsproblemer med baggasjehåndteringen. Jeg har vel aldri opplevd 45 minutters ventetid, men det kan fort gå 25-30 minutter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det kan gå lang tid. Bagasjekapasiteten er dårlig dimensjonert på OSL ved stor trafikk synes jeg. Ofte en fordel å komme fra NON-Schengen området da man må gå så langt at bagasjen kommer like etterpå. Men jeg skylder ikke på stuere etc men dårlig planlegging.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hva er 45 minutter... Venter nå på 11 dagen etter ankomst med BA!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Jeg har sjeldent hatt store ventetider på bagasje på OSL, men det er faktisk nå i det siste det har tatt umåtelig lang tid. Tidligere pleide bagasjen nesten å vente på oss da vi var kommet fra flyet og til ankomsthallen. Nå må vi jo snart søke om å få bagasjen vår... Kanskje man skulle begynne å sende den i posten dagen i forveien?
Det å skylde på dårlig kapasitet eller andre ting er forsåvidt likegyldig. Får man ikke bagasjen før toget har gått TO GANGER, gir "kunden" jo blanke F i hva årsaken er... Jeg håper OSL er i stand til å levere bagasjen litt mer on-time framover.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Merker ihvertfall på Norwegian, og flynordic at de har med MYE baggasje - gjenomsnitt 4 kolli. Er det like ille inn til OSL så skjønner jeg at du måtte vente en stund..
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er rett før jul, folk har med seg julepresanger til den store gullmedaljen. Pluss mange som skal reise hjem til jul og tar med seg masse rart da. I tillegg er det mye post og frakt. Flyene er forsinket, kansellert og planlegging har vel gått litt over det hele. Vet ikke med Servisair, men vi har også hatt en del sykdom hos SGS. MEn sånn er det, reis rundt høytid, og pluss dårlig vær. Ting vil ta mye lengre tid.
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Jo takk, man har fått merke sykefraværet.. ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Da tror jeg at jeg trekker beslutningen at jula har skylda
![]() Håper det går bedre neste gang ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
London? Europa's handlemekka to dager før jul med smekkfullt fly tilbake.... Mye som tyder på at det tar tid!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
I tillegg ble det fortalt at Servisair bare hadde 9 stuere på jobb i går... Da kan det fort bli litt hektisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hm...
Med ca 50 turer pr år som pax, har jeg inntrykket av at jo lenger inn mot "reclaim area" man parkerer, jo lenger tid tar det for bagen å dukke opp i solen. Docker man ute på 12/13 eller på vindmølleparken går det mye kjappere. Eks. gåtiden! (Er en jævel til å gå fort...) Ellers så bør det vel ikke komme på noen som en bombe at det er typisk norsk å underdimensjonere! (vei,tog,fly++) rgds |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er jo bare å reisen med håndbagasje !
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har bare hatt problemer på utland, men da tok det til gjengjeld gudjammerlig lang tid, selv om det var midt på natten og vi var det enetse flyet.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gjennomgående bagasje LHR-SVG-OSL? | TommyL | Reiseforum | 8 | 22-11-2012 08:58 |
Kaos på OSL, bagasje overalt | laurenz | Flyforum | 9 | 07-05-2009 21:33 |
Bagasje på OSL | Fnate | Flyforum | 10 | 05-04-2009 20:41 |
Bagasje og OSL | matsbg | Flyforum | 9 | 28-05-2008 12:05 |
Ventetid bagasje OSL | apron | Flyforum | 24 | 20-04-2007 00:26 |