![]() |
|
![]() |
#1 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I går, søndag, måtte en Airbus 300-600 på vei fra BKK til MNL (TG624), foreta en nødlanding på gamle Bangkok flyplass, Don Muang etter å ha fått problemer med nesehjulet.
Rett etter takeoff hørtes et stort og kraftig smell i flyet. Det var som om nesehjulet smalt inn i kassen sin. Kapteinen fikk ikke kontroll over hjulet, og det lyste ikke grønt, som betyr at hjulet er nede og låst i landingsposisjon. Etter å ha sirklet rundt Bangkok i en times tid ble det forberedt for nødlanding på gamle Bangkok flyplass, Don Muang da denne har 300 meter lenger rullebane enn nye BKK. Flyet tok en runde rundt tårnet for visuell kontroll av nesehjulet. Passasjerene ble instruert i nødlanding og bedt om å bøye seg fremover om nesehjulet skulle gi etter ved landing. Landingen skjedde ved at piloten holdt nesehjulet i luften usedvanlig lenge før det ble forsiktig satt ned. Det gikk heldigvis bra og passasjerene klappet fornøyd. Flyet ble stående på rullebanen i påvente av tauetruck da de tydeligvis ikke fikk sving på hjulet. De 221 passasjerene ombord ble kjørt med busser inn til en avgangshall i terminalbygget hvor de måtte vente i nesten 4 timer før nytt fly var på plass og turen til Manila kunne fortsette. Passasjerene kom ialt 6 timer forsinket frem til Manila. Hvordan jeg vet alt dette? Jeg var ombord! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og du er uskadet etter hendelsen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Wow - Scanair er alltid tilstede!
Godt alt gikk bra. Men det var litt lite sensasjonspreg over fortellingen. Hvor er historiene om hylende barn, hulkende bestemødre, dårlig informasjon og manglende psykiatrisk oppfølging? ![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Det var visst enkelte som gråt bak gardinet ble jeg fortalt, men det er ikke sikkert at nestenulykker som denne når ut i pressen. Det var nok for lite blod i denne historien til at avisene hadde tatt tak i denne?
BF:cool3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Og jeg må jo få lov til å tilføye at jeg ikke følte meg så "høy i hatt" selv heller før den landingen!!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thai Airways pensjonerer A300 | TG923 | Flyforum | 4 | 18-10-2014 17:51 |
Thai Airways öppnar ARN-HKT-BKK-ARN | L-1011 | Flyforum | 6 | 26-01-2012 17:22 |
Thai Airways BKK-OSL-BKK | KrisFlyer | Flyforum | 59 | 17-06-2009 13:05 |
Thai Airways CPH - BKK | Bizflyer | TripReports | 6 | 23-04-2005 20:06 |
Kommer Thai A300-600 til ENGM ? | LN-OSS | Flyforum | 7 | 30-01-2005 10:17 |