![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jag letar efter en möjlighet att få tag i ett Visa Electron. Det är ju så att både Ryanair och Sterling tar sig runt kravet om totalpriser genom att ta 0 kr per biljett om man använder Visa Electron. Problemet är bara att det är svårt att få tag i. När man väl ser det så verkar det vara helt inriktat på ungdomar, gratis för den som är 13-19 år, 250 kr per år för vuxna. Tacksam för tips om var det lättast kan ordnas ett sådant.
Mitt tänkta användande är egentligen bara för flygbiljetter, max 10 köp per år. Kort i övrigt har jag ganska gott om... Last edited by Bengt; 26-02-2008 at 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Kan du ikke bruke et vanlig Visa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nej, vanligt Visa har jag redan.
Exempel på hur avgifterna beräknas: En tur och retur för 4 personer med Ryanair: Med vanligt Visa: 8*4 EUR=32 EUR Med Visa debit: 8*1.5 EUR=12 EUR Med Visa Electron 8*0 EUR= 0 EUR Jag har för mig Sterling har något liknande |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg pleier å trykke på Visa Electron, for så å betale med mitt vanlige Visa-kort. Det går helt fint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fungerade förut på Ryanair vet jag. Men när lyckades du med det senast? Jag tror att Ryanair ändrade på detta för ett par år sedan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I mars i fjor tror jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Det letteste er vel å begynne å fly SAS?
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du kan få VISA Electron hos Sparebank1 gruppen.
Det er det definitivt det simpleste kortproduktet, beregnet på brukergruppen under 18. Det er ikke et kredittkort, og kun benyttes for online transaksjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Bengt bor vel i Sverige, så det er vel liten hjelp å få av Sparebank1.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, nei da får han ikke hjelp hos dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
...og hva er VISA Elektron?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
www.lch78.net
|
![]()
kort fortalt et visa kort uten nummeret trykket ut på kortet (slik et vanlig visa kort har).
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
aha, motsatt av VISA Proton altså....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hehe, funny..........:-)
En annen greie med Visa Electron er at betalingen aldri kan godkjennes med signatur. Selv om de fleste bankkort i Norge i dag også er et VISA kort, er de færreste gjort med disse kortene en VISA transaksjon. Dette fordi de fleste betalingsterminalene er online med BBS, og transaksjonene debiteres mot kundens konto. Hvis terminalen er offline, vil kortets VISA del brukt, dersom brukerstedet/brukeren har et VISA kort eller støtter VISA. VISA Electron er imidlertid en "hybrid" variant av det vanlige bankkortet (uten VISA) og bankkortet med VISA. Kortet kan kun benyttes i elektroniske online terminaler med dekningskontroll, og krever signatur med pin. Sånn fungerer det i Norge, hvordan det er i Sverige vet jeg lite om, men tipper det er mye det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Mitt favorittkort er Coops kombinerte BankAxept/VISA-kort - gebyrfritt (bortsett fra kontantuttak i minibank), inntil 45 dagers kreditt-tid og mulighet for bruk i norske forretninger som ikke tar kredittkort. Kontantuttak i butikk er gratis og blir ikke belastet med renter før fakturaens forfallsdato. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FINNs nye flysøk | pjwal | Reiseforum | 13 | 09-12-2013 06:24 |
Boeing 737NG-RE/LEAP-X Nu är den här! | L-1011 | Flyforum | 8 | 21-07-2011 00:50 |
Decembertalen från SAS är här | Savipix | Flyforum | 37 | 13-01-2010 11:04 |
KLM FOKKER 70, FINNS DEN? | Spanair | Samlerhjørnet | 4 | 20-04-2009 21:24 |
Stolar från SAS DC-8 finns, vill någon ha? | HansJ | Samlerhjørnet | 4 | 10-06-2008 19:30 |