![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
|
![]()
Fra april legger Spanair til en kveldsavgang D2347 CPH-BCN och D156 på ARN-BCN. Spanair vil dermed ha 16 flighter/uke CPH-BCN och 10 flighter/uke ARN-BCN. Dertil flyr SK 3 flighter/uke ARN-BCN fra april.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
JK posisjonerer seg i forhold til SAS Sverige foran salget?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Er det så populært å fly til Barcelona for svensker og dansker, lover jo det godt for Norwegians nye rute fra Rygge til Barcelona.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,637
|
![]()
Da håper jeg de setter inn et støt for å bedre sin service på bakken også. JEg fløy igår fra Madrid til Stockholm, og det komplette kaos rådet på Barajas-flyplassen. ALLE check-in automater var ute av stand, og Spanair fant det for godt å kun ha én eneste skranke åpen for business-passasjerer og to tre for økonomi, og det var mange fly som skulle gå. Køen var evig lang og folk brød seg lite om de stod i kø til business eller økonomi. En samling rasende passasjerer stod ved billettkontoret men personalet der bare trakk på skuldrene og sa at "we have no solution for you". Jeg spurte om de kunne bruke internett eller gi meg et ombordstigningskort der, men ingenting var mulig. En herre ved siden av smalt av noen tilsynelatende saftige gloser og selv om jeg ikke kan spansk var det ingen tvil om budskapet, damene bak skranken viste liten forståelse men var nok glade for å ha en glassrute mellom seg og folkemassen. Jeg har aldri sett et flyselskap gi så totalt f i om passasjerer rakk sine fly eller ikke. Etter en stund kom en mann og fikset noen automater og jeg fikk mitt ombordstigningkort. Et flyselskap i Star Alliance bør ha en back up når slikt skjer, her kunne man ha møtt opp timesvis i forveien og allikevel ikke rukket flyet.
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Norwegian sin rute er en av best selgerene av de nye rutene i følge Norwegians inflight magasin.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
|
![]()
Sommer 2008
Fra OSL til BCN flyr; * SAS: 7 x uke (Morgen) * Sterling: 4 x uke (Formiddag/Ettermiddag) Fra RYG til BCN flyr; * Norwegian:4 x uke (Morgen) Fra TRF til GRO (Girona) flyr; * Ryanair: 4 x uke (Formiddag) Totalt: 19 x uke fra Oslofjord regionen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
Fra CPH til BCN Spanair: 18x ugentlig A320/321 Sterling: 7x ugentlig 738 I alt 25x ugentlig - ganske flot at OSL regionen til sammenligning kan opretholde 19 ugentlige flyvninger. Hvis vi inkludere Malmö og derved Øresundsregionen. Fra MMX til BCN Sterling 2x ugentlig
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
|
![]() Quote:
Och från Stockholmsområdet får jag ihop det till totalt 27 avgångar/vecka med Sterling och Ryanair inräknade |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Jeg har aldri vært i Barcelona, jeg, men jeg har åpenbart gått glipp av noe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Hermed er det samme antal for Stockholmsregionen og Øresundsregionen - hvis man altså vel og mærke hører til den type der hopper med på Ryanair terminologien og definerer Skavsta som Stockholm og Girona som Barcelona...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Vem bryr sig om definitioner? Skavsta betjänar i huvudsak Stockholm och Girona betjänar i huvudsak Barcelona. Och Rygge och Torp betjänar i huvudsak Oslo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,382
|
![]()
Det tror jeg ikke stemmer helt. Jeg skulle gjerne sett en nærmere analyse av det, men det er svært mange som ikke kommer fra Oslo som bruker Torp. De aller fleste vil jeg tro basert på min erfaring. Hva som skjer med Rygge som er mer bekvemt enn Torp for Oslo er en annen skål.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Ca 40 procent av passagerarna är från Oslo med omnejd. Siffran finns i en undersökning om resevanor 2005 på Avinors webbplats. Om inte huvudsaklig så i alla fall en betydande andel på Torp utgörs av resenärer från Oslo. Om jag säger så här; Ryanair hade aldrig börjat flyga från Torp eller Skavsta om det inte hade varit för närheten till Oslo respektive Stockholm...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
![]() En rejse med Ryanair fra Srockholm city til Barcelona kræver landtransport på 425 km eller 4:40 t i bus - det er måske noget der tiltaler nogle men selvom det er billigt siger jeg nej tak. PP - der et stolt af aldrig at have fløjet Ryanair...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,550
|
![]() Quote:
Wow, i distanse er det 2/3 av veien mellom Oslo og København i bil (og enda mere tidsmessig) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
Brug af Skavsta og Girona kræver i den sammenhæng landtransport på 425 km mens brug af ARN og BCN kræver landtransport på 120 km - altså en forskel på 305 km. Hvis det var mig personligt kunne jeg godt overleve at betale lidt mere for biletten og undgå disse 305 km. Men det er imponerende hvordan folk ofte udelukkende ser på prisen for selve flybiletten og glemmer omkotninger forbundet med transport til lufthavnene - både økonomisk og tidsmæssigt...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
Umm, jo men det är ju fortfarande Osloregionen vi pratar om. Samma förhållande får antas också gälla Stockholm, dvs främst invånare söder om stan som nyttjar Skavsta. Quote:
Då ingen annan nyare undersökning finns är siffrorna från 2005 dom mest konkreta att gå efter. Ger ju ändå en ungefärlig bild av hur marknaden ser ut. Snälla, vad finns det att vara stolt över att man aldrig flugit med Ryanair? Hur detta faktum kan väcka några som helst känslor begriper inte jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-SVG-CPH-EWR-YHZ | 737-405 | TripReports | 32 | 16-12-2014 01:13 |
DY4251 ARN-BCN 5/3 | OpelZafira | Register- og ATC-Forum | 2 | 04-03-2012 16:52 |
Santa Claus fly by - Spanair BCN-LCG | jefi99 | Flyforum | 2 | 23-12-2011 20:12 |
Scandinavian Airlines Sverige startar ARN-BCN, GOT-BCN och GOT-AGP | MD90 | Flyforum | 7 | 07-06-2007 23:22 |
Scandinavian Airlines Sverige öker på ARN-TLL og ARN-DUS | MD90 | Flyforum | 2 | 21-09-2006 14:36 |