![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,253
|
![]()
På dette bildet kan de se ut til at kun én motor er startet opp og i bruk under taksing, hvor utbredt er denne prosedyren for B777?
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=714695 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Flere selskaper driver jo og tester ut slike CDA-approacher om dagen (grønne approacher som både SAS og DY skal prøve også) og i siste flight så jeg det stod noe om at dette også innebær taksiing på en motor til og fra stand....
Kanskje denne er med i et av disse forsøkene for Delta?
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
|
![]()
Kan det tenkes at denne holder på å starte opp, rett etter push-back er koblet fra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
SAS bruker mer og mer taxing på en motor har jeg inntrykk av. Kan man spare noen liter parafin på hver flight, så hvorfor ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Og så lenge det ikke blir for store gasspådrag så er det ingenting så tilsier at men ikke skal kunne gjøre det.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Med nesehjulet på tvers?
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Da kan det tenkes at det fortsatt stod en type med headset tilkoblet...
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
En kollega som fløy LJ25 for mange år siden fortalt at de alltid takset ut med en motor og etter landing takset de med motsatt. Motorene på denne maskinen var så ektreme at de brukte like mye fuel på tomgang på bakken som i cruise i FL450..
Har sett at DAT gjerne stopper den ene motoren etter landing og en gang i blandt takser de ut med en motor og, vet ikke om dette er en standar prosedyre, men har sett det hvertfall.. sparer både fuel og gangtid på motorene.
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
ATR har en propeller brake på høyre motor som kan stoppe propellen slik at turbinen driver DC-generatoren selv om propellen står. Er kanskje det du har sett. Coast brukte det mye i Bodø i hvertfall. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
DAT bruker mye dette med å taxe på en motor,- både mot avgang og etter landing. Skjer til dagen her på Flesland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
1:200 Hogan Air China B777-300ER & Ethiopian B777-260LR | Milos | Samlerhjørnet | 2 | 05-07-2014 00:12 |
Brann i LH-motor | kimpe | Småprat | 2 | 06-05-2013 15:05 |
Med Q400(NG) LN-WDG på taksing i Bodø (7/8) | GF1 | Småprat | 5 | 09-08-2012 09:10 |
Ny RR motor i plastikk | Dag Viking | Småprat | 1 | 19-07-2012 20:15 |
B777 motor... | ENGM RAMP | Flyforum | 6 | 14-03-2007 21:14 |