![]() |
|
![]() |
#1 | |
Qwerty
|
![]()
Tydligen pågår det en flygkonferens i Malmö och SAS medverkar såklart. Di.se skriver:
Quote:
Nyhetsvärdet är kanske inte så stort, men det kan ju vara skönt att veta SAS inte har några planer på radikala förändringar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Noe annet ville vaert et 'jordskjelv' ...
Nei, saa lenge SAS-samarbeidet eksisterer vil nok CPH forbli hoved-hub'en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og som norsk passasjer så fungerer CPH meget bra...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
CPH kommer til å bety SAS død dessverre. Svenskene bruker Finnair østover, nordmenn Continental vestover eller AMS. Bare tragisk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det var et balansert og velbegrunnet innlegg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Normalt skulle jeg ha engasjert meg i denne saken, men når man skal kjøre debatten og analysene på dette nivået så gidder jeg rett og slett ikke. Men et lite tips er faktisk å lese innlegget som det er linket til så vil se kanskje se hva realitetene er og få nisselua opp så den ikke skygger for øynene ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Eller tull som det heter på "Nytt på Nytt".
(ref innlegget fra Boeingflyer). Last edited by Olebno; 05-02-2008 at 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
SAS har brukt CPH med stor suksess i 60 aar, saa den paastanden faller paa sin egen urimelighet ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
I det minste var det morsomt å lese kommentarene i kommentarfeltet under. Mistenkelig likt det som skrives av nordmenn i norske aviser.
![]() Det var jo ingen bombe at SAS ikke ville endre på CPH's status nå, men jeg synes talsmannen for SAS uttalte seg vel hovmodig og ikke helt riktig om hverken Emirates eller Singapore Airlines. Og at han bagatelliserte vel mye at SAS sitter med mange gamle fly, virket jo, som en skrev, at SAS bare satt og ventet på nedturen i flymarkedet, før de kjøpte nye fly. Men det er vanskelig å spå om fremtiden og hvor lenge dagens gode tider varer er umulig å si, og når dårligere tider kommer er det jo ikke automtisk at tidene blir bedre når SAS har nye (billigere) fly klare. At det er lange tidsperspektiver her er jo en annen sak. At Oslo ikke nevnes overhodet her er forståelig, men likte det ikke... ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Med Emirates og Singapore viser han vel først og fremst til f.eks SIN-EWR ruten som går med underskudd men opereres litt utifra prestisje. For generelt sett så tjener både EK og SQ penger og SQ går svært bra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Hvordan da ?
Fungerer ikke OSL-LHR (ny terminal 5), OSL-EWR (Flyr OSL-EWR-MIA tur/retur i påsken; Sol og sommer i Florida og "Shopping" i NY.) Aller best fungerer TRF-AMS.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tju-hey-bang - here we go again...
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
SAS har ikke sitt hjemmemarked på terminal 5 på LHR - derfor er det uaktuelt i denne diskusjonen. CPH fungerer bra for veldig mange pax - at en flytting til STO eller oSL skulle gi flere fornøyde pax totalt sett tviler jeg på...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
Anbefaler ONEWORLD; LAN har ett flott produkt over hele Sør Ameika. Må få med at det var mat og vin fra flaske i glass også innenriks (Peru, Chile). Vi som PAX /forbruker har makt. La oss bruke den.
![]() |
![]() |
#15 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Interessant nok er det vel BA som har tapt mest av det Norske markedet de siste 10 aarene, naar jeg forlot Norge floey BA 757 og 767 mellom LHR og FBU.....og jeg er ikke 100% enig i at SAS bare har melket det Norske markedet, blant annet er Business Class priser IC fra Skanidniavia blant de laveste i Europa (Sammenlign OSL-CPH-SEA t/r med LHR-SEA t/r) saa total melkining har det vel ikke vaert....
Det er ikke vanskelig aa vaere enig i at LAN og ONEWORLD har supre produkter i Soer Amerika, men dessverre er Oneworld like daarlig i USA som Star og Skyteam er i Soer Amerika....LAN koster ogsaa deretter...det koster svaert mye mere aa fly LAN enn f.eks. GOL eller TACA....Vet ikke om du mener Peru-Chile som innenlands ? Ja vi fikk ogsaa Vin paa den strekningen, men det er jo mere enn 3 timers flygning mellom 2 land, og innenlands Peru fikk vi ikke vin hos LAN, riktignok var det LAN Peru.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Men som du sier, må den store taperen utifra Oslo de siste årene være BA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Beste tilbudet mellom Norge og Chile har Air France via CDG - bare spør de innen oppdrettsbransjen (flust med nordmenn på Affaires).
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
De eneste som vel egentlig har styrket seg de siste aarene fra Norge i tillegg til Lufthansa (siden de er Star regner jeg egentlig ikke med dem..), er alle Skyteam-selskaper (KL, AF, CO). Finnair har ogsa hatt en viss vekst.
BA, SN, Swiss/Swissair, Iberia, Alitalia er sterkt redusert eller helt borte. BA er vel egentlig den stoerste taperen, med tanke paa trafikkutviklingen til GB. Ryanair og Norwegian har begge sugd opp veksten i det markedet. Men vi snakker IC, og det kan vel ogsaa sies at SAS har holdt stillingen - de flyr jo det remmer og toey kan holde med det materiellet de har, og jeg vaager aa paastaa at de hadde gjort det samme med tre ganger saa mange fly. Og det av to aarsaker - skandinaver LIKER aa fly skandinavisk og et produkt som er konkurransedyktig baade paa pris og kvalitet, uansett hva enkelte synes aa mene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser man på hvordan SAS og Lufthansa feeder FRA og MUC i forhold til BA`s 4 daglige avganger med A319 er vel ikke LHR den største konkurrenten...ikke tror jeg BA øker så veldig på OSL etter at T5 kommer i drift heller - de vil bruke slots`ene på andre destinasjoner. Så da er jeg fornøyd med at CPH fortsetter som skandinavisk hub og FRA og MUC som europeisk hubs...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En liten korreksjon EB - BA flyr ikke bare A319 på sine fire daglige flighter, men også A321 på OSL. Her er antall A321-flighter pr dag:
Man 3x, Tir 1x, Ons 2x, Tor 1x, Fre 2x, Lør 2x og Søn 2x
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS åpner fast track i Aalborg | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 09-06-2015 07:16 |
SAS Fast Track | sentry | Reiseforum | 16 | 13-03-2014 16:00 |
SAS bygger ut Fast Track i CPH | Someone | Småprat | 12 | 08-10-2012 21:42 |
SAS ønsker fast track på OSL | TG923 | Flyforum | 33 | 02-12-2007 21:14 |
SAS och Köpenhamn-Tel Aviv | RolfL | Flyhistorisk forum | 15 | 22-01-2007 01:35 |