![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
De stenger nettbuttiken og call senter i 3 dager for å oppgradre booking systemet. Dagbladet.no
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
TurbopropFlyer
|
![]()
- Det skal bla. bli lettere å finne prisen på reisen med en gang inkl. skatter å avgifter.
Det er jo veldig bra. Elles så syns jeg nettsiden til Ryanair slik den er idag ser helt forferdelig ut, faktisk en av de dårligste og minst oversiktlige sidene jeg vet om. Så dette var altså på høy tid ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Look to Norway & Norwegian !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det må da være galskap å stenge både nettsidene og callsenteret i 3 dager!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Hørres ut som noe de taper mye penger på.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
vel, de kan vel stenge da de i realiteten er i en monopolsituasjon ved at de KUN selger sine billetter gjennom egne kanaler på nett og eget callsenter.
Men, jeg er storlig forundret over at de ikke kjører opp en paralell site og har en cutover på et gitt tidspunkt når den nye er klar til å overta for den gamle. DET er nå i alle fall måten alle andre seriøse aktører gjør dette på, slik at jeg mistenkr at noe helt annet må ligge bak her.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Det måste ju kosta FR en massa pengar i uteblivna bokningar (åtminstone de som bokar nästa flyg oavsett kostnad)... Dessutom har cut-over skjutits upp två gånger redan tidigare, de här datumen är de tredje i ordningen... Så vad kan annars ligga bakom? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Virker som de gjør en litt større jobb. Det finnes jo ikke noen grunn til å stenge call senteret når man skal gjøre noe på nettsiden. Tipper de bytter store deler av systemene. Hele bookingsystemet ned til siste mutter og cpu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette høre jo nesten amatørmessig ut ? , jeg har i alle fall aldri hatt kunder som ville gå med på noe slikt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
3 dager?? Hjelpe meg... Har aldri hørt om lignende!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Får mer kundevennlige sider.
Den siste uka i februar vil Ryanairs nettsider være nede i over tre døgn, fra klokken 22.00 fredag 22. februar til midnatt 25. februar. Det irske flyselskapet skal legge om reservasjonssystemet slik at passasjerene umiddelbart får se totalprisen, inkludert skatter og avgifter. Mer moderneSelskapet vil dermed oppfylle kravene som er stilt av det britiske Forbrukerombudet, men Ryanair avviser at det er press fra myndighetene som er bakgrunnen for omleggingen. - Vi har et behov for å oppgradere reservasjonssystemet vårt slik at det blir bedre og mer moderne. Nå skal kundene enklere få opp pris, inkludert alle avgifter, og i tillegg skal det bli lettere å pakke egne reiser, sier Nord-Europa-sjef i Ryanair, Wilhelm Hamilton, til Dagbladet.no. Resten finner du her Kilde: Dagbladet.no
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det høres så drastisk ut, så jeg vedder 100,- på at de aldri åpner igjen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
.....så ørst ikke at det stor "i tre dager" *deppe* ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
De skal oppgradre fra Navitaire's OpenSkies to NewSkies. Muligens ikke pga 'press fra myndighetene', men etter omleggingen vil de iallefall vaere istand til aa oppfylle myndighetenes krav. De vil ogsaa vaere istand til aa oppfylle de amerikanske kravene som vil komme senere i aar ....
airTran gjorde nylig den samme oppgraderingen, og det er muligens erfaringene fra den prosessen som gjoer at de velger aa ta alt ned i tre dager. Ryanair er jo ogsaa i en saerstilling ettersom de selger alle sine seter selv .. Noe funksjonalitet er nok beholdt ettersom de jo maa ha passasjerlister til innsjekk .. saa jeg vil tro at det nok muligens ogsaa vil vaere mulig med begrenset salg paa flyplassene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Man kan velge å se positivt på dette; I 3 dager vil verden være et bedre sted...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Dette forteller at Ryanair ikke bare har en nettportal som ser forferdelig ut, deres systemer er nødvendigvis også forferdelige når de må stenge siden i tre dager. Håper likevel det nye systemet er til det bedre - selv om jeg nok ikke kommer til å bruke det så mye...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Scanvin # 37 på scanair.no i 2009 - fra tax-free butikken på OSL | EB | Flyforum | 10 | 13-09-2009 14:17 |
Stenger hovedrullebanen på BDU i 16 dager | Glenn | Flyforum | 31 | 27-02-2009 21:58 |
Heathrow stenger T2 | Blubird | Flyforum | 13 | 29-03-2006 20:18 |
i Ryanair kan man bare være sykemeldt fire dager i året | sail4fun | Flyforum | 27 | 08-03-2006 16:49 |