![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 161
|
![]()
Norwegian fikk problemer med lavt trykk i kabinen.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=191719 Noen som vet hvilket individ det er snakk om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Det er vel noen issues med lukking av døra fremme på 737' syntes stadig jeg ser noen "tips" på den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Det var LN-KKE som måtte returnere.
Ser forresten at infomasjonsjefen på OSL har fått nytt navn i VG. Jo Jobro ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Hmm..
..hvis flyet var på vei fra OSL til BGO, og maskene falt ned etter 30min flyging, så er vel flyet nærmere BGO enn OSL - hvorfor snudde da flyet og valgte å fly til OSL? Det heter seg vel at man skal lande på nærmeste passende flyplass, og da skulle de vel ha landet på BGO? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Sånn helt generelt, uten å vite noe som helst om DY eller hva om skjedde her så kan det nevnes at "passende" tolkes ulikt av ulike operatører, men som regel legges mye vekt på hvor pax lettest kan komme seg videre samt flyet repareres. Det er med andre ord forskjell på "nearest suitable airport" og "nearest airport". Unnskyld, "aerodrome"
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Og snodig tegnsetting. Men det er nok noe i hva som er sagt over, man skal lande på nærmeste passende flyplass. I dette tilfellet ville det nok være minst krøll for både pax og selskapet å returnere til OSL, da man har bedre tilgang på alternativ transport, reparasjoner, etc.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Alternativ transport er vel neppe noe stort problem, all den DY ikke har all verden med muligheter for connection videre fra BGO...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
|
![]() Quote:
Uansett hva man har "lirt" av seg, ønsker man allikevel RIKTIG GOD JUL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
|
![]()
DY656 tok av kl 1539 utc.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
Hvor står det at man skal lande på nærmeste passende flyplass etter at man har mistet kabintrykket ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/23/522096.html
Norwegian-fly stupte 14 000 fot |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
Og hvem er "våre" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,638
|
![]()
For meg så er "F35Landing" en give-away for WF, eller ihvertfall Dash 8
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
![]() Men wear boots ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
Var det jeg mistenkte
![]() Joda, godt mulig dere har dette i prosedyrene. Men det står ingenting i Norwegian sin OM/B eller i QRH'en til 737'n at man må ned på nærmeste brukbare plass. Forøvrig finner jeg det litt merkelig at man heller velger å gå tilbake til en liten kortbaneplass istedenfor å f.eks. fly inn til Bodø, Torp eller andre større plasser om man skulle få problemer med kabintrykket. Men mulig det finnes gode grunner for det som jeg ikke har tenkt på i farta ? (joda, jeg skjønner at man ikke flyr under 10.000 fot i skikkelig møkkavær for å komme frem til en "større flyplass", men det er liksom ting som man må vurdere der og da i hvert enkelt tilfelle). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc) | gustavf | Flyforum | 129 | 27-02-2019 14:29 |
Norwegian Dreamtour med 787 OSL-AGP-OSL i Premium og Economy | Ruby | TripReports | 25 | 16-07-2013 12:04 |
Norwegian 787 OSL-LGW-OSL (Premium) | Thomas | TripReports | 23 | 09-07-2013 15:07 |
Norwegian nødlandet på Sola. | EK 007 | Flyforum | 23 | 01-03-2011 20:11 |
OSL-AMS-OSL med Norwegian | LN-HSS | TripReports | 15 | 24-03-2010 12:02 |