![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
-8FZ blir LN-NOB http://blog.seattle-deliveries.com/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
FreeZing....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Wrong guys!
FZ is the customer code for Babcock & Brown Asset Management The customer code for Norwegian is another one...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Kanskje eg skulle ha skrevet DY koden for LN-NOB ? Det var det jeg mente
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]()
8FZ er som BU662 sier koden til eieren av LN-NOB - Babcock & Brown Asset Management, nobben skal altsaa leases...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 952
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Hva skjer med de leasede flyene når de som NAS kjøper kommer? Hvis de blir faset ut igjen blir da reg'en brukt om igjen? (kjenner ikke til regelverket om reuse av reg). F.eks NOB er leased, hvis den blir faset ut når de kjøpte ankommer, blir da reg'en LN-NOB brukt igjen eller er den sperret?
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]()
Jeg vil tro at DY fortsetter med en blanding av eide maskiner og leasede og tror vel ikke at 8FZ maskinene vil forsvinne foer 300'ene er ute av flaaten.....men teoretisk kan LN-NOB frigjoeres og brukes igjen av DY for et annet individ
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Men synes å huske at det i en annen tråd ble nevnt noe om at de kanskje må beholde noen 300er da 800 ikke kan lande (pga lengden på rwy, tror jeg)
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Trur det kan være lurt å beholde noen -300. En -800 er jo altfor stor for SVG-BGO feks.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! Last edited by Vede; 21-12-2007 at 21:28. Reason: skriveleif auf caurs |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 149
|
![]()
Et par år med trafikkøkning, så vil nok en -800 være ideell også for SVG-BGO.
Eller var det andre operative begrensninger du tenkte på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Blir ikke DY koden -8DY?
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]()
Den er ikke fastlagt ennaa....da de foerste maskinene ikke eies av DY....og Boeing tildeler koden til den som bestiller og betaler for flyet....saa 8FZ er Babcock & Brown Asset Management Company
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Nope det er passasjer tall på denne ruten jeg tenkte på.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]() Quote:
Er dette riktig i alle tilfeller? Da Braathens fikk sin første -700 maskin, så var den leaset av ILFC hvis jeg ikke husker helt feil. Maskinen jeg snakker om er LN-TUA. Den fikk kode 705 og ikke 7Q8. Braathens bestilte også selv 6 fly som ble levert senere. Disse fikk også 705 kode....
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 952
|
![]()
De ble vel kjøpt av BU og videresolgt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Flere selskaper kjøper sine egne fly med egen kode,
for så å selge dem til leasing-selskaper, og leier dem tilbake etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Det finns många exempel på flygbolag som fått maskiner från leasingbolagen men med bolagets egna "Boeing customer code". Vet inte exakt men jag tror det är mer beroende på kundens (bolagets) egna specifikationer på maskinen än vilken som beställt och betalat för den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
Jeg vil ha det til at Braathens fikk leveringsposisjoner i 1999 for sine -700 maskiner. Det var viktig å få de første flyene før SAS mottok sine første -600 maskiner i 1998. ILFC kunne levere maskiner til Braathens med kort leveringstid. Jeg mener bestemt at det var ILFC som bestilte LN-TUA i utgangspunktet og ikke Braathens.
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ser lovende ut, registrerer at Norwegian foreløpig holder seg til dagens design - spørsmålet blir selvsagt hva de skal ha på halen. Det blir rimelig tamt om den første 737-800 skal være white tail. Tipper også at de 11 737-800-maskinene blir beholdt og ikke byttet ut før 737-300 er ute. Får de noe inflight entertainment?
Litt på siden: Hva skjer med winglets på 737-300? Foreløpig er det vel bare en maskin som har fått det - LN-KKX (som Norwegian eier). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boardingkort hadde koden «H8GAYS», passasjer ble bekymret. | sirpjalle | Småprat | 5 | 19-12-2013 14:08 |
LN-NOB | putzmeister | Samlerhjørnet | 60 | 07-03-2009 08:48 |
Så var LN-WDA rapporten fra 19.05.2004 klar | sail4fun | Flyforum | 2 | 29-11-2007 10:14 |
Hva ble ICAO koden til SAS Braathens? | LN-KGL | Flyforum | 8 | 06-04-2005 13:40 |