![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
-8FZ blir LN-NOB http://blog.seattle-deliveries.com/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
FreeZing....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
critical mind
|
![]()
Wrong guys!
FZ is the customer code for Babcock & Brown Asset Management The customer code for Norwegian is another one...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kanskje eg skulle ha skrevet DY koden for LN-NOB ? Det var det jeg mente
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
8FZ er som BU662 sier koden til eieren av LN-NOB - Babcock & Brown Asset Management, nobben skal altsaa leases...
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Browncoat
|
![]()
Hva skjer med de leasede flyene når de som NAS kjøper kommer? Hvis de blir faset ut igjen blir da reg'en brukt om igjen? (kjenner ikke til regelverket om reuse av reg). F.eks NOB er leased, hvis den blir faset ut når de kjøpte ankommer, blir da reg'en LN-NOB brukt igjen eller er den sperret?
![]() |
#8 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg vil tro at DY fortsetter med en blanding av eide maskiner og leasede og tror vel ikke at 8FZ maskinene vil forsvinne foer 300'ene er ute av flaaten.....men teoretisk kan LN-NOB frigjoeres og brukes igjen av DY for et annet individ
![]() |
#9 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Men synes å huske at det i en annen tråd ble nevnt noe om at de kanskje må beholde noen 300er da 800 ikke kan lande (pga lengden på rwy, tror jeg)
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Trur det kan være lurt å beholde noen -300. En -800 er jo altfor stor for SVG-BGO feks.
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! Last edited by Vede; 21-12-2007 at 21:28. Reason: skriveleif auf caurs |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Et par år med trafikkøkning, så vil nok en -800 være ideell også for SVG-BGO.
Eller var det andre operative begrensninger du tenkte på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Blir ikke DY koden -8DY?
![]() |
#13 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Den er ikke fastlagt ennaa....da de foerste maskinene ikke eies av DY....og Boeing tildeler koden til den som bestiller og betaler for flyet....saa 8FZ er Babcock & Brown Asset Management Company
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Nope det er passasjer tall på denne ruten jeg tenkte på.
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Er dette riktig i alle tilfeller? Da Braathens fikk sin første -700 maskin, så var den leaset av ILFC hvis jeg ikke husker helt feil. Maskinen jeg snakker om er LN-TUA. Den fikk kode 705 og ikke 7Q8. Braathens bestilte også selv 6 fly som ble levert senere. Disse fikk også 705 kode....
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De ble vel kjøpt av BU og videresolgt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flere selskaper kjøper sine egne fly med egen kode,
for så å selge dem til leasing-selskaper, og leier dem tilbake etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det finns många exempel på flygbolag som fått maskiner från leasingbolagen men med bolagets egna "Boeing customer code". Vet inte exakt men jag tror det är mer beroende på kundens (bolagets) egna specifikationer på maskinen än vilken som beställt och betalat för den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg vil ha det til at Braathens fikk leveringsposisjoner i 1999 for sine -700 maskiner. Det var viktig å få de første flyene før SAS mottok sine første -600 maskiner i 1998. ILFC kunne levere maskiner til Braathens med kort leveringstid. Jeg mener bestemt at det var ILFC som bestilte LN-TUA i utgangspunktet og ikke Braathens.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ser lovende ut, registrerer at Norwegian foreløpig holder seg til dagens design - spørsmålet blir selvsagt hva de skal ha på halen. Det blir rimelig tamt om den første 737-800 skal være white tail. Tipper også at de 11 737-800-maskinene blir beholdt og ikke byttet ut før 737-300 er ute. Får de noe inflight entertainment?
Litt på siden: Hva skjer med winglets på 737-300? Foreløpig er det vel bare en maskin som har fått det - LN-KKX (som Norwegian eier). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boardingkort hadde koden «H8GAYS», passasjer ble bekymret. | sirpjalle | Småprat | 5 | 19-12-2013 14:08 |
LN-NOB | putzmeister | Samlerhjørnet | 60 | 07-03-2009 08:48 |
Så var LN-WDA rapporten fra 19.05.2004 klar | sail4fun | Flyforum | 2 | 29-11-2007 10:14 |
Hva ble ICAO koden til SAS Braathens? | LN-KGL | Flyforum | 8 | 06-04-2005 13:40 |