Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-12-2007, 12:28   #1
Lennart
ScanFlyer Rusty
 
Lennart's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
OBB 4 Og da var DY koden klar (LN-NOB)

-8FZ blir LN-NOB http://blog.seattle-deliveries.com/
__________________
Mine flybilder på Sola ---> www.facebook.com/SolaAirportPics/
>----------------<
Lennart is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 12:52   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

FreeZing....
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 13:57   #3
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Wrong guys!

FZ is the customer code for Babcock & Brown Asset Management

The customer code for Norwegian is another one...
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 14:04   #4
Lennart
ScanFlyer Rusty
 
Lennart's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Kanskje eg skulle ha skrevet DY koden for LN-NOB ? Det var det jeg mente
__________________
Mine flybilder på Sola ---> www.facebook.com/SolaAirportPics/
>----------------<
Lennart is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 17:45   #5
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

8FZ er som BU662 sier koden til eieren av LN-NOB - Babcock & Brown Asset Management, nobben skal altsaa leases...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 18:31   #6
BU595
ScanFlyer Silver
 
BU595's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 952
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
8FZ er som BU662 sier koden til eieren av LN-NOB - Babcock & Brown Asset Management, nobben skal altsaa leases...
, det skal vel alle 8 som kommer i 2008......
BU595 is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 18:45   #7
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Hva skjer med de leasede flyene når de som NAS kjøper kommer? Hvis de blir faset ut igjen blir da reg'en brukt om igjen? (kjenner ikke til regelverket om reuse av reg). F.eks NOB er leased, hvis den blir faset ut når de kjøpte ankommer, blir da reg'en LN-NOB brukt igjen eller er den sperret?
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 19:43   #8
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Jeg vil tro at DY fortsetter med en blanding av eide maskiner og leasede og tror vel ikke at 8FZ maskinene vil forsvinne foer 300'ene er ute av flaaten.....men teoretisk kan LN-NOB frigjoeres og brukes igjen av DY for et annet individ
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 21:18   #9
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Jeg vil tro at DY fortsetter med en blanding av eide maskiner og leasede og tror vel ikke at 8FZ maskinene vil forsvinne foer 300'ene er ute av flaaten.....men teoretisk kan LN-NOB frigjoeres og brukes igjen av DY for et annet individ
Takk, det var stort sett det jeg ville vite.

Men synes å huske at det i en annen tråd ble nevnt noe om at de kanskje må beholde noen 300er da 800 ikke kan lande (pga lengden på rwy, tror jeg)
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 21:27   #10
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Trur det kan være lurt å beholde noen -300. En -800 er jo altfor stor for SVG-BGO feks.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!

Last edited by Vede; 21-12-2007 at 21:28. Reason: skriveleif auf caurs
Vede is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 23:15   #11
erikhb
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 149
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Et par år med trafikkøkning, så vil nok en -800 være ideell også for SVG-BGO.
Eller var det andre operative begrensninger du tenkte på?
erikhb is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 23:17   #12
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Blir ikke DY koden -8DY?
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 23:29   #13
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Den er ikke fastlagt ennaa....da de foerste maskinene ikke eies av DY....og Boeing tildeler koden til den som bestiller og betaler for flyet....saa 8FZ er Babcock & Brown Asset Management Company
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 23:45   #14
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Quote:
Originally Posted by erikhb View Post
Et par år med trafikkøkning, så vil nok en -800 være ideell også for SVG-BGO.
Eller var det andre operative begrensninger du tenkte på?
Nope det er passasjer tall på denne ruten jeg tenkte på.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2007, 10:05   #15
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Den er ikke fastlagt ennaa....da de foerste maskinene ikke eies av DY....og Boeing tildeler koden til den som bestiller og betaler for flyet....saa 8FZ er Babcock & Brown Asset Management Company

Er dette riktig i alle tilfeller? Da Braathens fikk sin første -700 maskin, så var den leaset av ILFC hvis jeg ikke husker helt feil. Maskinen jeg snakker om er LN-TUA. Den fikk kode 705 og ikke 7Q8. Braathens bestilte også selv 6 fly som ble levert senere. Disse fikk også 705 kode....
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2007, 10:22   #16
BU595
ScanFlyer Silver
 
BU595's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 952
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

De ble vel kjøpt av BU og videresolgt....
BU595 is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2007, 10:22   #17
Lennart
ScanFlyer Rusty
 
Lennart's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Flere selskaper kjøper sine egne fly med egen kode,
for så å selge dem til leasing-selskaper, og leier dem tilbake etterpå.
__________________
Mine flybilder på Sola ---> www.facebook.com/SolaAirportPics/
>----------------<
Lennart is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2007, 11:02   #18
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Det finns många exempel på flygbolag som fått maskiner från leasingbolagen men med bolagets egna "Boeing customer code". Vet inte exakt men jag tror det är mer beroende på kundens (bolagets) egna specifikationer på maskinen än vilken som beställt och betalat för den.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2007, 11:06   #19
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Jeg vil ha det til at Braathens fikk leveringsposisjoner i 1999 for sine -700 maskiner. Det var viktig å få de første flyene før SAS mottok sine første -600 maskiner i 1998. ILFC kunne levere maskiner til Braathens med kort leveringstid. Jeg mener bestemt at det var ILFC som bestilte LN-TUA i utgangspunktet og ikke Braathens.
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2007, 13:10   #20
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Ser lovende ut, registrerer at Norwegian foreløpig holder seg til dagens design - spørsmålet blir selvsagt hva de skal ha på halen. Det blir rimelig tamt om den første 737-800 skal være white tail. Tipper også at de 11 737-800-maskinene blir beholdt og ikke byttet ut før 737-300 er ute. Får de noe inflight entertainment?

Litt på siden: Hva skjer med winglets på 737-300? Foreløpig er det vel bare en maskin som har fått det - LN-KKX (som Norwegian eier).
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Boardingkort hadde koden «H8GAYS», passasjer ble bekymret. sirpjalle Småprat 5 19-12-2013 14:08
LN-NOB putzmeister Samlerhjørnet 60 07-03-2009 08:48
Så var LN-WDA rapporten fra 19.05.2004 klar sail4fun Flyforum 2 29-11-2007 10:14
Hva ble ICAO koden til SAS Braathens? LN-KGL Flyforum 8 06-04-2005 13:40


All times are GMT +2. The time now is 10:59.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.