![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
På Sterling sine internettsider kan man nå kjøpe gavekort online. Sikkert noen som får en kjekk julegave under juletreet skal du se....
www.sterling.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS prøver jo også å få folk til å kjøpe flybilletter i gave... I dagens DN er det spørsmål om kjæresten ønsker seg tilhenger tilbilen eller en plass blant tilhengerne på Old Traford? Bra tiltak av begge selskapene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sterling har vel gavekort, mens SAS tipser kunder om å gi en billett i gave. Bra av begge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Då var ännu en present till den 24:e i box.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De der gavekort er vel en måde at skabe cashfloiw i selskabet her og nu - så må man jo håbe at selskabet også eksisterer når gavekortet skal bruges. Mine alarmklokker begynder at bimle højlydt når jeg ser sådanne cash-flow-generating kampagner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Hva blir forskjellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Forskellen er at billetten er bundet op til en bestemt rejse=forpligtelse for selskabet, gavekortet er cash ned i foret for selskabet, som de måske skal præstere en ydelse for (hvis gavekort bruges/ikke udløber)
I praksis for pax hvis selskabet går under, er der naturligvis ikke nogen forskel (medmindre billetten er en del af en pakkerejse og der derfor gælder andre regler for kompensation) Det umiddelbare indtryk af at NB nu aktivt promoverer gavekort, er at de har problemer og desperat mangler cash. Men muligvis er det blot mig der er for mistroisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg så det som postivt at nå kunne den som fikk gavekortet selv bestemme hvorhen og når reisen skulle finne sted....evt at han/hun kunne bruke det som delbetaling, og at flere kunne gi f.eks gavekort på 700,-kr og dermed "bidra" litt uten å måtte koordinere dette med andre gavegivere....på samme måte som f.eks musikkforretninger selger gavekort....dermed kan mottakeren bruke gavekortet når det kommer ekstra gode tilbud og dermed få enda mer igjen for pengene.
Selv om Free record shop i disse julegavetider promoterer gavekort så tror jeg ikke at dem går konkurs i neste uke av den grunn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Icelandair har nesten det samme, man kan kjøpe julegavevouchere som må bookes i januar, med reiseperiode frem til mai en gang. Billig er det også, og de finnes for business-klasse.
http://www.icelandair.dk/main/view.jsp?branch=3912678 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Selges: Ving-gavekort, anyone? | A346 | Reiseforum | 3 | 22-01-2019 14:18 |
Hotell gavekort vekslingskurs | Chriscross | Reiseforum | 0 | 09-11-2018 07:15 |
Gavekort hos reisebyrå - hvilket? | jcnorway | Reiseforum | 10 | 12-08-2010 14:27 |
SAS Gavekort = Mastercard Gavekort? | jcnorway | Flyforum | 6 | 11-08-2008 21:20 |