![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Tragisk.... http://www.nrk.no/nyheter/1.4371053
To hundre flypasasjerar som skulle reisa frå Torp i formiddag sit no i buss på veg til til Bergen. Dei sender neppe varme tankar til Coast Air, som tok juleferie midt i julerushet. - Dei har gløymt å varsla oss om at dei tar ferie tidlegare enn planlagt, seier han (Kongsteien) om årsaka til at dei to hundre passasjerane i Sør-Noreg no sit på bussen over fjellet til Bergen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
ikke ofte Coast air får pepper........
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ha, ha dere skulle bare visst hvordan Coast driver. Jeg har jobbet i selskap på Flesland som hadde handling av Coast. Opereasjonen deres er uten tvil på lykke og fromme i mange tilfeller. OPn deres har veldig ofte ikke oversikt, så når jeg leste innlegget på nettet var jeg overhodet ikke overrasket over at de kan gjøre noe slikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var hvertfall ikke det den gang jeg jobbet for WF som handlet Coast. Men nå skal det sies at det er noen år siden....
Det hele var svært lite proffesjonelt. De maktet sjeldent å være i forkant av ting. Spesielt ved uregelmessigheter som forsinkelser og kanselleringer. Ofte måtte man ordne opp i ting som Coast selv burde/skulle fanget opp. Litt "flyklubb" preg av det hele..... Men som sagt: det er noen år siden jeg jobbet der. Kan være andre kluter som råder nå..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Heller ikke pilotene i Coastair visste om at de egentlig skulle ha flydd for WF og ble like overrasket...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
N/A
|
![]()
WF hadde vel leid inn Coast frem til og med Søndag. Denim overtar med en Fokker til..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Forsidesak på Aftenposten.no nå: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2165628.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Å i dag så jeg KATO Air fløy fra Værnes til Brønnøysund. Er en stund siden de fløy den nå. Regner med at det var pga den tidlige juleferien til Coast Air?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er det ikke litt spesielt av et flyselskap å stenge ned hele sjappa og ikke ha noe annet enn telefonsvarer på telefonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette må da være en svært enkel sak å finne ut av. Jeg antar at det står i kontrakten mellom Coast og Widerøe når førstnevnte skal fly?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
As long as you can walk away, the landing was OK Last edited by The Pilot; 24-12-2007 at 14:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Uansett er det en utrolig holdning Coast Air demonstrerer her. Stort sett alle i bransjen strekker seg langt i jula for at alle/posten skal komme frem i tide. Det må være en gedigen miss et eller annet sted her. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette burde vaere en klinkende klar sak, ettersom det helt sikkert foreligger en kontrakt om hvilke flygninger Coast har forpliktet seg til aa fly. Ut ifra WF's uttalelser, kan det virke som denne kontrakten er brutt .. Hvis det ikke finnes en kontrakt, vil jeg si det er uprofft av begge parter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Strekke seg langt? Hvis det er Coast Air som har blingsa her, så er det absolutt helt naturlig å kalle ut ekstra mannskap til å dekke inn tabben ja. Luftfart er da vitterlig fortsatt en servicenæring, selv om enkelte selskaper gjør sitt beste for å ødelegge dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Når det gjelder å kalde ut ekstra manskap så er det ikke sikkert det hadde blitt noe bedre alikevel. Kunne muligens tatt lengre tid å kalle ut manskap og fly, enn å sende dem med fly. Uansett så har WF mye av ansvaret, det er faktisk de som må følge opp eventuelle underleverandørers oppdrag. Jeg skal ikke mene noe om hvem som har dummet seg ut, vi får vente å se. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det springende punktet her blir jo hvem som faktisk hadde ansvaret. Om det er WF som bare har drømt at Coast skulle fly ruta, eller om det er Coast som ikke har levert det de lover. Vi får sikkert svar over jul.
Quote:
Eller mener du at f.eks SAS må ringe rundt hver morgen til alle som skal på arbeid i SGS for å høre at de faktisk kommer til å gå på jobb? For å følge opp underleverandørens oppdrag som du sier (satt på spissen selvsagt). Jeg mener det er enkelt: man kjøper et produkt og selgeren leverer. Men vi får bare se hvem som har tabbet seg ut i denne saken da, WF eller Coast. Uansett fremstår det hele som svært uprofesjonelt. Uansett; god jul storg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Halloooo...??? Har man kontrakt, saa stiller man som avtalt. Det er faktisk butikk man driver .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sef. Har man kontrakt så skal man stille. Men den som kjøper tjenesten må også påse at den blir fulgt. Når oppdaget f.eks wf at Coast Air ikke ville stille opp? Vil det ikke være rimlig å gjøre en utsjekk pr leveranse av flygning. Eller sitter ops. hos wf og bare forutsetter at flyet fra coast air går som det skal? Er det ingen kontakt mellom wf og coast air før flyet skal stå på gate?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er billig-pax fullverdige pax eller | Trash2000 | Flyforum | 33 | 02-08-2007 09:56 |
Widerøe overtar Coastair i Bergen og Stavanger | dash-7 | Flyforum | 1 | 09-06-2007 13:10 |
Lavprisfly ødelegger flytilbudet | CK | Flyforum | 74 | 21-04-2005 14:06 |
Widerøe ødelegger... | tosfreight | Flyforum | 3 | 01-04-2005 20:35 |
Mexicana ødelegger liveryet sitt! | LN-AFG | Flyforum | 9 | 14-03-2005 10:04 |