Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-12-2007, 13:17   #1
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
SAS Stormøte 17 desember

God formiddag fra et lettskyet TRD der dagen tilbringes med Standbytjeneste

I flere tråder nevnes DET STORE MØTET I SAS KONSERNET 17.12.07.
Hva er saksplanen i møtet bortsett fra Q400 problematikken og salg av STS/SGS? Eller er det de tingene som er det absolutt viktigste?
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 13:19   #2
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: Stormøte 17 desember

SAS sin totale flåteplan skal også legges frem (vedtak kommer nok ikke før om noen måneder), ikke bare Q400-erstatningsfly.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 13:45   #3
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
God formiddag fra et lettskyet TRD der dagen tilbringes med Standbytjeneste

I flere tråder nevnes DET STORE MØTET I SAS KONSERNET 17.12.07.
Hva er saksplanen i møtet bortsett fra Q400 problematikken og salg av STS/SGS? Eller er det de tingene som er det absolutt viktigste?
Tror stadig ikke at der lægges op til et salg af SGS så kort før jul....Det kunne
skabe kaotiske tilstande i Skandinavien helt op til jul...det tror jeg ikke de tør risikere....
Tror stadig på at SGS kommer til at indgå i SAS Airline igen
Hilsen
ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 14:11   #4
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Stormøte 17 desember

Det er nå endel snakk om at det kommer noe mer til IC. Ryktene sier fly nr. 12, 13 og 14.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 14:22   #5
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Det er nå endel snakk om at det kommer noe mer til IC. Ryktene sier fly nr. 12, 13 og 14.
HuffDa , det skulle tatt seg ut så tett opp til jul, da blir det nok alternativ julemat på mange, ikke pinnekjøtt, men både kamelkjøtt , hatter og tupe'r
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 14:54   #6
JetBlue
ScanFlyer Molded
 
JetBlue's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Det er nå endel snakk om at det kommer noe mer til IC. Ryktene sier fly nr. 12, 13 og 14.
Spennende! Det bygger opp om det faktum at SAS har en dialog gående med OSL om IC. Jeg håper bare det skjer før jeg går av med pensjon.....
JetBlue is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 14:55   #7
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Det er nå endel snakk om at det kommer noe mer til IC. Ryktene sier fly nr. 12, 13 og 14.
Var det ikke noen som nevnte her på forumet at SAS kapteiner er de største sladrekjerringer og ryktemakere i selskapet?

Spøk til side: Ingenting hadde vel vært mer hyggelig enn det! Men hvor skal de settes inn i så fall?

HKG?
LAX?
Houston?
Rio?
Sør-Afrika?

Spennende!! La oss ta det med i aftenbønnen hele bunten!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 15:04   #8
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,120
Default Re: Stormøte 17 desember

Positive signaler om IC! Tiden vil vise om det er hold i dette eller ikke. Uansett er det positivt at ryktene peker i positiv retning. Det hadde vært verre dersom ryktene snakket om nedleggelse/salg av IC. Så får vi bare krysse fingrene for at ledelsen i SAS har guts nok til å satse!
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 15:24   #9
FK27
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 116
Default Re: Stormøte 17 desember

IC fra OSL?

Mitt tipp:

Vinter: 4 x BKK, 3 x NYC
Sommer: 3 x BKK; 4 x NYC

Place your bets gentlemen..

To stk Cotes de Rhone settes, italiensk vin er æsj!

FK27
Friendship Forever..
FK27 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 15:50   #10
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Stormøte 17 desember

Hvis CO hinter nok om en ekstratur også på vinteren og ikke bare sommeren så tror jeg vi kan se SK907 fortere enn ventet.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 15:58   #11
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by FK27 View Post
IC fra OSL?

Mitt tipp:

Vinter: 4 x BKK, 3 x NYC
Sommer: 3 x BKK; 4 x NYC


FK27
Friendship Forever..
La oss heller få 3-4 x ukentlig CHI-BKK med en times stopp i Oslo begge veier.
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 16:02   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
La oss heller få 3-4 x ukentlig CHI-BKK med en times stopp i Oslo begge veier.
Har mer tro på den av de forslagene her.

OSL-NYC er en vanskelig rute for SAS. Ikke bare vil de fly vinge mot vinge med CO, men EWR har elendig Star Alliance feed. Da er ORD langt bedre hvor man kan bruke UA sitt nettverk utifra ORD, slik man gjør det på ARN/CPH flighten
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 16:07   #13
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Stormøte 17 desember

Stein, du er ei sladrekjerring

Hadde ikke hatt noe som helst i mot aa faa OSL-ORD

Blir nok dessverre EWR vi ser fra OSL. Selv om det ikke er mye star paa EWR, driter jo de fleste i poengene og SAS selger jo billetter med CO videre fra EWR hver eneste dag
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 16:09   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Stein, du er ei sladrekjerring

Hadde ikke hatt noe som helst i mot aa faa OSL-ORD

Blir nok dessverre EWR vi ser fra OSL. Selv om det ikke er mye star paa EWR, driter jo de fleste i poengene og SAS selger jo billetter med CO videre fra EWR hver eneste dag

Når jeg ankom EWR fra CPH forrige uke var nesten halvparten av "connecting flights" som kom opp på skjermen CO-flighter
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 16:15   #15
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Stormøte 17 desember

Før så fikk SAS mer penger for å selge cnx billetter med CO enn med UA, vet ikke om det er det nå. Det er også en grunn til at CO var den som gikk inn til OSL var jo fordi de så jo det på revenue på salg inn fra SK. Jeg tror at CO tjente bra på OSL-EWR selv når det var SK som opererte.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 16:16   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Når jeg ankom EWR fra CPH forrige uke var nesten halvparten av "connecting flights" som kom opp på skjermen CO-flighter
Nettopp. I foelge vaar sladrekjerring paa 0A er cargo grunnen til at EWR er mer attraktivt enn ORD. Om man sender folk videre med CO eller UA er likegyldig for SAS. SAS hadde jo et utmerket samarbeide med CO foer *A og sender jo fortsatt gjerne folk videre med CO dersom SAS faar trafikken over atlantern.

Tror at det er rom for dem begge mellom OSL-EWR, dog vil COs andre avgang ikke ha en sjans dersom SAS starter opp igjen
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 16:46   #17
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Stormøte 17 desember

SAS IC trafik fra OSL ????? in your dreams, in your dreams, my friends..
---
CO gøre det vel godt nok til EWR og så med måske 2 til Sommer....
--
HVis SAS anskaffer flere A340 skal de vel bruges ARN-NRT f.ex og det kan jo så være
at der kommer nye ruter, som vi ikke har hørt om. f.ex til Korea....Andre steder i India,Kina
kan vel også være interessante
---
Nå jeg gætter bare

Hilsen
ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 16:50   #18
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
HVis SAS anskaffer flere A340 skal de vel bruges ARN-NRT
ARN-NRT stør vel høyt på ønskelisten til SAS. Men her er jo ikke problemet bare mangel på fly, men slot situasjonen på NRT.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 06-12-2007 at 17:34.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 17:34   #19
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
SAS IC trafik fra OSL ????? in your dreams, in your dreams, my friends..
---
CO gøre det vel godt nok til EWR og så med måske 2 til Sommer....
--
HVis SAS anskaffer flere A340 skal de vel bruges ARN-NRT f.ex og det kan jo så være
at der kommer nye ruter, som vi ikke har hørt om. f.ex til Korea....Andre steder i India,Kina
kan vel også være interessante
---
Nå jeg gætter bare

Hilsen
ole
Og hvor kommer NRT slotten fra??
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 17:38   #20
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Stormøte 17 desember

Jeg tipper to ting

a) veldig trygt og konservativt: nada IC fra OSL.
b) spennende og kreativt: 3x346HGW så man kan få opp kapasitet på CPH-NRT/PEK og evt CPH-IAD/ORD.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Langkawi desember. SudCaravelle Reiseforum 10 02-05-2015 13:45
Amerikanere i desember hakon1gz Flyforum 1 11-11-2009 22:29
17 desember. dash-7 Flyforum 3 13-12-2007 18:12
Desember 2006 Hurum Flyforum 11 08-01-2007 19:33
17. desember LN-GBM Flyforum 1 18-12-2005 21:59


All times are GMT +2. The time now is 21:25.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.