![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Etter diverse innlegg her, på andre nettsteder og aviser og radio sitter jeg igjen med følelsen av at SAS avlyser haugevis av avgnager mens Norwegian klarer å fly alt av det oppsatte programmet. Hvor ligger forskjellen? Er det en skjult aksjon fra SAS ansatte som gjør at de ikke flyr???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det bør i alle fall SAS/SGS foreta en debrefing på .....
Tror man finner noen svar ved å gå inn å se på hvilket tidspunkt dette slo til initelt på , hvor SK/DY hadde flyene da . SK har vel også 2* så manga avganger som DY, og får da 2* så mange sure pax , men håndteringen av disse tildels "hysteriske jeg vil hjem til mamma til jul" variantene av pax er helt klart under pari. Så blir det raskt en dominieffekt i som det uansett tar mange 10' timer å få kjørt inn, men utvilt crew på rett sted osv osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Etter hva jeg har regnet meg fram til har SAS kansellert ca 110 bevegelser de siste 2 dager, og da er ikke i dag talt med.....Og Norwegian har kansllert 8 bevegelser...Skulle DY fulgt SKm i antall burde det vært en 40-50 kansellerte bevegelser.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Man bør vel også se på forholdet mellom innlands og utenlandsavganger i dette også.
Når det kjører seg så i hop som dette er det ofte letter og mer fornuftig å kansellere noen par av de korte hoppene til TRD/SVG/BGO hvor det faktisk er mulighet til å bruke buss, bil,tog og heller konsentrere seg om de lengre rutene. SAS har vel også en større kompleksitet når det gjelder slinger og crew, hvor bl.a cockpit og kabin ikke jobber på samme slinger hele dagen.Hvordan er det med DY mht CO/CA slinger ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg var på jobb i går og følte at SAS kansellerte hele tiden, og vi fikk de samme paxen vi hjelper tilbake i køen til billettkontor og servicesentre igjen. Jeg kan aldri huske at SAS har hatt så dårlig regularitet som i går på veldig lenge. Det var et par fly som var ute av drift pga teknisk og det sammen med at man ikke får fly inn og ut til OSL pga restriksjoner på morgenen i antall bevelgelser gjør at ting har skjært seg fullstendig. Det gikk nok hardest ut over SAS som har flere bevegelser i timen enn DY at slike restriksjoner ble inført.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Da jeg skulle reise hjem med Norwegian fra Madrid i går kom flyet - til min overraskelse - til gate på rutetid og landet på Gardermoen bare litt forsinket. Veldig bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Krysser fingre for at vi har valgt riktig selskap i morgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Hva tid kommer du med DY til SVG i morgen EB?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Håper jeg flyr 13:10 (som egentlig var 09:20 før ruteendring nr. 4)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
DY572 Oslo 13:00 13:55 - Norwegian
Du skal vel komme med denne. Da er jeg på jobb så skal prøve å være snill med bagasjen. ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg fløy BGO-OSL på onsdag. SAS roper opp over hele terminalen at Gardermoen er stengt for all trafikk pga værforholdene. De opplyser at avgangen derfor er innstillet. Kapteinen står faktisk i gaten for å hjelpe til med pax. Okei, tenker dere kanskje nå. Hva er problemet?
Det som gjør det hele litt komisk er at straks SAS har kommet med denne infoen, så kommer Norport på høytalerne og sier : "Gardermoen er IKKE stengt, og vi er nå klare for ombordstigning på Norwegians rute xxx til Oslo. Vi ønsker alle våre reisende en god tur" Pax blir tatt ombord og DY flyr til OSL. (forsinket ja, men dog....) Jeg har ALDRI sett så mange sinte mennesker som jeg så rundt den SAS gaten..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men har du ikke skjønt det enda? SAS har som mål i år å hindre alle sine passasjerer i å komme hjem til jul i år! Trodde du hadde hørt om det for lengesiden ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Da været ble som verst torsdag kveld hadde DY 6 avganger igjen (12 frosne motorer) mens SK hadde 26 avganger igjen (52 frosne motorer). Dette er jo hovedgrunnen til at SK fikk flere avganger cnl. På lørdag var det midnre trafikk, og da rakk SK å heate de motorene som trengte det. Noen ganger er det ok å være liten... SK hadde 40.000 pax på fredag, har hørt at DU hadde rundt 15.000. Noen vet kanske eksakte DY-tall? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva er forskjellen på flyteknikk og flymekanikk? | aero_sp_96 | Flyteknisk forum | 12 | 04-12-2012 08:00 |
hva er forskjellen på S og B bookingklasse hos SAS? | VirreVapp | Reiseforum | 4 | 15-08-2012 12:27 |
Hva er forskjellen på økonomi og business? | *AC* | Småprat | 7 | 01-08-2011 06:16 |
Hva er i grunnen forskjellen mellom... | Harald Oanes | Flyforum | 9 | 15-12-2009 20:58 |
Hva er forskjellen på D200 og D300? | Jack | Bilder & foto | 2 | 04-06-2008 15:18 |