![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Schönefeld vs Tegel - hva er lettest ?
Går med tanker om en Berlintur utpå vårparten, ser at det flys til Schönefeld og Tegel, i fra Gardermoen. Hvilken av disse er greiest å reise til/ fra ? Tenker ikke først og fremst på selskapene som flyr dit, mer på enkelheten med å ta seg inn til sentrum, reisetiden mellom flyplass og by, oversiktlig flyplass osv. Er den ene en sentralt beliggende hovedflyplass mens den andre er LCC-flyplass plassert i "ødemarken", eller…? Hva har folk av erfaringer ? Noen som kjenner noen nettsider til disse to ? Takker ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tillater meg å tipse om denne:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=25249 DCHalvorsen har som vanlig peiling, så sjekk hans kommentar. Personlig likte jeg ikke Tegel spesielt bra på hjemreisen, men ved ankomst var det veldig kort å gå til drosjen, som ikke kostet mer enn ca 150 kr til Alexanderplatz selv sent torsdag kveld. På returen var det litt mindre kjekt,fordi innsjekkingen åpnet sent og det var bare en litenkafe og en knøttliten Taxfree etter sikkerhetssjekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synes Schønefeld er bedre mht. å komme seg inn til sentrum med tog. Fra Tegel må man vel først ta en buss til togstasjonen. Toget fra Schønefeld stopper på alle de store sentrumstasjonene, som Alexanderplatz og Tierpark.
Men ingen av de to flyplassene imponerte meg. Synes de virker ineffektive og noe gammeldagse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Helt klart Tegel! Den ligger mer sentralt til. Du kan ta Buss 109 som går inn til Bahnhof Zoo via Ku'dam.
Scönefeld er nokså langt utenfor byen, og er der lavprisselskapene holder til. Du kan ta S-bahn helt ut. Om prisen er lik, ville jeg nok foretrukket Tegel, uten at Schönefeld er noe krise det heller! God tur! Få med deg Gourmet etasjen på kjøpesenteret KaDeWe!!! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fløy med Norwegian til Schönefeld i høst. Veldig greit. Ca. 30 min med tog inn til byen. Også veldig kjapp innsjekking og få mennesker på kvelden da jeg fløy hjem. Effektiv, liten flyplass med billig Burger King mat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tegel var absolutt ikke noe ok bekjentskap. En av de verste flyplassene jeg har opplevd. Eneste bra var utsikts-terassen.
Schönefeld var heller ikke den mest luksuriøse flyplassen jeg har vært på, men foretrakk faktisk den. Veldig grei og billig forbindelse inn til sentrum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Reis med det billigeste alternativet til Berlin. Og ta flyplassen du kommer til som en utfordring. Du kommer deg alltid til og fra flyplassen. Ellers så hadde ingen reist til Berlin med fly.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hjertlig takk for tips og innspill !!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Du får prøve en på tur ned og den andre på tur opp, så kan du bestemme deg for hvem du velger neste tur. For har du først vært i Berlin, så reiser man gjerne tilbake
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Svaret paa spoersmaalet er enkelt: Ingen av dem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Easyjet med Berlin Schönefeld - Arlanda | Someone | Flyforum | 3 | 22-08-2018 00:09 |
Hvordan er Berlin-Schönefeld? | ValdaIsaksson | Reiseforum | 6 | 22-05-2012 00:25 |
Tegel i dag (5/12) | SKY-LIMITED | Flyforum | 2 | 05-12-2010 22:45 |
Berlins Rosinenbomber (DC-3) nødlandet ved Schönefeld | LN-KGL | Flyforum | 7 | 22-06-2010 17:45 |
MD på Tegel igår | TG923 | Flyforum | 0 | 07-11-2006 20:56 |