![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Ble fortalt av noen at Aeroflot hadde merket betydelig nedgang i passasjerantallet etter at DY begynte å fly, men at heller DY hadde Moskva som noen gullgruve. Egentlig burde vel markedet tåle to operatører ettersom både SK og SU flyr både fra ARN og CPH. Men noe av problemet på OSL er vel at svært mange flyr via ARN og CPH til Moskva og dermed blir de i realiteten tre operatører her? Uansett; er det noen som har indikasjoner på at SU har en klart minkende antall passasjerer?
![]()
![]() |
#2 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Har ingen ide om pax antall, men tror de har bra med cargo. Det er vistnok årsaken til at vi bare har Tupoleven og ikke sett noe Airbus fra SU ved OSL.
S |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvor lenge kommer vi til å se 154'en fra SU på OSL?
Det var jo snakk om at den skulle bort før sommeren..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Med det passasjerantallet som SU og DY har er det desverre ikke lønnsomt for noen av dem selv om det hadde kun vert ett selskap på ruten, men tror og håper det vil ta seg opp til våren!
Markedet til Russland og Moskva har stort potensiale så gi det tid. St. Petersburg er blitt veldig populær selv om den også hadde det vanskelig i starten |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Aviation Junkie
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Stunning! M
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
tror DY stopper moskva ruten fra mars... eg søkte etter avganger for juli, og der ble det opplyst om det.. de stopper ruten fra mars 2008...
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Noe av problemet med Russland for DY er jo at det ikke er like enkelt å skape ny trafikk til Russland som det har vært å gjøre det til andre destinasjoner i Øst. Man må ha visum for å komme til Russland, og dermed er det ikke noe man bare hiver seg på for en weekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nå er nok markedet for fly til Moskva kanskje större fra ARN og CPH enn fra OSL, og dessuten blir det håplöst å dra den sammenligningen du nå gjör. Fordi noe funker fra et sted så betyr ikke det at det automatisk funker fra et annet sted |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Nei, helt enig med deg der, Someone. Markedet er nok mindre pluss at veldig mange flyr via nettopp ARN/CPH når de skal til Moskva (selvforsterkende effekt på forskjellene i behov mellom CPH/ARN og OSL). Nettopp derfor tror jeg to operatører er for mye på den strekningen og jeg tror SU ryker i den kampen fordi Norwegian kommer til satse på den ruta og de kommer, tror jeg, til å tåle tap der i flere år. Hovedpoenget med tråden var derfor at jeg litt frykter at SU forsvinner fra OSL, dermed både Tu-154, evt. kommende A 320 og ikke minst et litt morsomt og varierende innslag på OSL mellom alle SK og DY- maskinene.
![]() ![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Russland burde myke opp sin visumpolitikk, det burde være mulig å få det på flyplassen/grensen uten for mye om og men. Turismen ville nytt godt av det.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Da må de ansette folk som snakker engelsk på grensekontrollene først!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
visum) Så visum er i mit tilfælde næsten ligeså dyrt som flybilletten. ![]() Jeg har prøvet at få et bureau til at ordne de ting, det var ingen succes, da blev jeg anholdt i lufthavnen for ulovlig at opholde mig i landet. Jeg var glad for at jeg havde min kone med, bestikkelse i skide nemt i Rusland og jeg kom heldigvis med flyet hjem. Bureaut havde fortalt mig inden jeg tog afsted, at der ingen problemer var med at bo privat (derfor ingen stempel fra et hotel) men jeg blev hurtig kloger. Er der nogen der kender den politiske aftale om flytrafik til og fra Rusland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Aeroflot har jo nylig begynt å fly daglig på OSL fra SVO (mot 5x ukentlig tidligere), så direkte dårlig kan vel det heller ikke gå....?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SU flyr så lenge de får fisken sin. Passasjerer er bare bonus.
![]()
![]() |
#19 |
Aviation Junkie
|
![]()
Der er jeg enig. Ukraina har visst opplevd en betydelig økning i turismen etter at de fjernet visum-plikten for mange land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg tror ikke noen skal forvente at VISUM prosessen blir forenklet med det første desverre. Dessuten er den russiske ambassaden utvilsomt den utenlandske reperesententen i Norge som drar inn mest $$$$$$$$ på VISUM søknader. Jeg vet ikke hvor mye denne faktoren spiller inn i det store bildet, men deres inntekter er utvilsomt med på å finnansiere deres utenriks stasjoner i Norge. Det er ikke få kroner som går gjennom luken i pleksiglasset der på en travel dag!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aeroflot landet på Island etter bombetrussel. | C130 | Småprat | 3 | 17-08-2012 21:51 |
Syv flypassasjerer skadet etter kraftig turbulens | Hpkris | Småprat | 7 | 08-01-2012 22:50 |
Lufthansa skal øke kraftig i Norge | MartinL | Flyforum | 19 | 30-01-2010 03:26 |
Singapore Airlines markedsfører seg kraftig i Norge for tiden | MartinL | Flyforum | 43 | 28-01-2009 16:27 |
Kraftig kritikk etter ulykke | imm | Flyforum | 50 | 12-09-2007 01:24 |