![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Takeoff.dk bringer i dag en oversigt med de 20 største destinationer fra CPH i 2011:
London stadig Københavns Lufthavn største destination I forhold til den afrundede liste bragt af takeoff.dk kommer nedenstående en lidt mere detaljeret liste (afrundet til nærmeste tusind) inklusiv vækstrater i forhold til 2009. 1) London: 1.508.000 -1,5% (LHR:870.000, LGW:354.000, STN:254.000, LCY:30.000) 2) Stockholm: 1.173.000 +8,0% 3) Oslo: 1.140.000 +2,2% 4) Aalborg: 1.061.000 +16,6% 5) Paris: 738.000 +5,3% (CDG:661.000, ORY:77.000) 6) Amsterdam: 707.000 +1,7% 7) Helsinki: 587.000 +6,1% 8) Frankfurt: 550.000 +2,0% 9) Zürich: 457.000 -4,2% 10) Barcelona: 453.000 +32,5% 11) Berlin: 394.000 +13,5% (TXL:274.00, SXF:120.000) 12) Bruxelles: 387.000 +2,7% 13) Bangkok: 382.000 +5,2% 14) Wien: 352.000 +25,7% 15) München: 337.000 +5,3% 16) Reykjavik: 336.000 -2,3% 17) Bergen: 331.000 +12,6% 18) New York: 317.000 +31,5% (EWR:260.00, JFK:57.000) 19) Aarhus: 312.000 +16,9% 20) Milano: 307.000 +0,0% (MXP:272.00, LIN:35.000)
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Om jeg ser rett, er det oppgang på alle destinasjonene, untatt Reykjavik og Zürich, og Milano.
Reykjaviks nedgang skyldes muligens vulkanutbruddet, men hva er grunnen til at ZRH har 4,2 % nedgang? Noen avganger som har blitt kuttet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,528
|
![]()
London har -1.5% også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Jeg stoler litt mer på tallene UK CAA og de er for CPH slik
LGW 354 669 -6,2 % LHR 870 072 +1,9 % LCY 29 502 +2,5 % STN 253 390 -4,7 % Og dermed er den totale nedgangen på 1,2% - ikke så dårlig som takeoff.dk rapporterer. Hvis en tar for seg tallene de to første månedene i år sammenlignet med tilsvarende tall i 2010, kan man se et litt annet bilde: LGW 50 951 -12,4 % LHR 133 152 +4,3 % LCY 6 621 +70,0 % STN 37 901 +12,4 % Dette gir totalt mellom CPH og London en økning på 2,3 %. BA er bedre enn QI på LCY. Til sammenligning hadde Oslo-London følgende endringer for 2010: LGW +49,4 % LHR -3,0 % LCY -100,0 % STN -12,4 % Totalt gav dette en økning på 1,1% fra 2009 til 2010. Når vi vet hvem som flyr hvor, så er det klart at Ryanair er den store taperen, ikke minst er Norwegian den store vinneren, mens BA og SK taper terreng. Vi må også ta med oss Stockholm-London for 2010: LGW +698,3 % LHR +2,2 % LCY -100,0 % STN -0,8 % Totalt gir dette en økning på 14,3 %. Totalt øket Ryanair med over 28%, og det er helt klart en motsetning til hva som skjer i Oslo-området. Helt klart har også Norwegian fått sin andel på Gatwick fra Arlanda med ti-dobling fra året før.
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 24-03-2011 at 00:10. Reason: Legger også til Stockholm-tallene |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]() Quote:
Vet ikke om de vil utgjøre så mye for 2010-tallene da Gatwick startet opp forrige høst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
![]() Tallene i artiklen fra takeoff.dk er afrundet til nærmeste titusind (10.000) mens de tal som jeg anførte ovenstående er afrundet til nærmeste tusind (1.000). Nedenstående er de "officielle" 2010 CPH tal for de fire London lufthavne. Som det fremgår er der ikke den store varians i forhold til tallene fra CAA UK. LHR: 870.335 LGW: 353.790 STN: 254.405 LCY: 29.797
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Nå må du slutte å tulle og å vise for mye paranoia PP. De tallene jeg ikke stolte på var utregningen til takeoff.dk, ikke CPH. Med slike avrundede tall benyttet i beregner, så blir det fort en del feil - spesielt nå avrundingen peker i motsatt retning. Her var det faktisk et avvik i CPH favør UK CAA hadde. UK CAAs tall inkluderer også charter og bizjet-passasjerer, men eller annen plass over Nordsjøen viser det seg nå at 694 passasjerer har forsvunnet - det er forskjellen mellom CPH rapporterer enn det UK CAA har i sine rappporter.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CPH 09/07/2010 | johanfrc | Bilder & foto | 9 | 12-07-2010 23:25 |
CPH 14-4-2010 | Carl | Bilder & foto | 7 | 16-04-2010 13:03 |
CPH rutemuligheder - 2009 TOP 25 | PP | Flyforum | 22 | 21-03-2010 12:01 |
Transavia - tre nye destinationer i Italien fra CPH | PP | Flyforum | 4 | 23-02-2010 12:35 |