![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Australia airline 'fat tax' urged
A leading Australian nutritionist has urged airlines to charge obese passengers more for their seats. http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/7090529.stm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tja - hvorfor ikke... Etter at jeg siden august har gått ned 8 kilo - så burd ejeg i allefall fått 8 kilo mer med meg på Sterling, Norwegian og SAS... Uansett - vekt burde ha en betydning på prisen - nå som alt annet skal ha en prislapp!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Blir billig for dverger å reise nå da, og de høye må vel også betale ekstra? De eldre må betale ekstraavgift pga treg gange og sommel ved gate, og rullestolbrukere må betale for assistansen de trenger... (?)
Ikke nok med at alt skal ha en prislapp - tydeligvis skal mennesker gjøres til et stykke kjøtt, som skal veies og scannes før man før man er verdig en flyreise. Når det ikke lenger er forskjell på individer og bagasje er vi på ville veier med hensyn til hvordan vi tenker på oss selv og våre medmennesker ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Helt enig - men den nye verden til LCC`enen og da særlig Ryanair som går foran setter prislapp på det meste - slik at forbrukerne så fint kan velge hva de vil kjøpe - og da er det sikkert noen som mener det bare er å slanke seg før avgang så er ikke selskapene så slemme alikevel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå er det jo slik at det ikke bare er fett som avgjør om man er tung eller lett. Noen har "tung" kroppsbygging. Selv er jeg så heldig å være tynn, og det er ikke fordi jeg ikke spiser.
At folk har forskjellig kroppsfasong er ikke noe man bør straffes for. Et sted må grensen gå for hva flyselskapene skal kunne ta ekstra betaling for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det trodde jeg for noen år siden også...Men du verden hvilken oppfinnsomhet diverse LCC selskaper har.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Solidarity tax | SQ 777 | Småprat | 20 | 28-09-2011 14:50 |
FAT konkurs | CK | Flyforum | 6 | 19-02-2008 13:19 |
Fat Albert tar av. | atck | Flyforum | 5 | 27-04-2007 14:49 |
"An overweight passenger has sued Air France after being told he was too fat" | MD90 | Flyforum | 0 | 21-12-2006 15:00 |
if you tax us, we will go | CK | Flyforum | 3 | 24-11-2005 10:00 |