![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Helt i nordenden av 01L står det en DC-8 frakter "gjemt" i småskogen. Den har stått der siden fredag. Det eneste jeg ser av merking er cargo.com på siden, og en rød jordklode på halen. Tror det må være African International Airways. Noe som vet om den har reist, eller når den skal gå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg vet ikke hvilket selskap det er eller hva maskinen gjør på OSL, men jeg mener bestemt at jeg så den på onsdag i forrige uke når jeg ankom OSL med fly (så den har muligens stått enda lenger enn indikert i første innlegg).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Er ikke sikker på om jeg tenker på samme maskin som det blir skrevet om her, men jeg har sett det står en maskin bortgjemt i skogholtet mellom 19L og 19R.
Den sto der ihvertfall på torsdag når jeg var der oppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er en Dc-8 fra Australia som desverre har fått hydralikk problemer... den står der på uvist tid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvor står den mer konkret?
På MIL, GA Terminal, eller? Så ikke noe DC8 der i dag, men kjører glatt en lenger tur for dens del! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
M-20 , er dårlige fotmuligheter der tror jeg, er egentlig en "hemmelig" stand for millitære fly etter det jeg har fått opplyst..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
er det ingen med ramp-access på OSL som kan ta ansvar og få tatt noen bilder av klenodiet - i det minste bekrefte identiteten til maskinen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er fra australsk air force....Kommer til å stå der neon dager til, ettersom det har lekket masse olje fra hydralikk systemet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Australian Airforce RAAF med DC8 not likely ????
--- Mulig at den flyver for RAAF , men jeg tror ikke de har nogen DC8....Derimod har de A330 men her bør man kunne se forskel Her er en A330 http://www.airliners.net/open.file/1053815/M/ Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er DC-8 med reg nummer ZSOSI. har ikke sett flyet enda så kan ikke utale meg mer utover hvor den er fra, men skal være et militært fly fra Australia!! Flyr ammo med innleid fly har jeg fått vite nå..... her er bilde av fuglen http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=7936&nseq=0
Last edited by plane-spotter; 06-11-2007 at 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du slo meg med 3 sec CK
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tenk om den fikk så store problemer at den ble stående for godt
![]() Så kunne vi ha en DC-8 foran Flysamlingen i fremtiden... Drømme drømme......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Man kan jo drømme ...hydraulicproblemer som er beyond repairable.....kjerra blir stående i lang tid.....deretter avskrevet som ulønnsom å fikse ....den trilles over til et derværende museum , flysamling....males opp i SAS DC8-62 layout med dragehode og taes vare på for ettertiden. Kanskje vi skal vurdere kronerulling for å møte skrapverdien?! Jeg setter de første 1000kr på konto dersom det blir aktuelt å sette igang dette. ![]() Last edited by OJB; 06-11-2007 at 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I'm in!
Vi får holde øye med den.... med den medlemsmassen vi har i dag, skulle det være greit å skaffe noen hundretusen til å kjøpe den.... *drømme* |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
... og holde den i luftdyktig stand så vi kan dra på "forum-turer" med den?
![]() EDIT: Vi har jo både mekanikere og piloter her... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den drar tidligst på torsdag morgen, var plan med avgang ista men problemet vedvarer
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nydelig!!
Jeg skal på jobb i morgen ettermiddag, og kjører bort noen timer tidligere. Men hvor er ca. M20? Skal jeg kjøre videre fordi isteltet til SGS forbi MIL og lenger opp? Eller er det forbi GA Terminalen og videre opp på den siden? Jeg drar GJERNE på typekurs for å få B1 lisence på DC8!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL Atlas 747 frakter | LN-MOW | Spotteralerts | 8 | 08-10-2016 21:57 |
OSL TK 330 frakter fremover | oskarflekkefjord | Spotteralerts | 1 | 22-05-2016 18:33 |
Frakter gikk i Victoriasjøen | Falcon | Flyforum | 5 | 09-03-2009 17:10 |
Jumbo-frakter til OSL i morgen... | Thomas | Flyforum | 17 | 28-01-2008 17:45 |
Stor frakter på Osl i dag.. | petru26 | Flyforum | 0 | 22-05-2007 22:47 |