![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
her foreslår eg id av bagasjelappen og fingren når man forlater bagasjehentingshallen, sånt man kan se at det samsvarer med kofferten og eierens finger.. ...
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En person som stjeler annen manns bagasje på båndet vil vel i 95 prosent av tilfellene bli tatt på fersken av bagasjens eier. Synes det er rart ikke vekterne hadde oppsikt med mannen i denne saken, og ba ham om å bevise at det var hans egen bagasje han tok etterpå.
Bagasjestjeling på denne måten er neppe utbredt i "verre" land i Norge (?), og kontroller også på dette området vil jo gjøre flyreisen enda mer kronglete enn i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Dessuten vil det irritere med enda ett kontrollpunkt, det er nok sjekker som det er på en flyplass |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Når jeg var i Japan for et par uker siden var det fast prosedyre at man måtte vise bag-kvittering som da ble matchet mot bagasjetag. Personellet tok da både kvittering og tag før man kunne fortsette. Dette tok ikke mange sekundene, men så var jeg en av de første som kom gjennom der på det flyet jeg reiste med da ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Sjekking av passasjerer med rett og egen baggasje skjer ved mange flyplasser oversjøisk og det er en god ting.
Ser man tilbake på sommerens media oppslag over forsvunnet/stjålet baggasje og hvilke verdier dette representerer tar det ikke lange tiden å finne ut at dette kan være lønnsomt ved større flyplasser i Skandinavia. Jeg mener å huske at forsikringselskapene hadde tap på ca 30mill totalt sett. Nå er ikke alle disse tapene i Norge , men forsikringselskapene har vil jeg tro tall for tap som finner sted f.eks. på OSL og ut fra dette kan man vurdere kostnadene med en vekter ved utgangen for å kontrollere at folk har rettmessig baggasje med seg. Det tar ikke lange tiden å sjekke dette. Forøvrig var jeg forundret å se baggasjemengdene ved flere flyplasser i sommer over forsinket baggasje som sto ubevoktet foran baggasjeservice både på OSL,CPH og SVG blant annet. Det må ha vært lett for uærlige mennesker å forskyne seg her av bagger og kofferter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel å ha en vekter på vakt 24 timer for å sjekke baggasje koster over én million i året. Og det må nok være et par stykker med trafikken her på OSL, og så må man ha en på hver stor flyplass... dessuten så har jeg ennå ikke vært borti tyveri av baggasje fra ankomsthallen, det er faktisk sperringer fra utsiden så hvis man ikke er passasjer så kommer man ikke så lett inn.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det funker sikkert i Japan, men jeg gidder ikke måtte stå ekstra i kø bag 30 stk tante Gudrun som nettopp har ankommet fra Lanzarote og som da skal sjekkes av en slapp og umotivert fyr fra tyttebærpolitiet, som uansett ikke ser så nøye på hva som står på lappen. Det er allerede nok kontroller og sjekkpunkter på en flyplass så enda en til har vi ikke bruk for |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sørg for og sjekke inn til slutt.. Bare og stille seg bakerst i køen, evt vente til de skal stenge. 5 min før eller noe slikt. Da vil jo baggen komme sist inn i flyet og først ut av flyet.. dvs sist på båndet og du slipper kø fordi mange har gått og du slipper og lete veldig etter baggen..
Evt møt opp i veldig god tid.Og prøv og få sjekket inn først. Da vil baggen komme først inn og sist ut.. Her så blir det da først på båndet så bare og stå ved der baggene kommer opp og ta baggen og gå. Det kan jo i teorien funke på denne måten.. jeg har ikke prøvd, men kunne jo vært artig og prøvd ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH | Dash | Flyforum | 35 | 23-02-2013 08:28 |
Økning på Florø og Widerøe øker til OSL og BGO | Discus | Flyforum | 4 | 16-06-2012 13:13 |
Ny metode for narkosmugling, kan forklare bagasjetyverier på Gardermoen. | robertaas | Småprat | 20 | 01-07-2011 20:27 |
Økning av hotellkapasiteten | Hurum | Flyforum | 2 | 15-02-2006 21:53 |
Økning på OSL i februar | DY | Flyforum | 15 | 08-03-2005 16:18 |