![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
http://www.dagbladet.no/dinside/2008/10/15/550361.html
Da Johanne Meyer avbestilte en planlagt Italia-tur med selskapet Life Travel, fikk hun beskjed om at hun ville tape hele beløpet på nesten 14 000 kroner. Dette på tross av at hun huket for avbestillingsforsikring da hun bestilte billettene på nettet i vår. - Ikke registrert - Hun hadde huket av for avbestillingsforsikring, men det var ingen her som registrerte det, sier medeier i Life Travel, Lisbeth Pettersen, til Dagbladet.no. Hos mindre reisebyrå skjer ikke forsikringsbestilling automatisk. Det må gjøres manuelt for hver enkelt kunde. - Det var rett og slett en glipp fra vår side. Vi erkjenner at vi burde sett at hun hadde bestilt avbestillingsforsikring, og vi har derfor tilbudt oss å tilbakebetale 2000 kroner, sier Pettersen videre. Men hun mener også Meyer må ta sin del av ansvaret. - Vi har ansvar for å tilby forsikring, men kunden har et større ansvar, nemlig for å sjekke at de får det de har bestilt. Fordi vi ikke registrerte avbestillingsforsikringa, fikk hun heller aldri noen bekreftelse på at forsikringa var i orden. Og da hun skulle betale reisen, var forsikringa heller ikke nevnt på fakturaen. Derfor burde hun forstått at avbestillingsforsikringa ikke var registrert, sier Pettersen. http://www.dagbladet.no/dinside/2008/10/15/550361.html
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
2000,-!!
Det synes jeg var lusne greier. Denne Lisbeth Pettersen var i overkant sikker i sin sak. Her er det bare å starte litt juridisk balade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Den forklaringen holder ikke mål. Reisebyrået er den profesjonelle part, og dette som kommer nå er utelukkende p*sspreik. Men det jeg ikke skjønner er at ikke innehaveren forstår at PR-messig er det veldig mye billigere å legge seg flat for sine egne tabber, enn å skulle lempe dette over på kunden. For en privatperson er det mye penger, men for reisebyrået bør dette være en del av driften. Med mindre de er på konkursens rand og da bør man holde seg unna uansett.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Godt poeng, hva er nå egentlig 12 000 for selskapet.
Mitt inntrykk som forbruker av Life Travel etter artikkelen er: - De slurver med bestillinger og har ikke gode nok rutiner for å finne feil - Når feil oppstår har de på ingen måte noen plan om å ordne opp for meg, selv ikke når feilen er deres egen. Rett og slett lavmål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
så kunden skal betale fordi byrået ikke gjorde jobben sin?
Horribelt! Snakk om useriøse folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Og da har tydeligvis reisebyrået skjønt poenget. De snur i denne saken. Utrolig hva litt medieomtale kan få til.
http://www.dagbladet.no/dinside/2008/10/16/550507.html
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens gladeste passasjer? Nr 10.000.000 på MOL | Wiggo Hovde | Småprat | 0 | 13-02-2015 19:54 |
Vil KRS og AES runde 1 000 000? | rosinbolle | Flyforum | 17 | 13-10-2012 01:29 |
TRD rekord idag! Pax nr 3 000 000 passert!!! | LTH | Flyforum | 25 | 09-12-2006 11:36 |
På søndag runder CPH passager nummer 500.000.000 | PP | Flyforum | 0 | 05-04-2006 15:35 |