![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ufattelig bra at et selskap som startet å fly på utlandet for bare 4 år siden, har klart å få en markedsandel på 17%. Imponerende!
Se artikkel i Transportøkonomisk institutt
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() 5 år siden... Note to self, lese først , tenkte, poste.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er vel fire år siden de startet å fly på utlandet med 737, noe det også står i artikkelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er bare å gratulere... Norge ser ut til og trives med to sterke konkurrenter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Alarmlampene burde blinke hos SAS med disse tallene. Mens alle de andre har økt sine markedsandeler, har SAS gått ned.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Alle andre øker vel ikke?
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Man ser nok noeyere paa volumet enn prosentandelen. Prosentandelen gir ikke noedvendigvis et riktig bilde av trafikkutviklingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er en fantastisk historie.
Tenk om noen, da DY startet med 737, hadde sagt at i 2007 kommer de til å ha 20+ 737 i flåten, 48 nye 737 på bestilling med opsjon på 48 til, baser i Oslo, Stockholm, Warshawa, planer om base i København og over 100 millioner i kvartalsresultat. Hva hadde folk sagt? Det hadde vært gøy å se hva folk spådde den gangen de startet opp (hente fram noen gamle tråder), men jeg tror jeg kan tippe hva folk mente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det ligger vel ikke til menneskets natur å like nye ting. Desverre...
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det gjenspeiler vel det som er hele suksessformelen til Norwegian: Punkt-til-punkt fra de fleste norske flyplasser og til utlandet. SAS vil så gjerne ha alle passasjerer via Oslo, og gjerne København med....Dermed ble utenlandsruter fra bl.a. TRD, BGO og SVG en lett match for Norwegian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
Det jeg tenkte på var den massive nedgangen i markedsandel øvrige flyselskaper har hatt fra Norge til utlandet. Det må jo være en rimelig dramatisk nedgang en del selskaper har hatt når vi ser at markedsandelen har gått fra 19,5 til 13,8%. ![]() Selv om BA har kuttet ut MAN mellom 2005 og 2007 er jo antallet avganger til LHR det samme og de må jo ha hatt en dramatisk pax-svikt i denne tiden. Jeg vet det har blitt nevnt i en tråd på dette forum for halvannet års tiden siden, at det gikk så dårlig med BA i Norge at hele deres tilstedeværelse i Norge var truet. Jeg vil tro at BA fortsatt ikke er fornøyd. Veksten til DY er nesten skremmende, at de har 20 % markedsandel på reiser til London for eksempel er jo sterkt, hadde noen fortalt meg det da de startet hadde jeg nok ikke trodd på dem, nei. ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hva gjør at BA sliter? Jeg har flydd BA flere ganger og er veldig fornøyd. De har vel også et like godt utvalg av destinasjoner ut fra Heathrow som KLM har fra Amsterdam. Hvorfor velger flere da KLM?
8% markedsandel på Ryanair er vel heller ikke å kjimse av. De har vært i Norge i 10 år, men flyr som alle dere vet fra provinsen til provinsen, og kun punkt til punkt. At noen her fremdeles mener de ikke er konkurrent til SAS (og andre), er for meg uforståelig.
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Men akk så glad jeg er for at de ikke gjorde det. Nå har vi to etablerte og gode selskaper som bringer oss ut i verden. Hadde jeg derimot sittet i SAS ledelsen, hadde jeg vært forbanna. Norwegian er ikke en "liten konkurrent" lenger og det er nå for sent for SAS å svare påNorwegians jaffs av utenlands trafikken.
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ikke unaturlig at SAS mister andeler når flere konkurrenter kommer inn...alt kan ikke være ny trafikk. Hører også at BA sliter...og der KLM satser på en norsk organisasjon med ansatte i Oslo, Stavanger og bergen har BA kuttet alt i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Litt på siden, men leste for et par mnd siden at KLM har 26% av business markedet ut av norge.
S |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Men nei, huff det kan jo ikke være riktig. Vi Nordmenn er jo i særklasse når det gjleder å ikke ville betale for dyre billetter. Det er jo derfor vi ikke har langruter hit ![]() Nei KLM, BA og Finnair tar nok feil ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Og ja det stemmer at BA uttalte at nordmenn kjøper stadig flere businessbilletter, men for det så sliter faktisk BA på Norge |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|