![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På eBay akkurat nuh!
søk etter "scanair" så er`n stort sett det eneste treffet. Jeg klarer ikke å få lagt til en sånn fin link jeg da, så jeg lar det være opp til noen andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Det er første gang jeg ser et bilde av denne modellen. Har hørt om den da Aeroclassics lanserte de andre SAS 747ene, men denne ble liksom aldri lansert.... Synes Scanairtitlene på halen ser noe suspekt (les for nye) ut, men det er mulig at bildet lyver.
Er det noen som vet om dette er en ekte Aeroclassics-modell og om den er å få kjøpt hos en forhandler? Har ikke muligheten til å legge inn bud på denne på e-bay. Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jo, det är en äkta Aeroclassics men den är tydligen gjord i väldigt liten upplaga. Aviation Center Berlin kommer inte att få hem den, och det verkar inte som om LHShop/Aviation Megastore i Holland får den heller. USA eller Ebay är nog det säkraste kortet. Scanair-logon är inte helt korrekt men det är det enda som finns, så om man vill ha en är det nog läge att köpa. Jag har ännu inte köpt den.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Aviation Megastore i Holland får ikke lenger lov til å selge/føre Aeroclassics-modeller. Dette fordi produsenten av Aeroclassicsmodellene mener at forhandlere som også selger produkter fra mer eller mindre seriøse konkurrenter (i følge Aeroclassics dårlige"kopierere") ikke er verdig å selge høykvalitetsmodeller fra Aeroclassics. Like it or not......
Jetcollector fører heller ikke denne modellen. Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Velkommen til SAS/Scanair samlingen min!
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Gratulerer LN-REF
![]() ![]() Espen hilser! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Å jo da, Scanair Jumbo er en ekte Aeroclassics modell. Er enig i at Scanair markeringen
på halen kanskje er noe for moderne. SE-DDL er kommet ut i SAS tradisjonell dragehode bekledning og Scanair. Feilen er at begge bærer navnet "HUGE VIKING" . Jeg er av den oppfatning at SCANAIR utgaven skal ha navnet "BJARNE VIKING" fra aktuell periode. Dette gjorde jeg i sin tid Andrew Klein oppmerksom på. For de som ikke vet det, så er han mannen bak Aeroclassics.Dersom samlere på dette forum likevel kan leve med at vikingnavnet kanskje ikke er korrekt, så har jeg bare et forslag : Løp og kjøp begge modellene på : www.airplanereplicas.com , but HURRY !!!! ![]() Geir Otto |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Boeing 747-200, SE-DDL i Scanair livery ![]() Boeing 747-100, SE-DDL i Drage livery ![]() Så. da blir det å lete etter en Boeing 747-100, SE-DDL i Drage livery... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
webben deres og begge modellene dukker da opp. Zareh som mannen heter er helt grei å handle med... Jeg ville kjøpt den modellen du mangler herfra i stedet for å vente på at noe dukker opp på Ebay eller lignende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk skal du ha gottols
![]() Espen hilser ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Boeing 747-200, SE-DDL i Scanair livery ankomm på lørdag, mens eing 747-100, SE-DDL i Drage livery ble bestilt nuh!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da har 747-100, SE-DDL allerede ankommet, det gjekk veldig fort! Begynner å få ei stor samling SAS/Scanair jumboer nå...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå er også mine 747 ankommet
![]() ![]() ![]() Espen hilser |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Vil bare legge til at enten det er SAS´ SE-DDL, eller det er Scanair´s SE-DDL, så handler det om det samme flyet som hele tiden var en B747-283B, eller en -200. Hvorfor den blir kalt -100 i SAS-farger vet ikke jeg, men det hender at folk kombinerer galt fordi det bare var 3 vinduer i 2.etsje på de tidligste maskinene. Men dette gjaldt både -100 og -200 versjonene, og kan ikke brukes for å skille de to.
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jumbo Brannfly ! | Tertit54 | Flyforum | 9 | 06-12-2010 20:06 |
Qantas 1:400, Boeing 747-400 F1 Selges | Roxman | Samlerhjørnet | 1 | 08-03-2010 12:40 |
Ghost Jumbo | Blubird | Bilder & foto | 2 | 08-11-2009 11:51 |
South African B747-400 1/400 ?? | Lennart | Samlerhjørnet | 6 | 26-09-2009 23:41 |
Jumbo for alltid... | Blubird | Flyforum | 0 | 13-08-2006 21:01 |