![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Han HER krever først $ 28,95 i porto,
og så sender han pakken via FEDEX, som igjen skal ha ca 210 for en pakke med 2 fly. Jeg prøvde å klage , men så skylder han på høye avgifter i Norge . Det er bullsh... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Angående prisen på FedEx-forsendelsen, så er det ikke sikkert den er så gal..
Mottok en pakke fra Florida, med en vekt på ca. 6-7 kilo, som ble sendt som FedEx Intl Economy, og frakten alene kom på 888 NOK, eller ca. 167 dollar.. Det var også inkludert en liten rabatt på ca. halvannen hundrelapp. Men nå vet jeg ikke hva pakken din veier, og hvor den evt. skulle sendes fra.. Om du vil kan jeg godt undersøke den prisen når jeg kommer på jobb på mandag, om du sender meg info om ca. vekt, samt hvor den skulle sendes fra (land, by, postal/zip code..). Allikevel, så er det feil å si at det skyldes høye avgifter i Norge. Alle eventuelle avgifter (i dette tilfellet, momsen), er det du som betaler til FedEx her, og ikke via avsender. Og har han sagt 28,95 USD, så er jeg selvølgelig enig i at han ikke plutselig skal forlange 210.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
SVG Spotter
|
![]() Quote:
mvh Ørjan
![]() |
![]() |
#4 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sikker på at det er frakt DEFEX tar betalt for? Jeg fikk en regning for ikke lenge siden for tollklarering på tollfrie varer fra DEFEX.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fedex tar betalt for moms og egen avgift. Hvis vedkommende har sendt varene med en påskrevet verdi på mer enn 200NOK så sitter du i saksa og må betale alt sammen. Med mindre du kan bevise at pakken var en gave.
Dette er strengt tatt ikke selger sin feil i så fall. K |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis den er fra et firma, så er det dessverre ingen gave.. Gaver kan ha en verdi på opptill tusen kroner, og være fra privatperson til privatperson..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Forhørte du deg med han på forhånd , før du kjøpte da Lennart ?
Når det er ca. 170,- i frakt, og så kommr prisen på modellen i tillegg... Da kommer du opp i en sum som du antakelig må betale toll på... Er ganske sikker på at det er det som har skjedd. -Kjøper aldri noe av noen som ikke skriver ned verdien. -Ser ikke noen hensikt i å betale 400,- for noe man kan få for 180,- andre steder hehe... -Men dette vet du nok alt om selv... Selger har jo en Positive Feedback på 99.6% ,- så det er nok ikke noe galt med han... -Nei,- avtal med selger på forhånd. Da har du i tillegg no skriftelig du kan vise til, skulle det oppstå noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Som eg sa i øverste linje,
så betalte eg selgeren $ 28,95 i porto Fyren sender hele pakken til FEDEX som skal ha 210 i porto Er det så vanskelig å forstå hva jeg skriver ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Om du har fått en regning direkte fra FedEx, er det som sagt ikke umulig at det er momsen du skal betale, og det er hverken selger eller FedEx sin skyld, men den norske stat.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men tror altså fortsatt at det er en avgift dette. -For når du har betalt 28,95 i porto, så regner eg med varen du kjøpte koster endel også. Og da kommer du meget raskt over den "magiske" 200,- kroners grensen... Kan ivertfall ikke tenke meg et Fedex skal ha penger for noe frakt hos deg. Det er selger som betaler frakt , ikke mottaker. Skjekk opp med selger og hør hva han sier før du sier man bør holde seg unne han...hehe ! :wink |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Selvfølgelig har du rett og jeg HELT feil Papirene ligger foran trynet mitt og der står nøyaktig hva det koster |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
SVG Spotter
|
![]()
Thomas!
Skjerpings!!! Lennart har helt rett! Eg har sett papirene og de mail som har gått frem og tilbake. Lennart betalte shipping hos selger og etter at pakken var mottatt får han en regning fra FEDEX på shipping. IKKE toll og moms!!! Ørjan
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hold deg unna, Bjørn! | storg | Småprat | 1 | 09-07-2016 22:02 |
Hold boardingkortet unna sosiale medier. | Kanon | Småprat | 4 | 13-10-2015 17:46 |
Litt OT: Til dere som handler på Ebay.. | Spanair | Samlerhjørnet | 7 | 26-01-2008 12:02 |