![]() |
|
![]() |
#1 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Drittlei disse billigsalgene - fra OSL - BGO osv fra Kr. 199.- men returen koseter deretter.
I weekend - møkka dyrt. LURESALG ![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superflyer
|
![]()
Prøv SAS mellom Tromsø og Trondheim = billigste billetter finnes ikke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Traveler
|
![]()
Synes nå at Norwegian som "lavpris" flyselskap skyter seg inn på skiva til forskjelige tilsyn.
Nå har jeg prøvd så mye fra OSL til mange byer, billig ut - dyrt hjem = Dyrt. Nå må Kjos og resten skerpe seg litt. Begynn med at turen fra deg billig og hjemturen meget dyrt, så kan folk gi blaffen i bruke mye tid på slike tullball. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Hvis weekend til storby selges billig begge veier vil resultatet av en kampanje være at disse avgangene selges til en mye lavere pris enn man kunne solgt dem for uten kampanjen, mens de setene man egentlig ville selge forblir usolgte fordi folk heller reiser weekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Tja, jeg benyttet meg ihvertfall av det og fikk det jeg var ute etter
![]() OSL-CPH + bagasje + setereservasjon (endelig ble det mulig fra CPH) 214 + 25 + 25 = 264 -----> Råbillig! Ha ha, blir bedre, retur med det samme i Januar endte på 249kr ![]() Brukbare tider var det også, enten tidlig ettermiddag eller kveld 999.998 igjen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke lurepriser i det hele tatt .. det dreier seg kun om tilbud og etterspoersel. Kan man vaere fleksibel med reisetiden, er det gode deals aa finne. Hvis man maa reise paa de mest populaere tidene, saa maa man ogsaa regne med aa maatte betale deretter.
Flyselskapene driver ogsaa butikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Som MOW sier, dette dreier seg kun om tilbud og etterspørsel. Som at jeg gjerne betaler et par hundringser ekstra for å slippe å fly kl 0650 men tar 0830 i stedet. Min erfaring er at DY og SK er billigst sånn ca annenhver gang, og slett ikke alltid "i takt". Selvsgat vil DY markedsføre seg som billigst, det er en del av forretningsideen, men hvem tror på reklame?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Her går det unna ja.
DY (og andre LCC) er dannet med ett styrende prinsipp på billettsalget. Enveis priser. Et av problemene med den gamle prissettingen var alle restriksjonene på billettkjøp. Minipris og week-end priser var belemret med at man måtte være borte over natt til, ha mor på sykehus og over 39 i skostørrelse. Med enveisprising ble alle disse restriksjonene borte og alt ble enklere. for selskapene var det bare laveste pris som var styrende til enhver tid, og siden det for hver rute kan regnes et ruteregnskap uten masse knyttninger er det en fordel der og. For kunden er det jo som kjent en himmelvid forskjell. Kjøp heller billettene tidligere og få de billigste setene. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er jo sløkket at den billige turen tilbake går 30 min etter ankomst.. Herregud.
![]() |
#10 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Traveler
|
![]()
Utrorlig hvor dumme folk er
![]() Men søk på RYG - BGO så for du tur kr. 194 og retur kr. 194 totalt Kr. 388.- Myndighetspålagte skatter og avgifter utgjør 170 kr Det var billig - så det er bare å planlegge utenom de såkalte fra kr. kampanjene. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Egentlig er det ikke noe å klage på her. Alle selskaper driver med "lurepriser", sånn er det bare. Men vet ikke helt hvorfor det klages, det finnes langt verre selskaper enn DY tross alt. Og prisene her er rett frem, ikke noe dill dall ekstra ditt gebyr for datt osv osv ala' Ryanair.....
:-p
![]() |
#13 | |
Traveler
|
![]() Quote:
![]() Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Norwegian sa at de la ut 100.000 billetter i denne prisklassen og det er akkurat det de har gjort. Jeg klarte selv å få tak i billetter til gode tidspunkter mellom OSL og CPH i denne kampanjen. Fikk til og med sikret med 3 stykker 2x CPH-OSL og 1x OSL-CPH. Norwegian sin kampanje her har faktisk vært 100% hederlig og ærlig (Og dette kommer faktisk fra en som normalt foretrekker SAS ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Traveler
|
![]() Quote:
![]() Det er lureri når man sier A = billetter fra kr. 194 og at du må reise hjem med samme selskap til (retur) en langt høyere pris. En tur som blir meget dyr, når man legger i sammen tur/retur ![]() Så også på langhelg t/r til London fra OSL, billig fra OSL og dritdyrt retur = dyr langhelg. Så Espen du for støtte opp om aksjonærene når bestiller neste gang ![]() Jan Støkkebo |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg synes dette er bra, jeg. Mange billige utreiser kombinert med ordinære priser på hjemreise. Noe av årsaken til at enkelte destinasjoner er så dyre på vei tilbake, er høye flyplassavgifter - London er et eksempel.
Selv ble det en tur/retur Tromsø på meg i forbindelse med reunion. Betalte 596 kr. tur/retur for en helg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Og som dere ser - nå er seating på innenlands også kommet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Seating på innland har vært testet ut. Fikk det fra Tromsø forrige uke, men ikke til. Men nå er ny tur til Tromsø bestilt, med betalte 60 kr ekstra for nødutgang. Og det kom på ca 650 kr. Ikke så verst
![]()
![]() |
#20 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Nei, det maa du ikke. Som nevnt over, selger DY enveispriser. Dermed kan du like gjerne ta SAS, NSB eller Norway Bussexpress hjem om saa skulle vaere oenskelig. Du er ikke tvunget til aa returnere med DY. Quote:
Ruta er nok mest for flyrotering og feed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
199 CP fra Norwegian | Numsket | Reiseforum | 13 | 25-04-2011 13:34 |
100.000 billigbilletter fra Widerøe | FlightDeck | Flyforum | 13 | 11-12-2008 03:48 |
100 000 billetter til 195 kr. | FlightDeck | Flyforum | 0 | 30-08-2007 10:09 |
Sterling og de 100.000 billetter til 20 kr. | PP | Flyforum | 1 | 01-12-2005 23:27 |
Norwegian solgte ca. 10.000 billetter på 1 time | DY | Flyforum | 4 | 03-09-2005 22:59 |