![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
SAS Braathens møter kritikerene fra Sunnmøre og setter i trafikk flere fly til og fra Vigra. Etter at Norwegian la ned sine ruter har det regnet med hard kritikk av at tilbudet for reisende ble langt dårligere.
Nå gjør selskapet sitt til å få flere flyavganger over til Vigra, på bekostning av sine avganger til Alicante i Spania blir det nå økning på tirsdager og fredager melder NRK. http://www.hangar.no/index.php/hangar/nyheter/sas_braathens_flere_fly_fra_vigra?eZSESSIDhangar=a b087e72871c87c3adc717da842904cc http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_more_og_romsdal/4284129.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
|
![]()
En ekstra ankomst og avgang i uka (på fredag). Hadde dette vært på Årø eller Kvernberget under de samme forutsetningene hadde overskriften til NRK Møre og Romsdal blitt: Braathens legger ned Molde/Kristiansund - Alicante på gunn av dårlig belegg!
For dårlig belegg har det vært på Ålesund - Alicante, så det kommer an på hvordan man vrir på fakta... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
|
![]()
Jo da DY, det var ikke noe med det. Bare et lite spark til NRK Møre og Romsdals journalister som ALLTID vrir på virkeligheten til fordel Vigra....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Søren....det har du rett i. SASBraathens bør umiddelbart legge ned alle ruter fra Vigra til Oslo og heller opprette 4 daglige t/r avganger til København, så blir tax-free-butikkene på Kastrup enda gladere ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
|
![]()
....eller hva om alle norske innenriksruter til Oslo gikk via CPH???
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,369
|
![]()
Pluss det var jo SAS sin skyld at Norwegian la ned ruten sin til Vigra slik at det totale tilbudet ble dårligere...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Gi Norwegian 50 år og enerett på oppbygging av ruter så skal du se de kommer til å gå med overskudd de også. har vel vært en periode hvor SAS IKKE har tjent penger også...... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,369
|
![]()
Jøss.. Har SAS Braathens hatt monopol i 50 år...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
|
![]()
Extra og extra avgang på tirsdager... Det er vel bare flyet som sløyfet en tur til Oslo tidligere, mens den tok seg en tur til Alicante, som er tilbake igjen?
Men det merkes at Norwegian "genererte" mange nye passasjerer på Vigra, som SAS Braathens nå tener på... Flyene er mere fulle nå en tidligere.. Sist eg reiste var det så "gale" at dei måtte inn med en 179-seters -800 maskin fra SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Hvis DY trenger 50 år og enerett på en del ruter så er de virkelig ille ute!!!
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,369
|
![]()
Noen liker best å se bakover...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ser ikke bakover, men det er noen som tydeligvis MÅ sammenlikne Norwegian og SAS uten å ha i tankene at man har hatt mange år til å bygge opp et kjempebra flyselskap som SAS, men viser liten forståelse for at man trenger mer enn 27 mnd på å klare komme opp med et selskap som er tilsvarende.
Men for at noen ikke skal føle seg tråkket på, så gjentar jeg at jeg synes det er flott at man nå har fått ekstraavgang mellom OSL og AES. Valgte å skryte av SAS for at de gjorde denne endringen, og nevnte ikke kuttet på ruta til Alicante som andre var mer opptatte av. Ha en positiv dag dere andre også ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
|
![]()
Ellers så er no NRK Møre og Romsdal oppdaterte med hensyn til logon til SAS Braathens
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SASBRAATHENS 737 | OJB | Flyforum | 20 | 01-03-2009 22:02 |
Czech øker og øker på OSL | vadheim | Flyforum | 8 | 27-02-2008 18:46 |
Estonian øker og øker på OSL.... | vadheim | Flyforum | 3 | 22-11-2005 07:54 |
SASBraathens | Tu-154 | Flyforum | 1 | 07-06-2005 15:50 |
SASBraathens øker prisene | LN-HAT | Flyforum | 0 | 07-04-2005 20:06 |