![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fra i morgen kan du kjøpe billetter på Norwegian hos Narvesen (http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article356777.ece), men hva er poenget?? Det må da være enda enklere å bestille på internett og reise billettløst... dette kommer til å bli en like stor salgskanal som sms-billetter (jeg aner ikke hvor mye det selger, men det kan umulig være noe særlig...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fra i morgen?
Hadde da ett reisebevis fra Narvesen til Faro på Lørdag som var.. Hva poenget er? Prøv å kom på en mer genial løsning selv.. du skal se dette kommer til å funke som bare det. Narvesen har vel 6000 filialer rundt om i landet..
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og idag kom mailen fra Norwegian. Fra i morgen legger de ut billettene på Narvesen for 295,-kr innen Sør-Norge og 395,- innen Nord-Norge. Alle avgifter inkludert. Kun kjøpbar 26-30.okt på Narvesen.
Nå blir det ikke bare kø for kjøp av pølser og togbilletter...men også flybilletter |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Jeg vet ikke hvordan konseptet "billettløst" adopteres av forskjellige markedssegmenter, men jeg vil tro at det vil være en hel del mennesker som foretrekker å ha et dokument i hånden, og snakke med noen når billetten skal kjøpes.
Distribusjon gjennom Narvesen er vel i tråd med den "folkelige" profilen til selskapet, men det er jo litt morsomt at NAS har inngått avtale med kioskbransjens svar på SAS... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er ikke lenge før en ikke lenger får papirbilletten hos noen selskaper tror jeg.
Et paradoks er det i allefall at etter e-ticket kom så har jeg aldri fått så mye pairer og mail fra flyselskapene når en bestiller. Ingen lavprisselskaper har vel billetter som en utsteder. Tenker på Sterling, Ryanair, Easyjet, Basiq Air etc. Norwegian ønsker nok som SAS å få ned antall utstedte billetter da dette koster dem endel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mer enn 80 % av Narvesen sine inntekter kommer i dag fra service og ikke tradisjonelle kiosk varer. Jeg tror Narvesen har planer innenfor å salg av reiselivs tjenester. Om 3 år Norges største reisebyrå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og Rimi solgte ColorAir billetter...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
skremmende! Tenk å komme i kø bak bestemor som skal finne den billigste billetten for å besøke barnebarna i Stavanger... jeg kommer til å sulte ihjel!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Godt å se at Norwegian og jeg deler samme syn på fremtiden... Internett og data er ikke noe for vårses!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tilgjengelighet som internett, sms/mobil og kioskutslag er fremtidsrettet. Call-sentre vil nok ikke forsvinne, men bli langt mindre behov for.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ikke dårlig. SAS og Braathens la ned sine kontorer på Oslo S. Nå får Norwegian 5 eller 6 billettutsalg på den samme stasjonen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja det har du rett i.
Mer her: http://www.narvesen.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kunne de også solgt litt den andre veien... Kaffe og aviser fra Narvesen ombord!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hehe...jo det kunne de sikkert, og det gjør dem jo på alle flyvningene med unntak av Sør-Norge. Men salget av kaffe og aviser må ha steget kraftig på kioskene rundt omkring i landet etter at flyselskapene sluttet/startet uten å dele ut aviser og gratis kaffe. Synes en kaffekopp hadde vært kjekt å få ombord. Håper i det lengste at Braathens "vinner" kaffekrigen med SAS og fortsetter å servere Friele-kaffen de har ombord - ingen kaffekopp smaker bedre ombord enn Braathens'!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Enig...Kaffen til Braathens er meget god! Men Kaff og Le fra Narvesen er heller ikke dårlig. Men når vi snakker om kaffe så har Kaffebrenneriet og Mega åpnet nye butikker på Skøyen i Oslo...det blir stopp 2 x dagen der nede på Hoff!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Angående kaffe, foretrekker Narvesen foran både Deli de Luca og 7-Eleven, både fordi den er bedre (sverger til Caffe Mocca/Espresschoc), selv om den ikke er like fancy, og fordi jeg slipper å få melkeskum over hele meg av de helvetesmaskinene de andre kjedene lar kunden operere selv. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og vi som ikke drikker kaffe slipper det problemet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bursdagsur til Nice, Lyon og Genève | hifiman | TripReports | 3 | 05-03-2014 18:26 |
Turen til Nice! :D | svgspotter | TripReports | 16 | 09-12-2009 23:40 |
Spanair til Nice. | SudCaravelle | Flyforum | 5 | 13-05-2008 19:04 |
airBaltic til Nice | LN-AØR | Reiseforum | 14 | 04-03-2008 21:37 |
En DM tur til nice | Jan | TripReports | 0 | 06-01-2005 08:31 |