Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-09-2007, 20:34   #1
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,259
Default Novair kvitter seg med A332

Gamle SE-RBF setter nå kursen mot India og ser etter litt arbeid og skjønnhetspleie i ZRH slik ut;

http://www.airliners.net/open.file/1269930/L/

Riktig så flott med andre ord.

Mon tro om SE-RBG også skal til Air India etter endt arbeid for Kuwait?
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 21:05   #2
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Huff, fælt syn spør du meg - rett og slett tragisk at begge 332-maskinene forsvinner fra NVR. Det siste jeg hørte var at både RBF og RBG begge skulle til Air India, men ting forandrer seg raskt i denne bransjen..
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 21:49   #3
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Da blir det kun A321 igjen i NVR's flåte. Snedig at de ikke klarer og utnytte disse flotte maskinene bedre og tjene penger på de.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:31   #4
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 582
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Ganske utrolig at de i det hele tatt klarer å drive økonomisk med bare 3 maskiner. Synd at selskapet slankes slik. Er det noen fremtidsplaner? Flere A321 eller kommer A330ene tilbake?
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:36   #5
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Novair kvitter seg med A332

I would rather have seen that machine flying with red fat engines and blue tail, bound for the airport of Oslo!
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:37   #6
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Quote:
Originally posted by MD11

Da blir det kun A321 igjen i NVR's flåte. Snedig at de ikke klarer og utnytte disse flotte maskinene bedre og tjene penger på de.
Utnyttelsen har det ikke vært noe å si på. Men med så dyre maskiner og marginene som man får pr sete/time i charterbransjen så er det ikke noe å bli fet av.
Man er heldige dersom man greier å gå i null på fly og tjene penger på taxfree salget ombord.
Slik har det vært i mange år for charter selskapene.
Dessuten bør man helst ha minimum 4 fly av denne størrelsen for at det skal bli en fornuftig forretning.
Jeg kjenner ikke til noen selskaper som har greid å tjene penger på kun 2 fly av samme type.
Hvis noen kjenner til dette er jeg interessert i å få kjenskap til dette.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:40   #7
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 582
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Forresten; ifølge novairs nettsider skal de fly både Brasil, Thailand og Vietnam denne vinteren. Med hva?? Jeg vet at de skal fly til Goa med A321, med mellomlanding i Dubai. Skal de gjøre det samme til de andre destinasjonene også?
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:41   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Quote:
Originally posted by MartinL

I would rather have seen that machine flying with red fat engines and blue tail, bound for the airport of Oslo!
Hør Hør!

Rart at SAS ikke fikk kloa i disse maskinene
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:42   #9
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Quote:
Originally posted by EK 007

Forresten; ifølge novairs nettsider skal de fly både Brasil, Thailand og Vietnam denne vinteren. Med hva?? Jeg vet at de skal fly til Goa med A321, med mellomlanding i Dubai. Skal de gjøre det samme til de andre destinasjonene også?

Og Goa via Baku...
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:49   #10
BackCountry
ScanFlyer Blue
 
BackCountry's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 53
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by MartinL

I would rather have seen that machine flying with red fat engines and blue tail, bound for the airport of Oslo!
Hør Hør!

Rart at SAS ikke fikk kloa i disse maskinene
Feil type motorer på kjerra..
BackCountry is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:52   #11
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Quote:
Originally posted by EK 007

Forresten; ifølge novairs nettsider skal de fly både Brasil, Thailand og Vietnam denne vinteren. Med hva?? Jeg vet at de skal fly til Goa med A321, med mellomlanding i Dubai. Skal de gjøre det samme til de andre destinasjonene også?
Tycker mig ha läst att det är Iberworld som ska flyga åt Novair där det behövs. Vet inte hur aktuellt det är idag.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:53   #12
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,259
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Brasil er i hvert fall oppført med A321 med tech stop på LPA eller TFS, husker ikke hvilken av dem.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:55   #13
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 582
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Quote:
Originally posted by Blubird

Brasil er i hvert fall oppført med A321 med tech stop på LPA eller TFS, husker ikke hvilken av dem.
Ok. Selv om det er like trangt mellom setene på både den lille og store Airbusen, så er en reise på 12 timer til Brasil ganske langt ombord på en A321. Er litt "luftigere" ombord en A330....
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:55   #14
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,393
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Novair fløy jo til Brasil i vinter med mellomlanding på LPA med sine A321...

Airbus 330.
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:56   #15
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 582
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Quote:
Originally posted by Terje R

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by MartinL

I would rather have seen that machine flying with red fat engines and blue tail, bound for the airport of Oslo!
Hør Hør!

Rart at SAS ikke fikk kloa i disse maskinene
Feil type motorer på kjerra..
Er det mulig å bytte motorer? Er det teknisk mulig? Eller blir det altfor kostbart?
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 22:59   #16
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Quote:
Originally posted by EK 007

Quote:
Originally posted by Terje R

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by MartinL

I would rather have seen that machine flying with red fat engines and blue tail, bound for the airport of Oslo!
Hør Hør!

Rart at SAS ikke fikk kloa i disse maskinene
Feil type motorer på kjerra..
Er det mulig å bytte motorer? Er det teknisk mulig? Eller blir det altfor kostbart?
Teknisk mulig , men altfor kostbart.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 23:52   #17
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Quote:
Originally posted by OJB

Quote:
Originally posted by MD11

Da blir det kun A321 igjen i NVR's flåte. Snedig at de ikke klarer og utnytte disse flotte maskinene bedre og tjene penger på de.
Utnyttelsen har det ikke vært noe å si på. Men med så dyre maskiner og marginene som man får pr sete/time i charterbransjen så er det ikke noe å bli fet av.
Man er heldige dersom man greier å gå i null på fly og tjene penger på taxfree salget ombord.
Slik har det vært i mange år for charter selskapene.
Dessuten bør man helst ha minimum 4 fly av denne størrelsen for at det skal bli en fornuftig forretning.
Jeg kjenner ikke til noen selskaper som har greid å tjene penger på kun 2 fly av samme type.
Hvis noen kjenner til dette er jeg interessert i å få kjenskap til dette.
Både MyTravel Scandinavia og TuiFlyNordic har hatt gode overskudd i det siste så jeg tror nok ikke det kommer bare av taxfreesalg ombord.....DK hadde i fjor DKK 255 mill. i overskudd.

Pressemelding fra MyTravels danske hjemmeside:




Danske MyTravel-selskaber sætter ny overskudsrekord med 381 mio. kr.

Bidrager med mere end halvdelen til rekordoverskud i MyTravel Northern Europe, der er Nordens største rejsekoncern med 1,5 millioner gæster årligt.


De to danske MyTravel-selskaber, MyTravel Denmark, som består af rejsearrangørerne Spies, Ving, Tjæreborg, Skibby Rejser og MyTravel Tango, og MyTravel Airways, fortsætter de seneste tre års markante resultatfremgang. I dag kan de to selskaber således fremvise et resultat for regnskabsåret 2005/2006 på tilsammen 381 mio. kr. (mod 294 mio. kr. året før). MyTravel Denmark bidrager med 126 mio. kr. (102 mio. kr. året før), mens flyselskabets overskud er vokset fra 192 mio. kr. til 255 mio. kr.

De danske selskaber står således for mere end halvdelen af det samlede resultat i det nordiske moderselskab, MyTravel Northern Europe. Overskuddet her blev på 851 mio. svenske kr. (svarende til 699 mio. danske kr.). Året før var resultatet på 796 mio. svenske kr. (svarende til 642 mio. danske kr.).

MyTravel Airways, der har hovedkvarter i Dragør, transporterer årligt ca. en million nordiske feriegæster – heraf ca. 200.000 fra Danmark. For syvende gang i træk valgte de danske forbrugere i år selskabet til Danmarks bedste charterflyselskab.


- Vi er medlem af en lille eksklusiv, europæisk klub af flyselskaber, der tjener penge på vores drift. Vores strategi er klar: vi koncentrerer os om charterflyvning og kaster os ikke ud i det blodige slag på lavprismarkedet. Kabinefaktoren hos os er på 95 pct., hvilket er verdens højeste. Det sikrer os ikke alene en god økonomi, men også en miljøvenlig trafik, hvor vi blot bruger 0,0265 liter brændstof pr. passagerkilometer, siger administrerende direktør i MyTravel Airways, Tom Clausen.

__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2007, 23:55   #18
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Fly en A321 helt til Brasil? Nei takk. Syns de kvitter seg med 330 som var fin med Novair farger.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2007, 00:25   #19
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Novair kvitter seg med A332

Quote:
Originally posted by Terje R

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by MartinL

I would rather have seen that machine flying with red fat engines and blue tail, bound for the airport of Oslo!
Hør Hør!

Rart at SAS ikke fikk kloa i disse maskinene
Feil type motorer på kjerra..
Med de problemene SAS har hatt med sine RR motorer vet jeg ikke hvor feil det er

Det forklarer nok hvorfor, ja. Takk for info
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2007, 00:25   #20
BU595
ScanFlyer Silver
 
BU595's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 952
Default Re: Novair kvitter seg med A332

FLTNO PERIOD FREQ STC EQUIPMENT STD STA

NVR755 30OCT07 25MAR08 .2..... C 321 VNVR321B LPA0600 NAT1155
NVR756 06NOV07 25MAR08 .2..... C 321 VNVR321B NAT1255 LPA1845

199 seters version C27 Y172

De flyr også Recife fra LPA
BU595 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SunExpress kvitter seg med 757? Glenn Flyforum 6 21-10-2010 20:10
FedEx kvitter seg med 14 fly Martin Flyforum 1 21-04-2009 15:37
GOL kvitter seg med 20 737-700 Blubird Flyforum 4 05-11-2006 00:36
SAS kvitter seg med piloter CVR Flyforum 2 16-12-2005 16:54
Kvitter seg med mini-767`n EB Flyforum 0 09-09-2005 18:03


All times are GMT +2. The time now is 12:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.