![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Hei.
Kjørte fra tjøme til oslo idag. Hadde rast på veikroa som går tvers over E18 i vestfold. Da kommer politihelikoptereret og lander like ved på en gresplen på rasteområdet. Og folket kommer ut og tar seg en pause. Har de lov til det sånn uten videre?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I utgangspunktet skal man være varsom med denslags men hvis man har tillatelse av grunneier kan man lande der grunneier tillater det. Men jeg lurer på om det er en klausul om å lande i utmark - da er vi inne på motorferdsel i naturen.
Utrykningshelikoptere kan jeg tenke meg har tillatelse til det meste, uten at jeg har regelverket foran meg. Det var vel en som ble dømt for uaktsom flyging for et par år siden. Han landet i all offentlighet for å hente lommeboka. Eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Han fikk vel i tillegg en kompis til å sitte ombord i maskinen, mens den stod og "hovret" og holde i stikka.... 10 min senere kom han tilbake og de fløy videre! ha ha ha
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det var den 24/1-06 at det landet et helikopter midt i Hønefoss sentrum.Piloten hadde glemt mobilen sin på hotellet...
Bildet vedlagt er tatt på en helt annen kant av landet, de landet likegodt på selve rasteplassen. Men for alt det jeg vet var det sikkert lovlig.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Helikopter | Oggi | Flyforum | 1 | 28-05-2013 22:43 |
mangel på Helikopter | Perks | Samlerhjørnet | 13 | 11-09-2009 11:36 |
Norsk helikopter = Bristow helikopter | erlingjo | Flyforum | 2 | 03-12-2008 07:27 |
Et helikopter underveis... | GF1 | Flyhistorisk forum | 6 | 30-06-2006 21:08 |
Helikopter i krigslek | seilfly | Flyforum | 1 | 21-06-2006 08:55 |