![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan ikke se at Mr. LN-ATC har postet sine bilder men jeg må nå dele litt av det jeg fikk med meg i dag.
Som noen kanskje vet er det Tiger Meet på Ørlandet. Tankflyene fra US Air National Guard holder derimot til på Sola. Da passer det bra med studietur. Jeg fikk valget mellom å være med en standard-maskin for refueling av F-16 eller en med Drogue and Hose, altså en sånn "gammeldags" kurv hengende bak. Ikke vanskelig. Hmm... Skal vi ta F-16, som jeg nesten har sett daglig på jobb siden 1997, eller Mirage 2000 og Rafale? : ![]() Etter en grundig "Egress brief", eller "Hvordan-komme-seg-til-helsike-ut-av-flyet-hvis-det-går-galt", tok vi av i nitida med kurs mot norskehavet. Da vi nærmet oss området krøp vi nedi kontoret til "Boom Operator". Riktig så intimt og koselig. Han ligger på magen og styrer til- og frakopling av kurven. Nåh, vi lå nedi der og kikket ut. Fikk beskjed om at vi hadde fire Mirager på vei inn. Joda, der dukket de opp på styrbordsida. Hmm.. tre stykker. ![]() Artig, tenkte jeg. Hvor er sistemann? - - - Bang, der var'n. Jeg ble faktisk litt overrasket. Har vel ikke sett så mange jagerfly fra denne vinkelen. :P ![]() Og så gikk det slag i slag. Jeg klikket løs og koste meg. Lurte på om jeg lå på rett side i forhold til bildene men fant fort ut at det var perfekt siden flyene etter tanking ble liggende på styrbordsida. Når det er sagt så er det vanskelig å få skarpe bilder når de ligger langt ut til sida. Tykt glass gir unektelig litt forvrengning. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Au Revoir mes Mirages! (Eller noe sånt) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Fantastiske bilder. Hvordan fikk dere til å være med på denne turen?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg jobber i lufttrafikktjenesten og vi får studieturer. Hvis vi ser bort fra bildetakinga så er det også veldig nyttig å sitte i cockpit fordi det gir oss en innsikt i hva som skjer på den andre sida.
K |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
En fyr hos Nato på Jåttå skulle se om han fikk med på en tur,
det ser ut som det ble umulig |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
- om jeg rekker tilbake til Trondheim på onsdag kveld
![]() ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I dagens miljø er det vel heller tvilsomt at man tar med seg sivilister uten de rette kontaktene. Such is life.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så var det Rafale sin tur. Sexiest aircraft alive...
Get in. ![]() Get some ![]() Get done ![]() Move over ![]() ![]() Neeext ![]() Herlige fly. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Hvor lenge skal disse være her på Sola?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heftig!
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
TØFT.
![]() Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er fuel. Rafalen var ikke helt patent i patent-koplingen.
K |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'My office in the sky' - om å jobbe på GoGo's test-737 | LN-MOW | Flyforum | 2 | 31-10-2015 14:09 |
Norwegian flying sky high! | DY_ENZV | Flyforum | 8 | 28-10-2009 09:56 |