![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Satt nettop å så en reklamesnutt på tv. En jente kommer inn i en butikk sammen med sin mor, og får et sukkertøy av betjeningen (som både har god tid, smiler og ser ut til å bry seg). En utrolig flott reklamesnutt synes jeg.
Å relansere service tror jeg er noe av det riktigste SAS kan gjøre, for å distansere seg fra lavprisselskapene. Men hva har SAS tenkt å gjøre i praksis? Noen som vet?
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
Denne "relanseringen" var vel i vår og for å forklare det pent og rolig: intet nytt, ingen service. Det har vle allerede vært en godt debattert tråd her som konkluderte med at for å få gratis vann så må man påberope seg hodepine og/eller illebefinnende.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg synes også at disse relanserings TV-reklamene er veldig stilige.
Men - de forplikter, og jeg tror dessverre at folk for alt for store forventninger ut i fra dem. Antagelig vil de reisende ikke merke noen spesiell forskjell, og blir skuffet over denne nye opplevelsen! Jeg håper jeg tar feil - men det vil tiden vise! :huh: VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Jeg er helt enig i at disse videoene er bra, men for meg virker det helt absurd at de sendes; det stemmer jo overhodet ikke med virkeligheten. Jeg skjønner ikke hva SAS tenker på, det finnes jo ikke forskjell på servicen hos SAS fra tidligere. Det er merkelig at ingen konfronterer ledelsen i SAS med dette. En for utfordrende oppgave for norske journalister...?
![]()
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Dette er en kampanje med stort potensiale for å slå hardt tilbake på avsenderen. Om ikke annet er det gutsy gjort av SAS. Jeg personlig synes det er gøy å se at en kamerat kjører den røde bilen, men ellers gremmes jeg når jeg ser filmene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
En ting kan vi sikkert være enige om: Det er dristig av SAS å gjøre dette. Reklamesnuttene er virkelig gode, men forventningene blir høye, og fallhøyden stor dersom de ikke følger opp i praksis.
Jeg håper SAS klarer jobben!
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, hvor er den servicen? Er det den tekoppen jeg får på mine stadige turer mellom Bergen og Oslo? Sist gang veltet flyvertinnen den over meg - takk for at dere relanserer service, SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Hva legger man selv i Service ? , enig i at SAS går høyt ut her, og det skal man som et "fullpakke" selskap, men er service å forlange mer en det som står i kontrakten ? Skal man kunne sjekke inn for sent og flyet vente på deg, og miste både slot og connections ? Hva er viktigst for deg ?(åpent til alle) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg tror at folk ut fra dette forventer å finne mer personlig service ombord, samt et adskillig høyere nivå av "gratis" servering. Og det kan man vel komme til å se langt etter! En "Janne-effekt" vil nok ikke finne sted.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Enig i at "myk service" vil telle mye , det har med kultur å gjøre, men henger også sammen med bemanning og er man relativt sett for få ombord så blir det mindre tid pr pax. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I service legger jeg at fra du møter personalet på flyplassen til du har gått ut av siste dør på siste flyplass, så skal du føle at du har vært velkommen, blitt tatt vare på og føle deg velkommen tilbake.
I enkelte tilfeller så føler jeg som passasjer meg som et onde, en person som personalet helst ikke vil se inn i øynene og som de helst vil bli kvitt på enkleste måte. Det virker ikke ut som om det er jeg som deres kunde som er roten til deres eksistens. Jeg betaler tross alt lønna og vil bli behandlet etter det. (Dette gjelder selvfølgelig ikke alltid) Jeg forventer ikke å få gå ombord flyet når jeg kommer 10 min før avgang, men jeg forventer at de kan bruke litt skjønn. Om jeg kommer 38 min før oppsatt avgang, så burde det ikke være noe problem å få meg ombord. Vertfall ikke på småflyplasser(dvs mindre enn OSL, BGO, TRD,SVG). Om flyet skulle bli forsinket 45min, så hadde jeg blitt kraftig provosert om jeg ikke fikk sjekke inn om jeg kom to min for sent til innsjekk på opprinnelig oppsatt avgangstid... Uansett så har SAS et stykke å gå i forhold til reklamene sine. De lover noe de ikke kan gi. Service er ikke en kopp kaffe eller te. Service er mer på det personlige plan enn som så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg er enig i kritikken her. JEg tror de fleste forventer seg gratis drikke og noe å bite i, når "service relanseres". Jeg har ikke merket noe forskjell på Europaruter.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Salg ombord er også service, det er menneskene bak det å gi gratis eller selge ombord som avgjør om det er god service eller ikke. Man må betale for varer i butikker også men man kan da få god service for det....
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hadde det ikke vært mulig for SAS å endre litt på avgangstidene sine da? Eller se litt på om ting er praktisk gjennomførbart før man innfører nye regler... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Det er jo ikke bare SAS sitt problem i forhold til kundene dette her. Møringene får bare sparke av seg halmen litt tidligere om morgenen for å nå sine forbindelser fra AES. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wizzair relanserer Gdansk-Molde | Someone | Flyforum | 4 | 27-06-2019 13:36 |
Fra "Vi relanserer service" til "Din tur" | EB | Flyforum | 51 | 24-12-2015 12:11 |
Service SAS vs. Aegean. | Twin Otter | Reiseforum | 4 | 28-04-2012 17:34 |
SAS relanserer CloudShop | FlightDeck | Reiseforum | 24 | 30-04-2010 09:05 |
SAS Bagasje-service ! | linium | Flyforum | 4 | 26-10-2007 12:27 |