![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
Da var det klart for den siste av mine helgeturer nå i høst og denne gangen var det en tur til Liverpool for å besøke en kamerat som stod på programmet. Hadde som vanlig sjekket inn dagen før på internet for strekningen til Dusseldorf med SAS, mens det ikke lot seg gjøre for Dusseldorf-Manchester hvor det var Lufthansa som skulle fly meg. Var en 319 som var oppsatt på ruten, men nødutgangen befant seg i Economy Extra teritorie, så tok til takke med 16A som var den 2 raden på Economy.
Var ute i relativt god tid da jeg hadde planlagt å ta meg en god lunch på CPH før avreise. Innsjekk og levering av bagasje gikk unna på 5 minutter, men SAS klarte ikke å gi meg noe boarding card for DUS-MAN så fikk beskjed om at jeg måtte hente ett nytt i DUS. Sikkerhetskontrollen gikk unna på 2 minutter, men av en eller annen grunn så pep det på meg denne gangen selv om jeg tidligere har reist i akkurat det samme antrekket uten problemer. Muligens at det var klokken, men den har det aldri pepet på før så den gidder jeg aldri ta av meg. Spiste så en lunch på Salmon House. Deres stekte laks går definitivt under kategorien lite, men godt da porsjonen passet best for småspiste kvinner. Tuslet så litt rundt og ventet på boarding som skulle skje fra B6. SAS 321 på B7 som skulle gå til BRU ![]() Air Baltic fra enten Riga eller Vilnius på A-piren ![]() Pga teknisk ble avgangen 10 minutter forsinket og jeg mistenker også ett flybytte da det opprinnelig var OY-KBO som var satt opp, men det var OY-KBP som stod klar istedet. ![]() Utsikten fra 16A ![]() SAS sine 319 er ikke de mest generøse når det kommer til benplass og heller ikke setene er mine favoritter, men knyttnevetesten bestås såvidt under sterk tvil. Relativt glissent ombord med 5 rader Biz, 8 rader Extra og resten Economy og var neppe ett belegg på over 40% og jeg hadde en 3 seter for meg selv. Pushback 10 min etter skjema, og en ikke engang halvfull 319 kom raskt opp i luften. Serveringen startet og jeg valgte meg en sjokolade muffin og Skands sitt Humle Fryd øl som er ett av mikrobryggene SAS fører. Humle Fryd er en tjekkisk inspirert pilsner som absolutt kan anbefales fremfor de mer mainstream typene. Ellers hadde SAS/LSG trolig hadde glemt bakepulver i muffinsen denne dagen for selv om smaken var god så var den mindre og mer kompakt enn det den pleier å være ![]() ![]() Ellers var det tydelig at transfer informasjonen som ble visst på skjermene ikke var helt riktig, for det som ble vist var tydeligvis fra flighten før da det var transfer info for CPH fra 1-1,5 time siden som kom opp på skjermen. Tok igjen det meste av den tapte tiden og landet ca på rute. Fra nedstigningen mot DUS ![]() Gikk så til transfer senteret for å få skaffe tilveie ett boarding pass, men det var ikke mulig, men måtte helt ut å stille meg i køen for manuel innsjekking for å få det.......hva i alle dager er poenget med en transfer senter som ikke lar deg få boarding card ![]() Hadde god tid i DUS så tok meg en tur til observasjonsdekket på toppen av terminal og betalte €2,5 for å gå ut der. Utsikten ![]() ![]() Boarding ble også 5 minutter forsinket pga for sent innkommet fly. Kom meg så ombord i D-ACPA en CRJ-700 hvor jeg hadde fått plass bakerst på vindusrekka, 20F. Må si at 700 var mer behaglig enn 200 da vinduene var plassert mye høyere opp. Ben plassen var også brukbar, men i bredden kunne godt vært litt større. Alle passajerene, kabinbesetningen, kapteinen, drivstoffet og lasten var så kommet ombord før vi måtte vente på styrmannen som kom løpene 10 minutter senere. Ifølge kapteinen så skyltes det mannskapsmangel. Støynivået helt bakerst var også akseptabelt. Det var litt mer bråk enn på en ERJ, men milevis unna MDen og fremdeles lavere enn 737CL. Lufthansa har som kjent gratis servering ombord og mellom DUS og MAN ble jeg servert ett rundstykke i størrelse extra small med kalkun og en Twix. Itillegg fikk jeg meg en øl. ![]() Over Belgia ![]() Landet ca 15min etter oppsatt rutetid og bagasjen kom i det jeg ankom baggage reclaim. Etter 3 hektiske dager i Liverpool med høy ![]() Egentlig ganske hendelsesløs tur da jeg stor sett småsov hele veien. Landet 5 minutter før rute på CPH, men hva hjalp det når det stod en Air Baltic maskin, som var forsinket, og okkuperte gaten vi var gitt. Etter 5-10 min med venting fikk vi så en ny gate, men siden den var på B-piren som er kun Schengen, ble det å gå ut bakdøren på MDen og bli busset over til C-piren. Var hurtig ut av bussen for å slippe å havne bak i passkøen, for ikke uventet satt det kun 1 person på vakt i kontrollen. Bagasjen kom så ca etter 15 minutters venting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
|
![]() Quote:
![]() men virker som du har hatt en fin tur ja ![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]()
Flott rapport igjen fra Someone
![]() Fine bilder og ikke minst en artig tekst å lese ![]() Hører gjerne mer fra deg..!!
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Takk for nok en flott rapport! Humle Fryd er veldig bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det er alltid hyggelig å treffe andre flyinteresserte personer, så det var hyggelig å møte Someone som jeg aldri hadde møtt før. Det ble litt mye spasering på måfå rundt i sentrum av Manchester, men jeg satser på at du fikset greit Someone.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
Takk for flott rapport denne gangen også.
![]() ![]()
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
Og der var poengene i boks...."hele" 550 poeng, så det var ikke veldig mye å juble over og ikke skal jeg påstå at billetten var super billig heller
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Supert
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
Nok en bra rapport fra Someone...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanairs rute fra Torp til Liverpool blir midlertidig innstilt | oskarflekkefjord | Flyforum | 14 | 03-07-2015 16:45 |
Manchester - Liverpool | Bergern | Reiseforum | 7 | 07-11-2014 18:18 |
Liverpool eller Edinburg for en liten tur i Juni | panerai | Reiseforum | 30 | 20-05-2012 07:55 |
Heilikoptertur over Liverpool | findus | Bilder & foto | 3 | 02-12-2010 09:48 |
Hotell i Liverpool ? | dc-8-63 | Reiseforum | 6 | 07-07-2008 19:33 |